גג
זה לא משנה באילו מקומות הן ניצבות, או באיזה מומנטום כל אחת מהן נמצאת, בכל מקרה, הערב (ראשון, 18:30) עיני הממלכה יהיו נשואות אל עבר המשחק הגדול ביותר, בלי תחרות, כאשר ליברפול תארח את מנצ'סטר יונייטד באנפילד, לעוד פרק ביריבות הגדולה ביותר של הליגה האנגלית.
המארחת ליברפול אומנם מגיעה אחרי ניצחון ליגה סופר חשוב על ווטפורד אבל רוח המועדון עדיין שפופה בעקבות התבוסה הבלתי נתפסת לריאל מדריד (5:2) באנפילד, במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות, ולמען האמת, בעקבות מצבור סיבות בלתי נלאה שהופך את העונה הנוכחית של יורגן קלופ והאדומים לסיוט בלתי פוסק.
5 צפייה בגלריה
עונה קשוחה. קלופ
עונה קשוחה. קלופ
עונה קשוחה. קלופ
(רויטרס)
5 צפייה בגלריה
האיש החם על האיש. רשפורד
האיש החם על האיש. רשפורד
האיש החם על האיש. רשפורד
(רויטרס)
לאוהדי יונייטד, כאילו הנפילה של ליברפול אחרי עידן חלומי לא מספיקה, יש את כל הסיבות לחגוג, בטח אחרי שבשבוע שעבר הצליחו השדים האדומים לרשום סרוויס ראשון בעידן אריק טן האח – גביע הליגה. וכמובן, הם מחזיקים את החלוץ החם ביותר באי הבריטי – מרקוס ראשפורד, שנכון לעכשיו מחזיק ב-14 שערי ליגה, ואפילו כבש במפגש הראשון העונה בין הקבוצות שנגמר ב-1:2 למנצ'סטר.
נכון למחזור ה-24, עשר נקודות מפרידות בין יונייטד (מקום 3) לליברפול (מקום 6), שנותרה העונה עם מטרה אחת בלבד - מקום בטופ 4. "מנצ'סטר נמצאת בעמדה מצוינת לקראת המשחק הזה", קובע דני מרפי, אקס ליברפול. "וזה לא רק בגלל שהיא בכושר מצוין. היא התבססה במקום השלישי (ורחוקה מהפסגה מרחק 14 נקודות), הניפה את גביע הליגה ויש לה עוד סרוויסים שאמורים להגיע עד סוף העונה".
5 צפייה בגלריה
עוד סרוויס לארון. שחקני יונייטד וגביע הליגה
עוד סרוויס לארון. שחקני יונייטד וגביע הליגה
עוד סרוויס לארון. שחקני יונייטד וגביע הליגה
(רויטרס)
5 צפייה בגלריה
למרות המצב הכללי, יכול להשווה היום שיאת שיא. סלאח
למרות המצב הכללי, יכול להשווה היום שיאת שיא. סלאח
למרות המצב הכללי, יכול להשווה היום שיאת שיא. סלאח
(רויטרס)
ואיך כל זה רלוונטי למשחק היום? הקשר מסביר: "שחקני יונייטד יכולים להרשות לעצמם משחק רע, או אפילו תוצאה גרועה במחזור הזה, מבלי שזה יהרוס להם את העונה. המצב בליברפול ממש שונה. לחלוטין".
"הקבוצה של יורגן קלופ עוד רודפת אחרי מקום בליגת האלופות והתבוסה לריאל מדריד עדיין יושבת להם על הנשמה אבל בעיקר היא אומרת שליברפול לא יכולה להבטיח מקום בליגת האלופות דרך זכייה, אז אפשר לומר שמקום 4 הוא היעד היחידי שנותר לה".
5 צפייה בגלריה
טאן האח
טאן האח
עשה את הספתח. האח
(צילום: גטי אימג'ס)
אבל מבחינת קלופ, הפער הפסיכולוגי הזה, לפחות כלפי חוץ לא משחק תפקיד: "מדובר בדרבי לכל דבר. מבחינת שתי הקבוצות מדובר במשחק שהוא הרבה יותר משלוש נקודות, קל וחומר מבחינת יונייטד שלמרות הפער מהמקום הראשון עדיין רואה בעצמה מועמדת לזכות באליפות".
קלופ ועמיתו טן האח ניצלו את מסיבת העיתונאים המשותפת לצנן טיפה את הרוחות לקראת המשחק, בסוג של גינוי משותף של שירי נאצה שנפוצים ביציעים במפגשים בין הקבוצות. "היריבות הזאת הופכת לפעמים לאינטנסיבית מדי אומר המאמן הגרמני. "זה יכול ללכת למקומות שאינם טובים לאף אחד ואנחנו לא צריכים את זה".
"אנחנו כן רוצים את הרעש, את האווירה המחשמלת. מה שאנחנו לא רוצים זה שום דבר מעבר לזה וזה תקף במיוחד לסוג הקריאות שאין להם מקום בכדורגל. אם נוכל לשמור על התשוקה ולוותר על הרעל, זה יהיה הרבה יותר טוב לכולם".
טן האח הוסיף: "היריבות בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול היא אחת הגדולות בכדורגל העולמי. כולנו אוהבים את התשוקה של האוהדים כשהקבוצות שלנו נפגשות, אבל יש קווים שאסור לחצות.
"זה לא מקובל להשתמש באובדן חיים - ביחס לכל טרגדיה - כדי לצבור נקודות, והגיע הזמן שזה ייפסק. האחראים מכתימים לא רק את המוניטין של המועדונים שלנו, אלא גם את המוניטין של עצמם, של האוהדיםף ושל הערים הגדולות שלנו".
"בשם עצמי, השחקנים שלנו והצוות שלנו, אנחנו מבקשים מהאוהדים שלנו להתמקד בתמיכה, ולייצג את המועדון שלנו בצורה הנכונה".
מי שמבחינתו המשחק נושא משמעות נוספת, אפילו אישית, הוא החלוץ מוחמד סלאח, שנכון לעכשיו כבש במדי ליברפול 127 שערי ליגה (9 בעונה הנוכחית החלשה). שער נוסף היום נגד היריבה הגדולה, ישווה את המספר של סלאח לאחד משיאי המועדון, בו מחזיק כרגע לא אחר מאשר רובי פאולר.