גארת' בייל פרש אתמול (שני) מכדורגל בגיל 33 בלבד, אבל השאיר אחריו לא מעט רגעים קסומים. השלושער בסן סירו, ההצלחה המפתיעה עם נבחרת וויילס וכמובן, המספרת בגמר ליגת האלופות. לא משנה אם אהבתם או שנאתם אותו, אי אפשר להכחיש את העובדה שעולם הכדורגל נפרד משחקן מיוחד במינו.

"תזמינו למייקון מונית"

המשחק בו גארת' בייל הראה לעולם שהוא משהו מיוחד היה בכלל משחק שהוא הפסיד בו. טוטנהאם פיגרה 4:0 בהפסקה מול אינטר בסן סירו והייתה בדרך לתבוסה ענקית, בנוסף היא גם הייתה בעשרה שחקנים אחרי שהשוער שלה הורחק. המחצית השנייה הייתה כל כולה גארת' בייל, שכבש שלושער וכמעט עזר להדהים את אלופת אירופה.
13 צפייה בגלריה
בייל
בייל
אגדה. בייל
(צילום: רויטרס)
הוולשי היה מדהים מול אינטר גם בווייט הארט ליין: הוא עשה צחוק ממייקון, שנחשב אז למגן הימני הטוב בעולם, והוביל את הקבוצה שלו לניצחון יוקרתי 1:3. בסוף המשחק אוהדי טוטנהאם התבדחו ש"מייקון צריך מונית", משפט שהפך לאייקוני. "בייל היה מדהים, הוא הרג אותנו", הודה לואיס פיגו, שאז היה בצוות המקצועי של אינטר. למרות שבכלל לא כבש באותו משחק, כל עולם הכדורגל דיבר רק על גארת' בייל ואיך הוא ניער מעליו את מייקון פעם אחר פעם. הוא ימשיך להתעלל במגינים לאורך כל הקריירה שלו.
13 צפייה בגלריה
בייל מול אינטר
בייל מול אינטר
הרגע בו הציג את עצמו לעולם, והיה עדיין מספר 3
(צילום: AP)

שחקן העונה באנגליה והמעבר לריאל מדריד

הוולשי המשיך להשתפר ובעונת 2012/13 כבש 21 שערים בפרמייר-ליג, כשלא פחות מתשעה מהם הגיעו מבעיטות מחוץ לרחבה, כולל שער ניצחון דרמטי מול ווסטהאם. כבר אז היה ברור שלא מדובר בילד פלא אלא בסופרסטאר בהתהוות. ב-1 בספטמבר 2013 הושלם המעבר לריאל מדריד תמורת סכום שהוערך ב-100 מיליון אירו, מה שהפך אותו לשחקן הכי יקר בהיסטוריה נכון לאותם ימים.
13 צפייה בגלריה
בייל במדי טוטנהאם
בייל במדי טוטנהאם
עזב את טוטנהאם כסופרסטאר
(צילום: AP)
13 צפייה בגלריה
בייל מוצג בריאל מדריד
בייל מוצג בריאל מדריד
בייל מוצג בריאל מדריד. עידן חדש מתחיל
(צילום: AP)

גם יוסיין בולט היה בהלם

"זה היה אמור להיות המשחק הטוב ביותר בחיי, אבל הפכתי מגיבור לאפס ברבע שעה". מגן ברצלונה מארק בארטרה היה על גג העולם: הוא השווה עבור קבוצתו ל-1:1 בגמר גביע המלך מול ריאל מדריד, ועד לדקה ה-85 הצליח לנטרל את גארת' בייל, אבל אז הוולשי פתח מבערים.
בייל רץ על הקו במהירות 35 קמ"ש, השאיר לבארטרה אבק וכבש שער ניצחון דרמטי שייזכר לנצח. אפילו יוסיין בולט החמיא: "זה שער שכל ספרינטר היה מתגאה בו, בייל הוא הכדורגלן המהיר ביותר בעולם". ריאל זכתה בגביע, ועוד בלי כריסטיאנו רונאלדו שהיה מורחק וצפה במשחק מהיציע.
13 צפייה בגלריה
בייל חוגג את השער בגמר הגביע
בייל חוגג את השער בגמר הגביע
אחד השערים היפים בתולדות ריאל מדריד. בייל חוגג ב-2014
(צילום: AP)
13 צפייה בגלריה
בייל ב-2014 עם מודריץ'
בייל ב-2014 עם מודריץ'
בייל ומודריץ' הצעירים חוגגים גביע
(צילום: AP)

