אחרי פתיחה מושלמת עם תשעה ניצחונות בתשעה משחקים בכל המסגרות, ריאל מדריד מעדה אתמול (ראשון) בפעם הראשונה העונה עם 1:1 ביתי מול אוסאסונה ואיפשרה לברצלונה לחלוף על פניה בפסגה בזכות הפרש שערים עדיף בהרבה - כל זה שבועיים בלבד לפני הקלאסיקו.
ויניסיוס הלוהט העלה את ריאל ליתרון עם שערו החמישי העונה בליגה (42), אבל קיקו גרסיה איזן בפתיחת המחצית השנייה (50). קארים בנזמה, שחזר להרכב של האלופה, היה יכול להכריע את המשחק כשסחט פנדל וכרטיס אדום לדויד גרסיה, אבל בעט מהנקודה הלבנה למשקוף (79). מדובר בהחמצת פנדל השלישית של החלוץ הצרפתי מול אותה אוסאסונה בשנת 2022.
3 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס
כבר עם חמישה שערים העונה. ויניסיוס
(צילום: AFP)
זאת הפעם הראשונה מאז עידן לאו מסי שברצלונה נמצאת במקום הראשון בטבלה, ובתקשורת הספרדית התייחסו לכך כמובן. "ברצלונה מוליכת הטבלה לאחר 893 ימים", נכתב ב"ספורט". בספרד גם פירגנו לאוסאסונה המפתיעה, שמדורגת שישית עם 13 נקודות, צמודה לאתלטיקו מדריד שמעליה. ב"מארקה" נכתב: "הפתיחה המושלמת של ריאל הסתיימה על ידי אוסאסונה התוקפנית".
מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי אמר בסיום: "הגיע לנו לנצח, אבל החמצנו פנדל. זה יכול לקרות. שיחקנו טוב מבחינה הגנתית. היה קשה למנוע את הגול שלהם ובמחצית השנייה הייתה להם בעיטה אחת לשער. אנחנו היינו מאוזנים. בנזמה לא היה במיטבו, אבל הוא ימשיך לעבוד קשה לקראת המשחקים הבאים - הוא בועט הפנדלים הכי טוב שלנו וזה לא ישתנה, תאונות יכולות לקרות". על כך שהעדיף את מריאנו על חשבון אדן הזאר, אמר המאמן: "היכולות של מריאנו התאימו לנו יותר, זה לא היה סגנון המשחק שמתאים להזאר".
3 צפייה בגלריה
קרים בנזמה
קרים בנזמה
חזרה מאכזבת. בנזמה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
"תאונות יכולות לקרות". אנצ'לוטי
(צילום: רויטרס)
מי שלא שותף אתמול הוא השוער טיבו קורטואה, שאת מקומו תפס אנדריי לונין האוקראיני. אנצ'לוטי אישר שקורטואה ייבדק היום, כשההערכה היא שיחזור לכל המאוחר עד הקלאסיקו, אך הוא עלול להיעדר ביום שלישי נגד שחטאר בליגת האלופות ואולי יחמיץ גם את המפגשים הבאים בליגה מול חטאפה ונגד האוקראינים גם בשבוע הבא.