אחד הדברים המרתקים בליגת האלופות העונה הוא שאין אף קבוצה מושלמת. לכל אחת יש בעיה כזו או אחרת – אזור במגרש שבו היא פגיעה, מכת פציעות, כושר ירוד – כך שהתחרות נראית פתוחה לגמרי. אפילו נאפולי הפסידה במחזור האחרון. גם דורטמונד כלולה כמובן ברשימה, אבל לפחות מאז החזרה מפגרת המונדיאל היא כן יכולה לטעון לשלמות.
שלמות היא השגת התוצאות המקסימליות, וזה בדיוק מה שקורה עם הקבוצה הגרמנית מאז החזרה מפגרת החורף. עשרה משחקים בכל המסגרות, עשרה ניצחונות, יחס שערים 8:25, כושר שיא. הפער מבאיירן מינכן בצמרת הבונדסליגה, שעמד על 9 נקודות לפני המונדיאל (דורטמונד יצאה לפגרה במקום השישי), נמחק לגמרי. לשתי הקבוצות מספר נקודות זהה.
4 צפייה בגלריה
שחקני דורטמונד חוגגים
שחקני דורטמונד חוגגים
שחקני דורטמונד. מושלמים
(EPA)
בגביע הגרמני טיפסו הצהובים־שחורים לרבע הגמר, והם יכולים להגיע לאותו שלב בצ'מפיונס, אם יעברו הערב (22.00) את צ'לסי בסטמפורד ברידג'. הגרמנים מגיעים לגומלין עם יתרון 0:1 מהמשחק הראשון. אף קבוצה אחרת בליגות הבכירות באירופה אינה יכולה להתהדר במאזן מושלם כזה בשנת 2023. עבור דורטמונד זו שנה שיכולה להיות מהגדולות בתולדותיה. שמונה ניצחונות הליגה הרצופים, אגב, הם משהו שהשיגה רק פעם בהיסטוריה, בעונת 2011/12. היא זכתה אז באליפות תחת יורגן קלופ.
דורטמונד ההיא הייתה קבוצת התקפה מלהיבה, וכך גם הנוכחית. כוכב בסדר הגודל של רוברט לבנדובסקי, מלך השערים שלה בזמנו, אין לה היום, אבל החיבור הקבוצתי על המגרש יכול להפנט. מי שהחליף אז את הסקורר הפולני היה פייר־אמריק אובמיאנג. אחריו הגיע ארלינג הולאנד, שהבקיע מכל מקום בעיניים עצומות, והבא בתור היה אמור להיות סבסטיאן האלר. דורטמונד מצליחה למרות שאיבדה את הולאנד, ועל אף שמחליפו לא שיחק כמעט כל העונה.
4 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
הסיפור המרגש של העונה. האלר
(צילום: AP)

