המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (חמישי) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:30: כוכבי הספורט בעולם לא חוששים לההגיב למלחמה בין ישראל לחמאס. הפעם היה זה כוכבה של בוסטון סלטיקס, ג'יילן בראון, ששיתף באינסטגרם פוסט של אונר"א ובו בקשה לתרום לתושבי רצועת עזה.
8 צפייה בגלריה
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
שיתף פוסט ובו בקשה לתרום לתושבי רצועת עזה. בראון
(צילום: AP Photo/Wilfredo Lee)
22:17: אחרי שפיב"א הודיעה כי החליטה לדחות את כל המשחקים של הקבוצות הישראליות שמשתתפות ביורופקאפ לגברים (הפועל גליל עליון, עירוני נס ציונה ובני הרצליה), הקבוצות הגיבו. גליל עליון, נס ציונה והרצליה מסרו כי "לצערנו פיב"א החליטה שלא לקחת אחריות ובכך כמעט וחרצה את גורלן של הקבוצות הישראליות ביורופקאפ. כולנו תקווה כי הנהלת פיב"א תפעיל שיקול דעת ותפעל על מנת לשתף קבוצות מישראל במפעלים השונים תוך שמירה על הביטחון של כולנו".
8 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל בכדוריד
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
21:06: איגוד הכדוריד האירופי קיבל הערב את בקשת איגוד הכדוריד בישראל לדחות את צמד המשחקים מול לוקסמבורג בסיבוב הראשון במוקדמות אליפות העולם - שתוכננו להיערך בתחילת החודש הבא (1-5 בנובמבר). זאת בעקבות המצב הביטחוני, ההגבלות וההשלכות שגרמו לפעילות להיעצר. האיגוד האירופי הבהיר כי יקבעו מועדים חדשים בהקדם. בפנייה לאיגוד האירופי - איגוד הכדוריד ביקש לקיים את צמד המשחקים בחלון הבא בחודש ינואר.
19:50: כוכבי הבייסבול היהודים ב-MLB פרסמו סרטון תמיכה בישראל.
18:40: רמת-השרון החליטה לפרוש משלב הבתים של היורוקאפ לנשים לאור המצב הביטחוני והעובדה שככל הנראה לא תוכל לארח אף אחד ממשחקיה בארץ. אליצור רמלה נותרה הקבוצה היחידה מישראל במפעל.
18:00: הפועל באר-שבע חזרה היום להתאמן, אך בדיוק עם פתיחת האימון נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר. השחקנים התפנו לחדר המוגן שבמתחם הבית האדום - ולאחר מכן המשיכו להתאמן כרגיל. יש לציין שהאימון נערך ללא השחקנים הזרים שעזבו את הארץ יחד עם מיגל ויטור ומריאנו בריירו.
8 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(צילום: עוז מועלם)
17:44: שר הפנים הגרמני, יואכים הרמן, התייחס לפוסטים הפוגעניים והאנטי-ישראליים של נוסייר מזראווי: "על פי חוק, ניתן לגרש אדם מהארץ רק כאשר נעשות עבירות משמעותיות. במקרה הזה, באיירן מינכן תצטרך לטפל בעניינים בעצמה. קורא למועדון לטפל בעניין בהקדם".
17:20: הצוות המקצועי של ההתאחדות לכדורגל יחד עם כוכבות נבחרת הנשים, כוכבי עבר, סגל השופטים הבכיר וכוכבי הרשת טילטיל ופלג סקילס ביקרו את המשפחות של מפוני עוטף ישראל שמתארחות באילת והשתתפו בטורניר "עוטפים את העוטף באהבה".
8 צפייה בגלריה
אנשי ההתאחדות לכדורגל והנבחרות בביקור המרגש
אנשי ההתאחדות לכדורגל והנבחרות בביקור המרגש
אנשי ההתאחדות לכדורגל והנבחרות בביקור המרגש
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
נציגי הצוות המקצועי של נבחרות ישראל בוני גינצבורג, אופיר חיים, ארז בלפר, שחקניות נבחרת הנשים עדן אביטל, רובין פורטון, אופל סופר ושחר נקב, השופטים אוראל גרינפלד, ארז פפיר, עידן לייבה ואוהד אסולין, יחד עם שחקני נבחרת ישראל בעבר פיני בלילי ועומרי אפק וכוכבי הרשת טילטיל ופלג סקילס ביקרו את תושבי חבל אשכול שפונו מעוטף ישראל למלונות באילת. הצוות הרחב הצטלם עם הילדים, שמע את הסיפורים של המפונים ומשם המשיך לטורניר "עוטפים את העוטף" שבו קבוצות הילדים מחבל אשכול יחד עם קבוצת בני אילת קיימו טורניר כדורגל בהשתתפות 10 קבוצות בגילאי ילדים ונוער.
