אברטון חילצה אתמול (שני) נקודה דרמטית ב-1:1 הביתי שלה מול טוטנהאם, הודות לשער שוויון בדקה ה-90 של מייקל קיין. רק שכולם יזכרו מהמשחק הזה דווקא את האירוע המכוער והלא שגרתי בין עבדולאי דוקורה להארי קיין במהלך המחצית השנייה.
הכל התחיל בדקה ה-60, כשחלוץ טוטנהאם ספק ביצע עבירה והמשיך את המהלך בהנפת רגל מיותרת, בניסיון להגיע לכדור, אך פגע בדוקורה והמהומה החלה. קיין הספיק למשוך את דוקורה בחולצה כחלק מהעימות שפרץ, אבל אז קשר אברטון שרט את פניו של שחקן טוטנהאם ולשופט לא נותרה ברירה אלא להרחיקו. קיין "הסתפק" בצהוב בלבד, אך זכה לקריאות "רמאי-רמאי-רמאי" מאוהדי אברטון.
2 צפייה בגלריה
האירוע המכוער
האירוע המכוער
האירוע המכוער בין דוקורה לקיין
(צילום: AP)
באנגליה לא אהבו, בלשון המעטה את האירוע, ותקפו בעיקר את קיין (שכבש את שער היתרון של קבוצתו), שאחרי שנשרט נפל על כר הדשא והתפתל מכאבים בהצגה תיאטרלית. כנראה כדי לוודא סופית שדוקורה יורחק. "זה מביך", אמר כוכב העבר של ליברפול, ג'יימי קראגר, המשמש גם כפרשן ב"סקיי ספורטס". "אם הייתי עושה את זה במקומו? לא. הייתי נבוך גם אם הייתי רואה את הבן שלי עושה את זה. כן, זה יכול לעזור לקבוצה שלך לנצח, אבל הוא היה צריך לעמוד ולהגיד לו בפנים: 'לעולם אל תעשה דבר כזה על מגרש כדורגל'".
חברו לפאנל, גארי נוויל, הוסיף: "אין ויכוח על הכרטיס האדום בכלל. דוקורה מרים את ידו, הוויכוח היחיד הוא האם הארי קיין צריך להתפתל על הדשא. אם מישהו שם יד בתוך העין, זה מזעזע אותך, אבל באמת שאין צורך ליפול". קראגר עצמו סיכם: "אתה יכול לקרוא לזה רמאות, אבל מצד שני אתה לא יכול לשים את היד שלך בעין של מישהו. אין מקום לזה".
2 צפייה בגלריה
האירוע המכוער
האירוע המכוער
"הוויכוח היחיד הוא האם הארי קיין צריך להתפתל על הדשא"
(צילום: AP)
המנג'ר הזמני של טוטנהאם, כריסטיאן סטליני, הגן על קיין בסיום: "זה נורמלי שהאוהדים לא מרוצים, אבל לדעתי, זה היה כרטיס אדום ברור". על הספק הצגה של קיין, הוסיף סטליני: "זה קורה לפעמים, אבל האוהדים צריכים להבין את המצב".