האמת, זה היה באוויר כבר תקופה ארוכה, אבל היום (שני) זה הפך לרשמי: בגיל 33 - גארת' בייל, מהשחקנים הבולטים בכדורגל העולמי בשני העשורים האחרונים, הודיע רשמית על פרישה מכדורגל.
הקיצוני הנהדר בחר לסיים את הקריירה, פחות מחודשיים לאחר שהשתתף עם נבחרת וויילס במונדיאל בקטאר (והודח איתה בשלב הבתים) ואחרי עונה אחת בלוס אנג'לס, עימה זכה באליפות ה-MLS.
6 צפייה בגלריה
בייל
בייל
אומר שלום. בייל
(צילום: AP)
פוסט הפרישה של בייל
6 צפייה בגלריה
עם אחד מחמשת גביעי אירופה לאלופות אותם הניף
עם אחד מחמשת גביעי אירופה לאלופות אותם הניף
עם אחד מחמשת גביעי אירופה לאלופות אותם הניף
(צילום: Getty Images)
"אחרי מחשבה ארוכה, אני מודיע על פרישתי המיידית", אמר בייל בהודעתו הרשמית שפרסם ברשתות החברתיות. "אני מרגיש בר מזל שהגשמתי את החלום שלי לשחק בענף הספורט שאהבתי ודרכו חוויתי את הרגעים הטובים בחיי. הייתי בשיא במשך 17 עונות ואת זה יהיה קשה לשחזר, ללא כל קשר למה שצופן לי הפרק הבא".
"מהנגיעה הראשונה בכדור בסאות'המפטון עד לאחרונה בלוס אנג'לס וכל מה שביניהן, עיצבתי קריירה שאני גאה בה ואסיר תודה עליה. הגשמתי חלום כשזכיתי לשחק 111 פעמים בנבחרת שלי ולשמש כקפטן. בלתי אפשרי להכיר תודה לכל מי שהיה שותף למסע, אני חב רבות לכל כך הרבה אנשים שעזרו לי לעצב את הקריירה בדרך שלא יכולתי לחלום עליה כשהתחלתי לשחק כדורגל בגיל 9".
טוטנהאם נפרדת מבייל
גם סאות'המפטון, הקבוצה הראשונה, בה שיחק
ההתאחדות הוולשית בקליפ פרידה
ריאל מדריד אומרת תודה

מסאות'המפטון לשחקן היקר בעולם

בייל גדל בסאות'המפטון, אבל כידוע עשה את הפריצה הגדולה לאחר מכן במדי טוטנהאם. ב-2013, אחרי שכיכב בשורות הספרס, נרכש על ידי ריאל מדריד תמורת סכום שיא עולמי דאז - 100 מיליון אירו. כבר בעונתו הראשונה סייע לבלאנקוס לזכות בליגת האלופות ובגביע הספרדי, כאשר בשני הגמרים גם כבש.
עונה לאחר מכן הוא זכה גם בסופר קאפ האירופי ובגמר אליפות העולם לקבוצות, בו מצא את הרשת. הוא הניף עם ריאל את הגביע עם האוזניים הגדולות חמש פעמים, ורשם מספר משחקים גדולים כאשר הרגע הזכור - שער המספרת לרשת ליברפול בגמר 2018.
6 צפייה בגלריה
בייל בטירוף
בייל בטירוף
פרץ בטוטנהאם
(צילום:AFP)
6 צפייה בגלריה
המספרת של גארת' בייל
המספרת של גארת' בייל
המספרת הבלתי נשכחת בגמר 2018
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
בייל
בייל
אלוף גם בארה"ב
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
כיכב גם מול ישראל, במדי נבחרת וויילס
כיכב גם מול ישראל, במדי נבחרת וויילס
כיכב גם מול ישראל, במדי נבחרת וויילס
(צילום: גטי אימגס)
לאורך הקריירה בקבוצותיו השונות רשם 554 הופעות, בהן הבקיע 186 שערים ובישל 139 נוספים. במדים הלאומיים רשם 111 משחקים, כבש 40 שערים והוביל את הנבחרת ליורו 2020 ולמונדיאל האחרון.
כשהוא לובש את מדי הנבחרת, מדובר בשחקן שונה לחלוטין. בייל הוא מלך ההופעות והשערים של וויילס בכל הזמנים. הוא מעודד את החברים, נושא נאומים חוצבי להבות במחצית, ונותן את כל כולו בכל משחק. ביורו 2016 וויילס הגיעה לחצי הגמר וביורו 2020 הוא הוביל אותה לשמינית הגמר. "הוא הרוח החיה שלנו", אמר עליו בשנה שעברה המאמן רוב פייג', "הוא פשוט בחור נהדר".
במדריד הוא היה הכי רחוק מלהיות מנהיג, אבל בוויילס הוא שימש כדוגמה ומופת. "הרבה יותר מרגש אותי לשחק בשביל וויילס מאשר בריאל מדריד", הודה בעבר, "כולם פה מדברים באותה שפה. אני מכיר פה את רוב השחקנים מאז שהיינו ילדים. זה כמו לשחק עם החברים שלך בפארק השכונתי".