שלושה שבועות לשריקת הפתיחה של מונדיאל 2022, ונושא זכויות האדם במדינה המארחת קטאר ממשיך להיות בכותרות. היום (חמישי) נבחרת אוסטרליה, שתהיה אחת מהמשתתפות בטורניר, פרסמה סרטון בו יצאה נגד הפרת זכויות האדם של קהילת הלהט"ב בקטאר.
בסרטון שפורסם נראים השחקנים יחד עם נשיא ההתאחדות האוסטרלית אלכס ווילקינסון, כשהם מתבטאים בעד זכויות אדם לכולם ושוויון, זאת על רקע החוקים המפלים בנסיכות המזרח תיכונית. מדובר בנבחרת הראשונה מהמשתתפות בגביע העולם שנוקטת במהלך מסוג זה.
"ישנם ערכים אוניברסליים שאמורים להגדיר את הכדורגל, כמו כבוד, אמון ואומץ", אמר שוער ה"אוזיס" ואקס ארסנל מאט ראיין. "כשאנחנו מופיעים עם המדים הלאומיים, אנחנו שואפים לקעקע את הערכים הללו".
לא רק על זכויות הלהט"ב דיברו האוסטרלים בסרטון שפורסם. כמו הפועלים הרבים שלא נהנו מזכויות בסיסיות וקיפחו את חייהם במהלך העבודה על בניית האצטדיונים. "המהגרים שנהרגו אינם רק מספרים, בדיוק כמו המהגרים אצלינו - שעיצבו את פני המדינה והכדורגל המקומי".
כמוכן, הסרטון פורסם על רקע "המלצת" שר החוץ של בריטניה ג'יימס קלברלי לאוהדי הכדורגל מקהילת הלהט"ב הבאים מהממלכה "לכבד את חוקי המקום... אני חושב שאפשר להיות גמישים ולהתפשר בשני הקצוות. יכול להיות מונדיאל בטוח לכולם".