שער ראשון בגמר הצ'מפיונס

2013/14 הייתה העונה הראשונה של גארת' בייל בריאל מדריד, ועל אף שהיא הסתיימה בלי אליפות – הוא הוכיח שהוא שחקן של מעמדים גדולים. היה כאמור את השער בגמר הגביע, ובייל הוסיף עוד אחד בגמר ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד. משחק ממנו כולם זוכרים את שער השוויון של סרחיו ראמוס בתוספת הזמן, שמנע מאתלטיקו גביע היסטורי. אבל היה גם את ה-1:2 של בייל בהארכה, שנתן את האות להתחלת החגיגות של הבלאנקוס. ההארכה נגמרה ב-1:4 וריאל מדריד סוף סוף השיגה את ה"דסימה", הזכייה העשירית בליגת האלופות.
13 צפייה בגלריה
בייל כובש בגמר ליגת האלופות
בייל כובש בגמר ליגת האלופות
שער פחות זכור, אבל מאוד חשוב
(צילום: AP)

חצי גמר היורו עם וויילס

יורו 2016 היה הראשון עם 24 נבחרות, וויילס הוגרלה בבית עם ישראל וכולם זוכרים את החיוך של אלי גוטמן לאור ההגרלה הקלה, על הנייר. וויילס ובייל ניצחו כאן 0:3 קליל וסיימו ב-0:0 בגומלין בזכות זה שטל בן חיים "כישף" את הכדור החופשי של בייל בתוספת הזמן. עד כאן בייל ואנחנו.
וויילס העפילה ליורו לראשונה בהיסטוריה שלה, ובייל כבש שלושה שערים בקמפיין בו היא העפילה לחצי הגמר אחרי שניצחה 1:3 את בלגיה החזקה. בחצי הגמר היא נכנעה לפורטוגל ורונאלדו, אבל בייל עשה צעד גדול לעבר התואר "הוולשי הגדול אי פעם".
13 צפייה בגלריה
בייל ב-2016
בייל ב-2016
בנבחרת הוא אגדה
(צילום: AFP)

המספרת בגמר

בגמר ליגת האלופות 2018 בייל לא פתח בהרכב מול ליברפול. הוא ישב על הספסל וחיכה בסבלנות. בדקה ה-61 הוא עלה כמחליף במקום איסקו במצב של 1:1, ובחצי שעה פחות או יותר רשם את אחת ההופעות הכי טובות של שחקן אי פעם בגמר הצ'מפיונס. שתי דקות אחרי שנכנס, מרסלו הגביה והוולשי התעופף כדי לכבוש במספרת אדירה לחיבורים, וכמו ב-2014 היה זה שהעלה את ריאל ליתרון בגמר. בדקה ה-83 בעט מרחוק, לוריס קריוס הדף את הכדור לתוך השער ואיפשר לבייל להשלים צמד במשחק הכי יוקרתי באירופה. ריאל רשמה זכייה שלישית ברציפות במפעל, ובמבט לאחור הערב הזה הוא סיכום מושלם לקריירה של בייל: היית ענק, אבל אולי היית יכול יותר.
13 צפייה בגלריה
המספרת המפורסמת
המספרת המפורסמת
המספרת המפורסמת
(צילום: AP)
13 צפייה בגלריה
בייל ב-2018
בייל ב-2018
והגביע שהביא לריאל
(צילום: AP)

ההעפלה עם וויילס למונדיאל

עם השנים מעמדו של בייל בריאל מדריד הידרדר והוא הפך לשחקן ספסל, כשבכל חלון העברות דווח כי הבלאנקוס רוצים להיפטר ממנו. זאת בזמן שבנבחרת הוא הפך לאליל והוביל אותה להישגים חסרי תקדים. בנובמבר 2019 חגג עם חבריו ניצחון של הנבחרת עם דגל שהיה כתוב עליו "וויילס, גולף, מדריד. בסדר הזה". במדריד פחות אהבו את הבדיחה. לימים בייל הסביר שלא הוא הביא את הדגל ושהוא לא חשב שזה יעשה רעש גדול. אבל הוא כן סימן את תחילת הדעיכה שלו בריאל. בנבחרת זה תמיד היה סיפור אחר.
עם כל הכבוד ליורו, המונדיאל הוא הבמה הגדולה ביותר, ועל הבמה הזאת וויילס לא הייתה משנת 1958. ביוני האחרון הוולשים הגיעו לגמר הפלייאוף מול אוקראינה, מרחק 90 דקות מהמונדיאל. בדקה ה-34 היא קיבלה כדור חופשי, ובייל לקח אותו. הכדור פגע באנדריי ירמולנקו ונכנס. וויילס במונדיאל, ובייל התרגש: "הגשמתי את החלום הכי גדול שלי". כן, יותר מזכייה בליגת האלופות עם ריאל מדריד.
13 צפייה בגלריה
בייל חוגג במונדיאל
בייל חוגג במונדיאל
אגדה וולשית. בייל חוגג במונדיאל
(צילום: AFP)
13 צפייה בגלריה
דגל וויילס
דגל וויילס
הדגל שעורר סערה
(צילום: רויטרס)
פורסם לראשונה: 10:09, 10.01.23