באיירן מינכן או פריז סן ז'רמן. אחת מבין השתיים תעלה הערב (רביעי) לרבע גמר ליגת האלופות. במשחק הראשון, שנערך לפני כשלושה שבועות בבירת צרפת, ניצחו הבווארים 0:1 ויקוו לשמור על היתרון גם בתום מפגש הגומלין הלילה.
שתי הענקיות נפגשו לא פחות מ-11 פעמים עד העונה הנוכחית, כאשר המאזן הכללי היה לטובת הצרפתים (5:6). כאמור, זה היה נכון עד לפני שלושה שבועות. הניצחון של באיירן במשחק הראשון בשמינית הגמר קבע שוויון במאזן הניצחונות בין השתיים.
6 צפייה בגלריה
קארסטן יאנקר במדי באיירן מינכן מול פריז סן ז'רמן, 1997
קארסטן יאנקר במדי באיירן מינכן מול פריז סן ז'רמן, 1997
ההיסטוריה בין פ.ס.ז' לבאיירן בליגת האלופות החלה עוד בניינטיז. יאנקר
(Getty Imges)
כשמסתכלים על חלוקת תוצאות העבר, ניתן לראות כי עד תחילת המילניום הנוכחי היתרון נטה בבירור לטובת הצרפתים (2:4). לאור דעיכתה של סן ז'רמן באותה תקופה, ונסיקתה של באיירן במקביל, שתי הקבוצות לא נפגשו במסגרת ליגת האלופות עד 2017, אז הייתה זו פ.ס.ז' בגלגול הכסף הקטארי. מ-2017 ועד היום (כולל המפגש הראשון במסגרת שמינית הגמר העונה) המאזן עומד על 2:4 לזכות הבווארים. להלן כמה מהמפגשים הגדולים בין השתיים בעשורים האחרונים בליגת האלופות:

ניצנים של גדולה

1997: 1:5 לבאיירן (שלב הבתים)
אלה היו השנים הטובות של פריז סן ז'רמן לפני השקיעה של סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. זה אמנם היה העידן שלפני הכסף הקטארי, אך זה לא שלקבוצה מבירת צרפת היה מחסור במקורות מימון. תאגיד התקשורת הגדול '+canal' רכש את הבעלות על הקבוצה, וזו הצליחה לזכות באליפות (בפעם השנייה בתולדותיה) והשיגה מספר הצלחות בגביע המחזיקות. עם זאת, בליגת האלופות הצליחו הצרפתים להטביע חותם.
לעומתם, באיירן מינכן של אותם ימים הייתה רחוקה מהמוניטין הדורסני והשליטה שיש לה כיום בבונדסליגה, ושמה נקשר בלא מעט שערוריות. עם זאת, ניצני הסגל שרשם את הפריצה הגדולה תחת אוטמאר היצפלד בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 החלו ללבלב כבר אז, שנתיים לפני אותו גמר גדול נגד מנצ'סטר יונייטד.
6 צפייה בגלריה
קארסטן יאנקר במדי באיירן מינכן
קארסטן יאנקר במדי באיירן מינכן
הפנים (העצובות) של גמר 1999 ידע גם רגעים של שמחה. קארסטן יאנקר
(Getty Imges)
אחת התמונות הזכורות ביותר מאותו גמר בלתי נשכח ב-1999 הייתה זו של קארסטן יאנקר, החלוץ גדול המימדים כשהוא שרוע על כר הדשא וממרר בבכי. את אותו משחק ב-1997 יאנקר סיים עם לא מעט חיוכים. זו הייתה מחצית ראשונה חלומית עבור החלוץ שאז היה רק בן 22. הוא בישל את הראשון לג'ובאני אלבר כבר בדקה ה-4, וכבש בעצמו 16 דקות לאחר מכן. יאנקר השלים צמד בפתיחת המחצית השנייה, באיירן השלימה 1:5 ענק וסיפקה לכולם טעימה מהמכונה המשומנת שתתפתח להיות בעתיד.

ההצגה של ניימאר ואמבאפה

2021: 2:3 לפ.ס.ז' (רבע הגמר)
עונה לאחר הזכייה בליגת האלופות תוך כדי מפגן דומיננטיות בשמינית הגמר מול צ'לסי (1:7 בסיכום שני המפגשים) והשמיניה המדהימה מול ברצלונה ברבע הגמר, באיירן הוגרלה ברבע הגמר מול פ.ס.ז', עליה גברה בגמר 2020.
6 צפייה בגלריה
ניימאר בטירוף
ניימאר בטירוף
הצגה מול יציעים ריקים. ניימאר בטירוף
(צילום: EPA)
המשחק התקיים ללא קהל בשל מגפת הקורונה, וכמה חבל - כי ההצגה שסיפקו שחקני שתי הקבוצות בהחלט הייתה ראויה לאצטדיון מלא. ניימאר, שלפני יומיים הודיעו בפריז כי הוא גמר את העונה, פתח את המשחק בסערה ובישל לקיליאן אמאבפה כבר בדקה ה-3. הברזילאי המשיך ללהטט ועשה לא מעט צרות להגנת המארחת, ובדקה ה-28 הוסיף בישול למרקיניוס - שקבע 0:2.
אלופת אירופה חזרה מהר מאוד למשחק, כאשר אריק מקסים שופו מוטינג צימק (37), והצליחה להשוות בדקה ה-60 בזכות נגיחה מדויקת של תומאס מולר. עם זאת, קיליאן אמבאפה השיב את היתרון לצרפתים בדקה ה-68, ואלה שמרו עליו עד הסיום. בגומלין באיירן הצליחה לנצח רק 0:1, כאשר אז יתרונם של שערי החוץ עוד היה רלוונטי - מה שהעלה את פ.ס.ז' לחצי הגמר על חשבון מי שמנעה ממנה לזכות בתואר עונה קודם לכן. הפעם זה נגמר מבחינת הקבוצה מעיר האורות בחצי הגמר, עם סטירה מצלצלת ממנצ'סטר סיטי.