16:40: לאחר שההתאחדות האנגלית ספגה ביקורת על כך שקשת אצטדיון וומבלי לא הוארה בצבעי דגל ישראל במשחק הידידות מול אוסטרליה, המנכ"ל שלה, מארק בולינגהאם, התייחס לראשונה להחלטה. "אני מודע לכך שההחלטה שלנו גרמה לפגיעה בקהילה היהודית", אמר בולינגהאם. "הרגשנו שעלינו לגלות חמלה לכל הקורבנות החפים מפשע".
8 צפייה בגלריה
וומבלי
וומבלי
אצטדיון וומבלי
(צילום: Paul Gilham/Getty Images)
15:26: יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, עדכן כי בכוונת אופ"א להודיע בהקדם על איסור קיום משחקים בינלאומיים בישראל, קבוצות ונבחרות, בשל המצב. כמו כן, משחקה של מכבי חיפה נגד ויאריאל בליגה האירופית נדחה ל-6 בדצמבר, ומשחקה של מכבי ת"א נגד זוריה בקונפרנס-ליג נדחה ל-25 בנובמבר. לידיעה המלאה
8 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי עם ניר ביטון, אנריק סאבוריט
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי עם ניר ביטון, אנריק סאבוריט
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
13:46: באוקראינה מדווחים כי למרות התנגדותה של זוריה לוהנסק, יריבת מכבי ת"א בקונפרנס-ליג, אופ"א צפויה לדחות את המפגש עם הצהובים ל-25 בנובמבר, במקום מועדו המקורי - שאמור היה להיות בעוד שבוע בדיוק. אם כך אכן יקרה, הקבוצה האוקראינית תיאלץ לדחות משחק בליגה המקומית לצורך הזזת המשחק מול הקבוצה של רובי קין. בזוריה לא מעוניינים לעשות זאת, ונתנו כנימוק את הדוגמאות של מכבי והפועל ת"א בכדורסל ששיחקו למרות הלחימה בה נתונה כרגע ישראל.
13:15: פיב"א הודיעה כי החליטה לדחות את כל המשחקים של הקבוצות הישראליות שמשתתפות ביורופקאפ לגברים (הפועל גליל עליון, עירוני נס ציונה ובני הרצליה) וביורוקאפ לנשים (אליצור רמלה וא.ס רמת השרון) בשבוע הקרוב עד להודעה חדשה בעקבות המלחמה.
ההודעה המלאה: "אחרי התייעצויות עם הקבוצות והאיגוד הישראלי, פיב"א אירופה החליטה לדחות את כל המשחקים של הקבוצות הישראליות ביורוקאפ לנשים וביורופקאפ (גברים) בשבוע הקרוב עד להודעה חדשה. נמשיך לעקוב אחרי המצב כשהמטרה היא לשמור על בטיחות כל המשתתפים. התאריכים והשעות של המשחקים יפורסמו ברגע שהמצב יאפשר".
10:15: במחווה מרגשת מקבוצתו לשעבר טקסס ריינג'רס, איאן קינסלר, מאמן נבחרת ישראל בבייסבול, רשם את ההגשה הראשונה במשחק השלישי בסדרת הפלייאוף של ה-MLB נגד יוסטון אסטרוס, כשהוא לובש את מדי נבחרת ישראל.
8 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל בבייסבול איאן קינסלר
מאמן נבחרת ישראל בבייסבול איאן קינסלר
מחווה מרגשת. איאן קינסלר
(AP Photo/Julio Cortez)
8 צפייה בגלריה
יו"ר הפועל חדרה יקיר שוורץ עם מנשה זלקה
יו"ר הפועל חדרה יקיר שוורץ עם מנשה זלקה
הגיב לפוסט של סלאח. מנשה זלקה
(צילום: דוברות הפועל חדרה)
7:57: קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, שגויס למילואים בעקבות הלחימה, העלה סטורי לחשבון האינסטגרם שלו בו הגיב לדברים שאמר מוחמד סלאח ("חייבים לאפשר סיוע הומניטרי לעזה"). זלקה כתב: "עזה צריכה מים? יש הרבה תעלות ביוב, יכולים להשתמש בלי סוף. נ.ב, אין פלסטין. יש מדינת ישראל, והיא שייכת לעם היהודי".
7:15: כוכב ה-NBA לשעבר, הידו טורקוגלו, שמשמש כיום כנשיא איגוד הכדורסל הטורקי, יצא נגד ישראל ומייחס לה את הפצצת בית החולים בעזה, למרות שהוכח שמדובר בטיל של הג'יהאד האיסלאמי. "להפציץ בתי חולים זהו פשע בלתי נסלח. לירות על אזרחים תמימים, גברים, נשים, ילדים - זו טקטיקה של טרוריסטים. ההתקפה האחרונה של ישראל היא עלבון לאנושות".
פורסם לראשונה: 09:09, 19.10.23