הארי מגווייר שוב חוטף. הבלם האנגלי עלה ביום שלישי האחרון בדקה ה-46 כמחליף מול סקוטלנד ואחרי 19 דקות כבש שער עצמי. אנגליה אמנם ניצחה 1:3, אבל השער העצמי הוציא את כל השדים מהבקבוק והזכיר כמה אוהבים לשנוא את הארי מגווייר. הרי זה שער עצמי שיכול לקרות לכל בלם, הכדור פגע בו והטעה את השוער. אולם כשמדובר בהארי מגווייר, כל טעות היא חגיגה לתקשורת ולאוהדים. כולם מתחרים מי יעקוץ אותו יותר, מי יהיה יותר מצחיק ואכזרי על חשבונו.
80 מיליון ליש"ט שילמה מנצ'סטר יונייטד עבור הבלם, שלא הצדיק אפילו רבע ממחירו. הטעויות הרבות הפכו אותו לבדיחה. אם מחפשים "הארי מגווייר" ביוטיוב מגיעים לעשרות סרטונים עם מגוון טעויות שלו לאורך השנים. "קומדיה של כדורגל", קוראים לו בסרטונים האלה.
3 צפייה בגלריה
בלם נבחרת אנגליה הארי מגווייר
בלם נבחרת אנגליה הארי מגווייר
שוב חוטף מגווייר
( REUTERS/Carl Recine)
זה הגיע למצב שאפילו בפרלמנט של גאנה לועגים לו. בדצמבר האחרון אחד מחברי הפרלמנט השווה את הפגיעה הכלכלית של ההמשלה בבני עמה לפגיעה של מגוויר בקבוצתו. שכמו מגווייר, גם היא כובשת גולים עצמיים. אחרי הטעות מול סקוטלנד, גם הפרשן ג'יימי קארגר, בלם עבר, כתב כי מגווייר צריך לעזוב את הנבחרת. "אני מצטער עבור הארי מגווייר, אבל סאות'גייט צריך להפסיק לזמן אותו. המטען שהוא סוחב עימו רק הולך וגדל, הוא צריך גם לעזוב את מנצ'סטר יונייטד ולהתחיל פרק חדש בקריירה".
הביקורות שסופג הבלם האנגלי הפכו להיות כ"כ ארסיות, עד שאמא שלו שחררה הודעה לתקשורת בעצמה, וביקשה מכולם להירגע. "התגובות מאוהדים ואנשי תקשורת מחפירות. אני לא מאחלת לאף אחד לעבור התעללות כזאת. אני מבינה שיש עליות וירידות בכדורגל. אבל מה שהארי סופג עבר את הגבול. אני מקווה שאף שחקן לא יעבור את זה בעתיד. המנטליות של הארי חזקה, אבל אחרים עלולים לא לעמוד בזה".
אולם גם ההצהרה המרגשת לוותה בהמון תגובות ביקורתיות. "אני לא מרגיש צער, הוא מרוויח מיליונים ואז רוצה רחמים ברשתות החברתיות. שיפסיק להתבכיין ויתחיל לעבוד", "אם היא אמא טובה, אז שתייעץ לבנה לפרוש מכדורגל", "הוא שחקן לא טוב, שייקח אחריות על מעשיו", ו"היא בטח יותר טובה בכדורגל ממנו", היו רק חלק מהתגובות המלגלגות. גם מאמנו בנבחרת גארת' סאות'גייט יצא להגנתו ואמר: "בחיים לא ראיתי יחס כזה לשחקן, הוא עדיין שחקן מצוין. הביקורות כלפיו פשוט מגוחכות".
מנצ'סטר יונייטד רצתה להיפטר ממנו בחלון ההעברות וסיכמה על העברתו לווסטהאם, אולם המעבר נפל עקב הדרישות הכספיות של מגווייר. עקב פציעות בהגנת השדים האדומים הוא חזר לסגל ואף שיחק 23 דקות מול ארסנל במחזור האחרון, אולם לא נראה שהמנג'ר אריק טאן האח עדיין מאמין בו, או רוצה אותו בקבוצה שלו. " אני מעוניין לשחק. ארבעת השבועות הראשונים של העונה היו קשים מבחינתי, בגלל שהמאמן לא בחר לשחק איתי אבל יש עוד הרבה משחקים בדרך ואני בטוח שייצא לי לשחק הרבה", אמר הבלם אחרי המשחק מול סקוטלנד. כאמור, קשה לראות את זה קורה כרגע. בוודאי באווירה הציבורית הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
הארי מגוייר
הארי מגוייר
גם ביונייטד המצב לא מזהיר
(צילום: EPA)

יצליח לעשות קאמבק?

אולי גם האוהדים מבינים שהגזימו. האוהדת זואי יוז אמרה ל-BBC: "יש היום יותר מודעות לבריאות הנפש. אנחנו צריכים להיות יותר נדיבים אחד כלפי השני. הארי מגווייר בתקופה קשה וזה לא קל לראות אותו ככה. אני מבינה מה עובר עליו".
בלם העבר של מנצ'סטר סיטי נדום אונוהא הוסיף: "אנחנו שומעים היום יותר ויותר דעות קיצוניות. לא רק הארי מגווייר סובל מביקורת מוגזמות, יש עוד כמה שחקנים שתמיד יספגו ביקורת והפסיקו להתייחס אליהם ברצינות. זה כמעט כבר לא משנה מהם יעשו. לא ראיתי בלם שהושמץ כמו מגווייר בכל תולדות הכדורגל האנגלי".
3 צפייה בגלריה
הארי מגווייר חוגג את השוויון
הארי מגווייר חוגג את השוויון
רגע נדיר בו הארי מגווייר חגג עם האוהדים
(צילום: רויטרס)
האם הארי מגווייר יצליח להרים את עצמו? הוא רק בן 30 ויש לו עוד כמה שנים לתת, זה מספיק זמן עבור קאמבק מפואר. אבל הסיכויים נגדו, רוב השחקנים בגילו פשוט דועכים לאיטם עד שבהם נעלמים לגמרי. במקרה הזה מדובר בצניחה חופשית שנמשכת כבר כמה שנים בלי לעצור. כנראה שרק מעבר ממנצ'סטר יונייטד, ואפילו מחוץ לפרמייר-ליג, יוכל להציל את מגווייר. חלון ההעברות נפתח שוב בינואר, ואיתו אולי תיפתח למגווייר הזדמנות חדשה.
בינתיים יש לו עוד שלושה חודשים לפחות במנצ'סטר יונייטד, בה ימשיכו להסתכל על כל תנועה שלו ולחכות לו בפינה אחרי כל טעות. האם מגוויר יצליח לעמוד בזה בלי להישבר?