האיום מספר 1 על צ'לסי

כמו בכל סיפור טוב, גם בדורטמונד הזו יש רגש, ואפשר למצוא אותו אצל האלר. אחרי שהפציץ בצ'מפיונס במדי איאקס הגיע החלוץ לבונדסליגה, אבל אובחן כחולה בסרטן האשכים. מי שמילאו את התפקיד שלו הם אנתוני מודסטה הצרפתי ויוספה מוקוקו בן ה־18. האלר חזר לשחק לפני כחודשיים. הוא עדיין לא השלים 90 דקות באף משחק, אבל הספיק להבקיע פעם אחת.
המאמן אדין טרזיץ' משחק כמעט תמיד במערך 4־2־3־1, ושלושת השחקנים מאחורי החלוץ מגוונים ומייצרים מצבים. מרקו רויס עדיין טוב, ואיכשהו גם כשיר. קארים אדיימי, מבקיע השער מול צ'לסי – שרשם את מהירות הריצה הגבוהה ביותר באירופה העונה (36.65 קמ"ש), דווקא פצוע כרגע. דונייל מאלן נמצא שם, וגם האנגלי הצעיר ג'יימי ביינו־גיטנס, האמריקאי ג'יו ריינה והכוכב הגדול של ההתקפה הנוכחית, יוליאן בראנדט.
גם אלו שהכי האמינו בו לא דמיינו שבראנדט יהיה טוב כל כך כפי שהוא בתקופה האחרונה – כולל בחירה לשחקן המצטיין של הבונדסליגה בינואר. בראנדט, מלך השערים של הקבוצה בליגה, יורד לאחור לשחרר אותה מלחץ בעזרת דריבל מרשים, ומצטרף להתקפה יחד עם ג'וד בלינגהאם. הוא השחקן שצ'לסי צריכה לחשוש ממנו יותר מכל.
בלינגהאם מצידו ממשיך לבסס עצמו כאחד הקשרים הטובים באירופה – והוא בן 19 בלבד. זו כנראה העונה האחרונה שלו בגרמניה, והוא דומיננטי בכל אספקט של המשחק. מלך השערים של דורטמונד בצ'מפיונס משלב אתלטיות והבנת משחק אדירה, כדי להיכנס לרחבה בתזמון נכון. במקביל הוא השחקן שזוכה בהכי הרבה מאבקים בבונדסליגה – בין אם הוא מנסה לעבור שחקן ובין אם מנסים לעבור אותו.
4 צפייה בגלריה
שחקני דורטמונד חוגגים
שחקני דורטמונד חוגגים
בראנדט. האס של דורטמונד
(צילום: AFP)

שאיפת חייו של טרזיץ'

אם בלינגהאם הוא אחד הצעירים המבטיחים בעולם, המאמן שלו נראה כאחד הצעירים המבטיחים על הקווים. בגיל 40 בלבד, בעונת הבכורה כמאמן ראשי, הגשים טרזיץ' את שאיפת חייו אחרי שעשה את כל הדרך מלמטה. הוא החל לעבוד כסקאוט במחלקת הנוער של דורטמונד, ולאחר מכן שימש כעוזר מאמן במחלקות הצעירות.
במקביל עשה תואר במדעי הספורט ובאותם ימים החליט, על דעת עצמו, להגדיל ראש ולהכין ניתוחי וידיאו מתקדמים על נבחרות שעמדו לשחק ביורו 2012. אחד האנשים שקיבל ממנו דוח כזה היה סלאבן ביליץ', מאמן נבחרת קרואטיה דאז, שהתלהב מהעבודה של טרזיץ' וגם לקח אותו להיות עוזרו בבשיקטאש ואחר־כך בווסטהאם. בהמשך חזר טרזיץ' לדורטמונד כעוזר מאמן, ובקיץ הפך למאמן הראשי.
4 צפייה בגלריה
אדין טרזיץ' מאמן בורוסיה דורטמונד
אדין טרזיץ' מאמן בורוסיה דורטמונד
אדין טרזיץ'. הגיע מלמטה
(צילום: AFP)
ככל שחלפו השבועות והחודשים, טרזיץ' שיפר גם את ההגנה של דורטמונד, עקב האכילס שלה בעונות קודמות. הבלמים ניקו שלוטרבק וניקלאס זולה הם שחקני נבחרת גרמניה שעושים עבודה מעולה. בעיקר הראשון. השוער השווייצרי גרגור קובל עצר כל ניסיון של צ'לסי במפגש הראשון.
בשנת 2023 דורטמונד היא קבוצת ההגנה הטובה בגרמניה, וסופגת פחות משער אחד בממוצע למשחק. אז מה יכול להיות טוב יותר מהתקופה הזו מבחינתה? מסתבר שתמיד אפשר לבקש עוד. במקביל להצלחה, היריבה השנואה שאלקה נמצאת מתחת לקו האדום, וזו מבחינת אוהדי דורטמונד כבר שלמות של ממש. בעוד ארבעה ימים השתיים ייפגשו במשחק שבו דורטמונד אולי תוכל לעלות למקום הראשון ולהוריד את שאלקה למקום האחרון. אבל עוד קודם, היא רוצה רבע גמר צ'מפיונס.