תיראו מופתעים. החזרה של כריסטיאנו רונאלדו למנצ'סטר יונייטד הולכת להשתלם למועדון לא רק בצד המקצועי, אלא גם בצד הכלכלי. החזרתו של הפורטוגלי (36) לאולד טראפורד וליונייטד, הקבוצה בה פרץ והפך לכוכב-על, גרמו לטירוף אצל האוהדים.
חנות המועדון הרשמית דיווחה על מכירות שוברות שיאים של החולצה עם המספר 7 עליה, כשב-12 השעות הראשונות מאז שהיא נפתחה למכירה, כחצי מיליון חולצות כאלו עשו את דרכיהן לאוהדים מאושרים. הנתון המדהים הוא שזה הפך אותו לבעל החולצה הנמכרת ביותר בפרמייר-ליג העונה. והכל תוך חצי יממה.

2 צפייה בגלריה
החולצות החדשות של רונאלדו ביונייטד
החולצות החדשות של רונאלדו ביונייטד
החולצות החדשות של רונאלדו ביונייטד
(צילום מסך מהאתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)
2 צפייה בגלריה
רונאלדו בריאיון לאתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד
רונאלדו בריאיון לאתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד
בגדי המלך החדשים. רונאלדו
(צילום מסך מאתר מנצ'סטר יונייטד)
בחישוב מהיר, מאחר שכל חולצה עולה לכל הפחות 60 פאונד, המכירות הגיעו ל-32.5 מיליון פאונד, אך לקבוצה עצמה נכנסים רק 7 אחוז מכל חולצה שנמכרת, ובינתיים השדים האדומים הרוויחו 2.25 מיליון פאונד, וזה ב-12 שעות, כן?
רונאלדו נרכש מיובנטוס תמורת 12 מיליון פאונד (ללא הסעיפים השונים שיכולים מעט לייקר את העסקה) והוא מרוויח 20 מיליון פאונד נטו לעונה – כך שבסך הכל 52 מיליון פאונד יוציא המועדון על הפורטוגלי. מומחה לכלכלת ספורט בשם קירן מגווייר חישב שכדי לכסות את כל הסכום המועדון צריך למכור עוד 12.4 מיליון חולצות. נשמע כמו משימה קשה מאוד, אבל לא בלתי אפשרית.
כמובן שהקבוצה תרוויח סכומים רבים נוספים מהגעתו של כריסטיאנו, אך אל תופתעו אם הרווחים ממכירת המרצ'נדייז יספיקו כדי לכסות את כל ההעברה והמשכורת.