ויטסה ארנהיים עלתה הערב (חמישי) לשלב הבתים של הליגה האזורית בזכות ניצחון 1:2 ביתי על אנדרלכט שהשלים 4:5 בסיכום שני המשחקים – הרבה בזכות אלי דסה, שרשם שני בישולים הערב. המגן גבר בדו-קרב הישראלים על ליאור רפאלוב, אף שהאחרון כבש לזכות הבלגים.
דסה בישל למגן השמאלי מקסימיליאן ויטק, שהפציץ מרחוק בדקה הרביעית. עוד שיתוף פעולה בין המגינים הניב שער נוסף של ויטק, אחרי שהמגן הימני הרים כדור שהגיע לוויטק, והמגן השמאלי ירה מהאוויר פנימה בדקה ה-49.
5 צפייה בגלריה
דסה ושחקני ויטסה חוגגים
דסה ושחקני ויטסה חוגגים
דסה ושחקני ויטסה חוגגים
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
אלי דסה בפעולה. מניות רבות בעלייה של ויטסה ארנהיים
(צילום: EPA)
לדסה יש מניות רבות בעלייה של ויטסה לשלב הבתים, אחרי שבמשחק הקודם שהסתיים ב-3:3 בבלגיה הוא הבקיע שער יפהפה בטיל לחיבורים. ליאור רפאלוב צימק עם שער בדקה ה-81, אחרי שכריסטופר אולסון בעט לקורה, אבל בעקבות ההדחה הוא רק יכול להצטער על החמצת הפנדל בדקה ה-95 במשחק הקודם.
אחרי הבשורה הרשמית שהוא נשאר בטוטנהאם, חרף החיזורים הנמרצים מצד מנצ'סטר סיטי, הארי קיין עזר להציל את קבוצתו מהדחה מביכה כשהבקיע צמד בניצחון 0:3 בגומלין מול פאסוס דה פריירה, בדרך לשלב הבתים. התרנגולים הפסידו 1:0 במפתיע בפורטוגל במשחק הראשון, אבל החלוץ סידר להם מהפך עם שערים בדקה התשיעית ובדקה ה-35. ג'ובאני לו סלסו השלים בדקה ה-70. קיין קיבל מנוחה כשהוחלף בידי סון יונג-מין בדקה ה-72.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין חוגג
הארי קיין חוגג
עדיין בטוטנהאם, בכל הכוח. הארי קיין
(צילום: רויטרס)
רומא של ז'וזה מוריניו עלתה לשלב הבתים אחרי 0:3 על טרבזונספור באולימפיקו (1:5 בסיכום), עם שערים של בריאן כריסטנטה (20), ניקולו זניולו המוכשר (65) וסטפן אל שעראווי (84). טוני וואקמה, אקס הפועל באר שבע, השלים 90 דקות אצל המפסידה.
פרטיזן בלגרד ניצחה 0:2 את סנטה קלרה ומחקה את ההפסד 2:1 בפורטוגל בדרך לשלב הבתים של המפעל. ביברס נאתכו נכנס לשחק בדקה ה-28, כשקבוצתו כבר הובילה בשני שערים.
אופיר מרציאנו פתח בשער של פיינורד, שהבטיחה את הכרטיס לשלב הבתים למרות הפסד 3:1 לאלפסבורג השבדית במשחק הגומלין – זאת בזכות 0:5 קליל במשחק הראשון. השוער הישראלי קיבל הזדמנות בין הקורות בעקבות ההרחקה של השוער הראשון ג'סטין ביילו במשחק הקודם. יונס מלדה לא שותף בניצחון 0:3 של גנט על ראקוב הפולנית, שמחק הפסד 1:0 במשחק הראשון והעלה את הבלגים לבתים.
5 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו. גם הוא בבתים של הליגה האזורית
(צילום: רויטרס)
לינקולן רד אימפס עשתה היסטוריה כשהפכה לקבוצה הראשונה מגיברלטר שמעפילה לשלב בתים במפעל אירופי. שני שערים בהארכה סידרו לקבוצה הצנועה ניצחון 1:3 על ריגה הלטבית (2:4 בסיכום).

סלטיק בשלב הבתים של הליגה האירופית

בפלייאוף מוקדמות הליגה האירופית, סלטיק וליאל עבדה התארחו אצל אלקמאר במשחק הגומלין והעפילו לשלב הבתים למרות הפסד 2:1, בזכות הניצחון הביתי 0:2 במשחק הראשון. עבדה בישל לקיוגו פורוהאשי כבר בדקה השלישית. המארחת השלימה מהפך הודות לשער של זקריה אבוחלאל (6) ושער עצמי של קרל סטארפלט (26). ניר ביטון לא שותף.
5 צפייה בגלריה
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה. בישל את השער של סלטיק
(צילום: getty images)
ג'ואל אבו חנא לא שותף בניצחון הביתי 1:2 של לגיה ורשה על ספרטה פראג, שהעלה את הפולנים לשלב הבתים של הליגה האירופית (2:2 במשחק הראשון). לגיה השיגה מהפך במחצית השנייה אחרי שנקלעה לפיגור.
פורסם לראשונה: 22:27, 26.08.21