אחרי שמצא את הרשת פעמיים במסגרת אירופית, ליאל עבדה עשה את הסיפתח שלו בליגה הסקוטית עם צמד ב-0:6 המוחץ של סלטיק על סנט מירן במחזור השלישי. החלוץ הישראלי (19) הבקיע צמד מהיר בדקות 17 ו-22 והעלה את קבוצתו ל-0:2 מבטיח, דייויד טורנבול הוסיף שלושער.
הראשון הגיע בבעיטה לפינה, שוער האורחת ג'ק אלנוויק הצליח לגעת בכדור, אבל לא לעצור אותו והוא חדר פנימה. את השני כבש עבדה בנגיחה מהגבהה של גרג טיילור. למרות ההצגה של טורנבול, ב"סאן" הסקוטי דווקא החליטו להעניק את המצטיין לעבדה: "הישראלי הוביל את סלטיק לניצחון עם צמד, הוא היה איום תמידי לשער היריבה והמשיך להטריד את ההגנה גם אחרי שהמשחק הוכרע".
3 צפייה בגלריה
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
ליאל עבדה חוגג עם החברים
ליאל עבדה חוגג עם החברים
עבדה חוגג עם החברים
(צילום: גטי אימג'ס)
גם ב-BBC הסקוטי החמיאו לישראלי: "רק כמה דקות לפני כן שהוא נעצר בדרך לשער, אבל הפעם הוא הרעיד את הרשת כשחתך לרחבה בקלילות ובעט לפינה הרחוקה. זה נראה קל מדי עבורו". על הנגיחה שלו נכתב: "שוב האיש הזה! נגיחה מאוד נקייה שלו בדרך לצמד אישי".
מאמנו של עבדה, אנג' פוסטקוגלו, החמיא לו בגדול: "הוא היה מבריק, פשוט זרקנו אותו למים העמוקים ומהרגע הראשון הראה שהוא שחקן חיובי. הוא אוהב להיות אגרסיבי, לפעמים שחקנים צעירים בורחים מזה, אבל לא במקרה שלו. הוא קיבל את התגמול שלו עם צמד, כמו דייויד שכבש שלושער. חשוב עבורנו לא להסתמך על שחקן אחד או שניים בכיבוש השערים".
כדורגלן העבר מייקל סטיוארט החמיא לטורנבול, כינה אותו "רולס רויס של שחקן" ואחר כך הוסיף: "תצוגה מאוד מרשימה של הקשר, זה מאוד חשוב להמשך".
3 צפייה בגלריה
ליאל עבדה בועט
ליאל עבדה בועט
עבדה בועט
(צילום: גטי אימג'ס)