איך שגלגל מסתובב לו. לפני שנה טיילה ברצלונה לניצחון 1:3 על ריאל מדריד בדרך לזכייה בסופר קופה. אתמול (ראשון) - גם כן בסעודיה - קיבלנו מפגן דומיננטות מצד הבלאנקוס שחגגו 1:4 ענק והניפו את התואר בפעם ה-13 בתולדות המועדון.
ויניסיוס ג'וניור כיכב עם השלושער השני שלו בקריירה (והראשון של שחקן ריאל בקלאסיקו מאז איבן סאמורנו ב-1995), רודריגו התכבד בשער הרביעי, רוברט לבנדובסקי רק צימק. בכלל, הברזילאי, שחגג צמד תוך 178 שניות (דקות 7 ו-10) היה לשחקן הבלאנקוס הראשון מאז 1953 שמבקיע פעמיים תוך 3 דקות או פחות בקלאסיקו.
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס והגביע
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס וכדור המשחק. "לפעמים אני מדבר יותר מדי"
(צילום: EPA/STR)
זה היה ערב אמוציונלי עבור ויניסיוס, אבל כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות גם כזה שלא עבר בשקט. את השער השני הוא חגג עם צעקת ה"סיווו" כמחווה לכריסטיאנו רונאלדו ולאחר הגול הרביעי נתפס בעיני המצלמה מסמן לעבר ספסל ברצלונה את התוצאה: 1:4, מה שכמובן גרם לעימות.
"זה מעציב אותי, כולם רוצים להילחם איתי", אמר במסיבת העיתונאים בסיום, לאחר שזכה בתואר ה-MVP. "מעציב כי הם יודעים שזה יהיה 'ויני עשה את זה, ויני עשה את ההוא' בסוף בעיתונים. אני משתדל להישאר רגוע וממוקד, לא תמיד אני האשם".
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
המחווה לרונאלדו
(צילום: EPA/STR)
בהמשך הודה כי "אני לא קדוש כמובן. לפעמים אני מדבר יותר מדי, לפעמים אני מכדרר כשלא צריך. אבל אני כאן כדי להשתפר ולהוות מודל לחיקוי לילדים".
אגב, המחווה לרונאלדו בחגיגת השער לא הייתה מקרית. לא רק בגלל שכיכב בעבר בריאל, אלא כי גמר הסופרקופה נערך באצטדיון הביתי של אל-נאסר, בה משחק הפורטוגלי. "החגיגה הייתה עבור כריס", אמר ויניסיוס. "הוא האליל שלי, והוא משחק כאן עכשיו. אני מאוד מרוצה ממה שעשינו. לנצח את ברצלונה זה לא קל, ולנצח 1:4 זה קשה. זה היה משחק כמעט מושלם שלנו".
5 צפייה בגלריה
ריאל
ריאל
תואר סופר קופה מספר 13 בתולדות המועדון. שחקני ריאל והגביע
(צילום: EPA/STR)
"ויניסיוס כמעט תמיד נוצץ", פרגן לו נשיא ריאל, פלורנטינו פרס. "להבקיע שלושה שערים זה לא נורמלי, אבל היום הגיע לו. המאמץ שלו בכל משחק הוא פנומנלי. בגלל זה הוא אחד השחקנים הטובים בעולם".
עם כל הכבוד לוויניסיוס, העיתונאים שאלו את פרס שוב לגבי הצטרפות אפשרית של קיליאן אמבפה. "זה לא היום לדבר על אמבאפה, זה הרגע לברך את השחקנים שנמצאים כאן ולא להתעסק באלה של קבוצות אחרות", סיכם בנחרצות.
5 צפייה בגלריה
צ'אבי. "מתנצל בפני האוהדים"
צ'אבי. "מתנצל בפני האוהדים"
צ'אבי. "מתנצל בפני האוהדים"
(צילום: REUTERS/Juan Medina)

צ'אבי: "יצא לנו המשחק הכי גרוע מכולם"

בברצלונה, לעומת זאת, אווירת נכאים. "היו לנו הרבה תקוות, ויצא לנו המשחק הכי גרוע מכולם", הודה בסיום המאמן המפסיד, צ'אבי. "ריאל פגעה בנו מאוד במתפרצות, לא הצלחנו לעצור אותן וזה היה תורנו לפגוש את הצד המר של הכדורגל".
צ'אבי שלח מסר גם לקהל: "אני מתנצל בפני האוהדים כי התקשינו להתמודד, חוויתי המון הפסדים בקריירה ובסופו של דבר מתאוששים. בארסה תחזור. אני מקווה שההפסד יעזור לנו להשתפר. עכשיו צריך להתאושש ולהתחרות על התארים שנשארו".