באנגליה, ובכלל בעולם הכדורגל, עדיין המומים מהפצצה שהטיל יורגן קלופ, שהודיע היום (שישי) כי יעזוב את ליברפול בתום העונה הנוכחית. המאמן הגרמני, שהוביל את המייטי רדס בחזרה לצמרת הכדורגל העולמי, והשיב להם את תואר האליפות ב-2019/20 לאחר 30 שנה עקרות, החליט לקחת הפסקה מכדורגל. מספר שעות אחר ההודעה, קלופ ערך מסיבת עיתונאים בה הסביר באופן מפורט את הגורמים להחלטתו.
"עם כל האחריות שיש בתחום הזה, צריך ללכת עם זה עד הסוף, וזה מה שעשיתי", אמר קלופ, "אבל אחרי 24 שנים הבנתי שזה אינסופי. העדפתי לתת את כל מה שיש לי בעונה הזו, ואז לקחת הפסקה. המועדון הזה, במיוחד עם הסגל שיש לנו, צריך מאמן ברמה הכי גבוהה, ולי כבר אין את האנרגיות. זו הסיבה שמסרתי את ההחלטה להנהלה. אני אוהב פה את כולם, אבל אני משוכנע שזו ההחלטה הנכונה".
2 צפייה בגלריה
יורגן קלופ במסיבת העיתונאים בה הודיע על עזיבת ליברפול בתום העונה
יורגן קלופ במסיבת העיתונאים בה הודיע על עזיבת ליברפול בתום העונה
"העדפתי לתת את כל מה שיש לי בעונה הזו, ואז לקחת הפסקה". יורגן קלופ במסיבת העיתונאים
(צילום מסך)
"יש כל כך הרבה דברים בעבודה הזו שאני כבר מרגיש שאני לא יכול לעשות יותר. היו לי שש מסיבות עיתונאים בשבוע למשך תשע שנים. אתה צריך להיות בשיא במשך כל הזמן, ואני כבר לא יכול לעשות את זה. אני לא חושב שזה הוגן לליברפול שאתנהל כטרמפיסט, מגיע לה יותר מזה. אני מי שאני, עם כל הדברים הטובים והרעים, אבל אם אני לא יכול לעשות את זה יותר, עליי לעצור ולהודיע".
עוד אמר קלופ: "ברגע שקיבלתי את ההחלטה הרגשתי הקלה, אבל היום אני ברגשות מעורבים. זה היה קשה לבשר את זה לשחקנים וגם לאוהדים. במועדון מכירים אותי זמן רב, והם יודעים שזה לא בא לי בקלות. כשהודעתי על ההחלטה להנהלה עלו לי דמעות, אבל שוב - זה הדבר הנכון לעשות".
על הבשורה לשחקנים: "היו להם הרבה שאלות, אבל הם קיבלו את זה וזה לא השפיע על התפקוד שלהם. אפשר היה לראות במתחם האימונים שהם במצב רוח טוב והם נחושים. הרגשתי שהאחריות שלי הולכת וגדלה והרגשתי שזה צריך להסתיים, ושאני אהיה זה שצריך לבשר זאת לשחקנים. אנחנו נגדל לתוך הסיטואציה וננסה להוציא את כל מה שאפשר מהעונה הזאת. זה שאני לא יהיה המאמן בעונה הבאה זה לא תירוץ לא להצליח השנה. זה שלא אוכל לעשות את העבודה בעתיד, לא אומר שלא אוכל לעשות זאת עכשיו".
על הזיכרונות שיקח איתו מהתקופה הארוכה שלו בליברפול: "יש הרבה, אבל אני לא חושב על זה כרגע כי מבחינתי הזיכרונות הכי טובים עוד לפנינו".
2 צפייה בגלריה
קלופ
קלופ
הודיע לליברפול עוד בנובמבר על כוונתו לעזוב
(צילום: George Wood/Getty Images)
מנכ"ל ליברפול, בילי הוגן, שישב לצדו של קלופ: "אלו חדשות עצובות. ניהלנו שיחות במהלך השבועות האחרונים. אני חושב שבפעם הראשונה שדיברנו על זה, הבנתי שזו החלטה שהוא משוכנע בה והאמנתי לו. הופעתי במובן מסוים, אבל גם הבנתי. זה יום עצוב, אבל מגיע ליורגן גם קרדיט. הוא רוצה לאפשר למועדון לעבור תהליך שהוא בסופו של דבר צריך לעבור, וזה מה שנעשה- כמו שקרה בעבר".
הוגן נשאל על המחליף: "לא ניכנס למשחק של שמות. רצינו רק להודיע על כך באופן רשמי. כרגע אנחנו מתרכזים אך ורק בעונת 2023/24 ולהביא את הקבוצה להצלחות".
בתקשורת הבריטית תוהים מי יוכל להיכנס לנעליו של קלופ. "זה יהיה אתגר גדול מאוד להחליף אותו", כתבו ב'סקיי'. "זה מזכיר את מה שמנצ'סטר יונייטד הייתה צריכה לעבור אחרי עזיבתו של אלכס פרגוסון". מי שהוזכר כאחד המועמדים לרשת את הגרמני הוא צ'אבי אלונסו - ששיחק בעבר בליברפול - וכיום מוביל את באייר לברקוזן לעונה נפלאה בגרמניה, כאשר היא מובילה את טבלת הבונדסליגה.
ליברפול חווה עונה נהדרת, והיא נמצאת במקום הראשון בפרמייר-ליג עם 48 נקודות אחרי 21 משחקים, חמש נקודות יותר מהאלופה מנצ'סטר סיטי, לה משחק פחות.
באוקטובר 2015 הפך קלופ למאמן ליברפול, ובעונתו הראשונה הוא הוביל אותה לגמר גביע הליגה ולגמר הליגה האירופית. ב-2018 הגיע עמה לגמר ליגת האלופות, ושנה לאחר מכן העפיל עם ליברפול לגמר בפעם השנייה ברציפות, כאשר הפעם זכתה קבוצתו בתואר.
בעונה לאחר מכן, 2019/2020, הוא הוביל את ליברפול לאליפות הראשונה בעידן פרמייר-ליג. ב-2022 זכה עמה גם בגביע הליגה וגם בגביע האנגלי, ועלה בפעם השלישית בארבע שנים לגמר ליגת האלופות. סך הכל הוא השיג שבעה תארים במועדון. לקלופ גם שתי זכויות בתואר מאמן העונה בפרמייר-ליג (2020 ו-2022).