אתלטיקו מדריד סוערת - ולא בפעם הראשונה אחרי דרבי. עם כל הכבוד ל-1:1 שחילצה במשחק החוץ בברנבאו מול ריאל, הקולצ'ונרוס לא הפסיקו לעקוץ בסיום את שופט המשחק, חיל מנסאנו. עיקר הטענות של אתלטיקו הם על הרחקתו בדקה ה-64 של אנחל קוריאה באדום ישיר, לאחר שפגע באנטוניו רודיגר ללא כדור.
רודיגר אחז בקוראה, שניסה להשתחרר ושלח ספק מרפק לגרמני, שנפל על כר הדשא, מה שהוביל להרחקה של מי שנכנס כמחליף 20 דקות קודם לכן. באתלטיקו, כאמור, יצאו מכליהם. בחשבון הטוויטר של המועדון צייצו: "שום דבר חדש בברנבאו", לצד תמונה של רגלו המדממת של קוראה ואף שלחו עקיצה נוספת: "כך נראית רגלו של 'התוקף' שלנו".
3 צפייה בגלריה
מריו הרמוסו
מריו הרמוסו
באתלטיקו מצאו את האשם: השופט חיל מנסאנו
(צילום: EPA)
הציוץ העוקצני של אתלטיקו
"מגע הוא לא מכה", אמר מאמן אתלטיקו, דייגו סימאונה, בכעס לאחר המשחק. "כדורגל זה משחק פיזי. אם אני לא טועה, רודיגר אולי 1.94 מ', ואם זו הייתה מכה כל כך 'אכזרית', זה היה משאיר אותו על הדשא, אבל הוא מיד קם. יכול להיות שזה כרטיס צהוב, אבל אם תרחיקו שחקן בגלל זה, לא יישארו בסוף שחקנים על המגרש".
סימאונה המשיך במתקפה: "זה אותו סיפור שחוזר על עצמו. זה הפך להיות נורמלי כשהשופט בעד ריאל. זה לא נכון וזה יהיה נחמד אם כולנו נוכל להתחרות באותה צורה".
3 צפייה בגלריה
סימאונה
סימאונה
זועם. סימאונה
(צילום: AP)
זו הייתה הפעם השלישית העונה שסימאונה הרגיש שקבוצתו קופחה מול ריאל: בדרבי הקודם הורחק מריו הרמוסו ואילו במפגש הגביע שנערך לפני חודש, ספג אדום סטפן סאביץ'. "כולכם ראיתם את זה, יש דברים שצריכים להיאמר", הוסיף סימאונה. שוער אתלטיקו, יאן אובלק, היה אפילו יותר חריף ממאמנו: "בכל פעם שאנחנו משחקים נגד ריאל מדריד, מרחיקים לנו מישהו. אולי בדרבי הבא פשוט נתחיל עם שחקן אחד פחות".
אגב, סימאונה, הפך לשיאן המשחקים כמאמן בתולדות הליגה הספרדית כשעמד על הקווים בפעם ה-425, והשתווה ללואיס אראגונס כמאמן שהדריך את אלטיקו מדריד בהכי הרבה משחקים רשמיים (612). זה לא מנע ממנו להתייחס במסיבת העיתונאים רק לשיפוט - ובעיקר לשופטי ה-VAR שלא פעלו בנוגע לאדום של קוראה: "זה יכול ללכת לשני הכיוונים, לפעמים לטובתך, לפעמים נגדך. עם זאת, בכל פעם שאנחנו מגיעים לברנבאו, זה הולך נגדנו".
3 צפייה בגלריה
קוראה
קוראה
היה או לא היה אדום? קוראה נשלח לחדר ההלבשה
(צילום: EPA)

אנצ'לוטי: "זכייה באליפות הפכה כעת לקשה עוד יותר"

מהעבר השני, גם בריאל היו מאוכזבים. התיקו הותיר אותם מרחק 7 נקודות מברצלונה, שתתארח היום (19:30) אצל אלמריקה מהתחתית. "זכייה באליפות הפכה כעת לקשה עוד יותר", הודה מאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי. "זה היה לפני המשחק הזה, וזה אפילו הפך מסובך יותר אחרי הדרבי. מה שבטוח, אנחנו נילחם עד המחזור האחרון של העונה".
אנצ'לוטי, שקבוצתו חזרה מפיגור 2:0 ל-2:5 מהדהד על ליברפל באמצע השבוע שעבר, הסכים שקבוצתו לא הגיעה חדה: "חסרה לנו קצת רעננות, במיוחד כשהיינו עם שחקן יותר". נקודת האור הייתה הופעת הבכורה של החלוץ הצעיר אלבארו רודריגס, שגם כבש את שער השוויון. "הוא צעיר ויש לו הרבה התלהבות לשחק בריאל מדריד. זו לא הפעם האחרונה שהוא הולך לשחק העונה", סיכם אנצ'לוטי.