טורניר כדורסל המכללות בארה"ב, אחד האירועים השנתיים המפוארים בלו"ז הספורטיבי, מתעלה על עצמו בכל פעם מבחינת הביקוש. השיטה של המארגנים ממקסמת את הפוטנציאל: הגמרים נערכים באצטדיוני פוטבול עצומים בגודלם, שמוסבים למגרשי כדורסל. פרקט באמצע, כזה שכמעט נעלם בתוך התפאורה הגרנדיוזית, ומסביב קרוב ל־80 אלף צופים.
מסי-בה בחיפה - כל הכתבות והעדכונים
אם מכבי חיפה הייתה מוצאת מתחם כזה כדי לשחק בו הערב, בנייני האומה מוכפלים בהיכל התרבות, בחזקת פארק הירקון, עם ציפוי הגנים הבהאיים והכל מוגש על מצע של עמק יזרעאל, היא הייתה ממלאה אותו. המגרש היה נקודה ירוקה איפשהו במרכז, וביציעים המעופפים אנשים היו דוחפים זה את זה ומנסים למצוא את הזווית המושלמת לצלם מרחוק את לאו מסי. יש אירועים שעד כמה שלא ינסו להרחיב את היצע הכרטיסים שלהם, זה עדיין לא יספיק. למה זה ככה, תוהה לעצמו מהצד אדם מן השורה. מה כל כך מיוחד במשחק שהכניס את המדינה לטירוף כזה? התשובה פשוטה. מסי הוא הביטלס.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי חוגג צמד
לאו מסי חוגג צמד
לאו מסי. כמו הביטלס
(צילום: AFP)
גם אם אתם קוראים את הטור הזה ולא מבינים חצי דבר בספורט – שמעתם את השם שלו, אתם יודעים איך הוא נראה, אתם מכירים אנשים שמעריצים אותו. הוא כבר שיחק בארץ, אבל אף פעם לא במעמד כזה, משחק בליגת האלופות ועוד מול קבוצה ישראלית. האוהדים משלמים הון כדי לצפות בו משחק בחו"ל, טסים לצד השני של העולם בשביל הזדמנות להוסיף את זה לרשימת החוויות הגדולות. לקבל אותו כאן, ועוד עם קבוצת הכוכבים של פ.ס.ז', זה מסוג הדברים שהופכים ל"זוכרים שמסי שיחק בארץ?"
כריסטיאנו רונאלדו היה כאן עם נבחרת פורטוגל. מדונה קפצה לאירוויזיון. האפיפיור עשה פה סיבוב. היו בישראל נשיאים ומלכים, סופרסטארים בבידור. נובאק ג'וקוביץ' יגיע בקרוב לטורניר טניס בת"א. אף אחד לא התקרב לרמת העניין שמעורר הביקור של מסי, זה ברמה היסטורית, וחורג הרבה מעבר לכדורגל. עבור אירופה זה יהיה המשחק המוזר הזה בו כולם מצפים לניצחון קל של פריז מול יריבה ישראלית אלמונית, עבור ישראל זה ערב שבו אנחנו מרגישים כמו חלק אמיתי מהאנושות.
2 צפייה בגלריה
מסי וניימאר
מסי וניימאר
הרבה מעבר לכדורגל. מסי וניימאר
(צילום: EPA)
יש היבט חשוב נוסף שמעצים את ההתלהבות. לא סתם ההשוואה הייתה לביטלס: בשני המקרים מדובר בנוכחות על־זמנית שלך כצופה באירוע נצחי. הם אף פעם לא הגיעו לפה. זה היה כל כך טראומטי, שעד היום מדברים כאן על זה, אותו מיתוס ישראלי על כך שחיפושיות הקצב כבר היו סגורות להופעה, אבל מקבלי ההחלטות בממשלה טענו שהלהקה תקלקל את הנוער הציוני. זה סוג של פספוס שגם מישהו שלא נולד אז מרגיש. עכשיו, כשהשילוב הכדורגלני של ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו מכוון את הגיטרה שלו, יש תחושה שאתה חייב להיות שם, כי זה משחק של פעם בחיים.
יכול להיות שהאפקט המיידי לא יהיה נעים. כשהעשן יתפזר, יש סיכוי מצוין שמכבי חיפה תמצא את עצמה שוב בלי נקודות, בלי שערים ועם כמה כדורים ברשת. פ.ס.ז' היא קבוצה מעולם אחר. הפסד יוביל לניתוחים על כמה שחיפה רחוקה מהרמה הזו; תיקו, והשמפניות ייפתחו; ניצחון, והקהל יחכה בסבלנות להודעת המשטרה על נקודת ההתחלה של המצעד בן היומיים בו אוטובוס הקבוצה יעבור בארץ תחת מטר קונפטי. אבל האפקט ארוך הטווח יהיה זיכרון מתוק על היום המדהים שבו הלהקה של מסי נתנה שואו בסמי עופר. רק מעטים מאלו שרוצים כרטיס יהיו שם, אבל מדן ועד אילת, כולנו נרגיש את האדמה זזה.