המכונה של פליק משלימה זכייה

2020: 0:1 לבאיירן (גמר)
זו הייתה הזכייה הכי דומיננטית בהיסטוריה של ליגת האלופות. המכונה של האנזי פליק ניצחה בכל משחקיה בדרך להנפה מדהימה בליסבון. זו הייתה עונה שהופסקה בשל התפרצות הקורונה, ששינתה את העולם. חוץ מבאיירן.
הבווארים שמרו על היכולת המפלצתית שלהם במשך כל העונה וחזרו מפגרת הקורונה כאילו זו לא הייתה. גם העובדה שהליגה הגרמנית חידשה את פעילותה לפני שאר הליגות תרמה לדומיננטיות של באיירן מול יריבותיה, כאשר התוצאה הזכורה ביותר מאותה העונה היא ה-2:8 המדהים על ברצלונה ברבע הגמר.
6 צפייה בגלריה
באיירן מינכן מניפה את הגביע
באיירן מינכן מניפה את הגביע
11 מ-11 בעונה בלתי נשכחת. באיירן מינכן מניפה את הגביע
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
אמבאפה וקימיך במאבק על הכדור
אמבאפה וקימיך במאבק על הכדור
הצר את צעדין של כוכב פ.ס.ז'. קימיך סוגר על אמבפה
(צילום: gettyimages)
אותה שמיניה מדהימה אולי השכיחה מעט את הגמר עצמו, שהסתיים ב-0:1, משער של קינגסלי קומאן מול הקבוצה בה גדל. זכורה גם עבודתו הנהדרת של ג'ושוע קימיך, שעשה את המוות לקיליאן אמבאפה והצר את צעדיו. השער הבודד שהביא לבאיירן את הגביע בסיום אותה מדהימה היה ה-43 ב-11 משחקים של החבורה של האנזי פליק באותה עונה, שהשלימה זכייה גם באליפות וגם בגביע הגרמני בדרך לטרבל מופלא.

כשניימאר הצדיק את הסכום

2017: 0:3 לפ.ס.ז' (שלב הבתים)
שנה לפני המונדיאל ברוסיה, יהלום בן 19 בשם קיליאן אמבאפה עשה את צעדיו הראשונים לעבר הטופ. עונת 2017/18 הייתה הראשונה של אמבאפה בסן ז'רמן, אליה עבר בהשאלה ונרכש בסכום של 180 מיליון אירו בקיץ.
אותה העברה אולי הסתברה כמשמעותית ביותר מתוך כל הרכישות שעשתה פ.ס.ז' (כן. גם יותר ממסי), אך באותו זמן לא דגדגה את שבירת שיא כל הזמנים - 222 מיליון האירו ששולמו עבור ניימאר. הברזילאי סיפק באותה עונה מספרים נהדרים, שכללו 19 שערים ב-20 הופעות בליגה הצרפתית, בנוסף ל-13 בישולים. בנוסף, הייתה ההצגה מול באיירן בשלב הבתים.
6 צפייה בגלריה
ניימאר במדי פריז סן ז'רמן מול באיירן מינכן, 2017
ניימאר במדי פריז סן ז'רמן מול באיירן מינכן, 2017
הצגה נהדרת בעונת בכורה חלומית. ניימאר
(Getty Imges)
כמו במשחק מול הבווארים ארבע שנים לאחר מכן בשלב הבתים - גם הפעם הברזילאי פתח עם בישול מוקדם, הפעם לשחקן אחר עם עבר בברצלונה - דני אלבס. בדקה ה-31 קיליאן אמבאפה הצעיר בישל לאדינסון קבאני את השני. בדקה ה-63 ניימאר בעצמו חתם את התוצאה הסופית עם שער נהדר ופ.ס.ז' חגגה ניצחון גדול. סן ז'רמן סיימה את שלב הבתים במקום הראשון, אך בשמינית הגמר הודחה בידי אלופת אירופה ריאל מדריד - שהדיחה בחצי הגמר גם את באיירן בדרך לעוד זכייה.
פורסם לראשונה: 14:59, 08.03.23