באנגליה דווח הבוקר (ראשון) שחלוץ הנבחרת, איבן טוני, נחקר על ידי ההתאחדות בחשד כי הימר על משחקי כדורגל. לפי ה"סאן", חלוץ ברנטפורד נחקר בנושא הימורי משחקים על רקע טענות המתייחסות לתקופה שבה עוד שיחק בליגות הנמוכות באנגליה.
טוני נכלל בסגל האחרון של נבחרת שלושת האריות למשחקי ליגת האומות בספטמבר, אך לא קיבל דקות משחק מגארת' סאות'גייט. עם זאת, החלוץ - שכבש העונה שמונה שערים ב-13 משחקים - מיועד להיכלל בסגל הנבחרת למונדיאל הקרוב בקטאר, כאשר הדבר צפוי להיות מוכרז רשמית ביום חמישי.
2 צפייה בגלריה
איבן טוני
איבן טוני
הסתבך? טוני
(צילום: רויטרס)
החלוץ, שהצטרף לברנטפורד תמורת 5 מיליון ליש"ט ב-2020 כשזו הייתה בליגת המשנה, פרסם הצהרה בטוויטר שבה נכתב: "אני מודע לכתבה עליי. עזרתי להתאחדות לכדורגל בבירורים שלהם ולא אגיב עד שהחקירה הזו תגיע לסיומה. אני אנגלי גאה וזה תמיד היה חלום הילדות שלי לשחק עבור המדינה שלי בטורניר גמר גביע העולם".
ברנטפורד וההתאחדות האנגלית כרגע מסרבות להגיב בנושא.

סערה שנייה תוך שבועיים

זו לא הסערה הראשונה שנבחרת אנגליה צריכה להתמודד איתה בשבועיים האחרונים. בחודש שעבר מאמן הנבחרת, גארת' סאות'גייט, ספג אש על פליטת פה שלו בנוגע למונדיאל בקטאר. בריאיון ל-CNN התייחס סאות'גייט לפועלים שעמלו על בניית האצטדיונים והמתקנים בצורה מעוררת מחלוקת שאמר שהם "היו מאוחדים" סביב הרצון לקיים את הטורניר.
2 צפייה בגלריה
גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט
לא נעים. סאות'גייט
(צילום: רויטרס)
"הייתי בקטאר מספר פעמים", אמר סאות'גייט באותו ריאיון. "פגשתי כמה מהעובדים שם ונראה כי הם מאוחדים לבטח סביב דבר אחד - הם רוצים שהטורניר יתקיים בגלל שהם אוהבים כדורגל. הם רוצים שהכדורגל יגיע לקטאר". עוד אמר מאמן נבחרת אנגליה כי בהתאחדות האנגלית עובדים עם ארגוני זכויות אדם כדי לסייע למצוא פיתרונות. "אנחנו מנסים לעזור ולתמוך ברעיונות הכוללים פיצוי למשפחות הפועלים שנהרגו, כך שיש פעילות בנושא".
האמירות הללו גררו ביקורות רבות מארגוני זכויות אדם. באמנסטי הזכירו ש"בעוד שרבים מהפועלים הזרים שהגיעו לעבוד בקטאר אכן אוהבים כדורגל, הם היו מעדיפים לקבל תשלום ראוי כי זכויותיהם הבסיסיות יהיו מוגנות במלואן".