תשעה ימים בלבד לאחר ששיחק 110 דקות במדי צרפת בגמר המונדיאל, רפאל וראן כבר פתח בהרכב מנצ'סטר יונייטד במשחק הליגה הראשון שלה לאחר הפגרה, בו ניצחה 0:3 את נוטינגהאם פורסט. ליסנדרו מרטינס, שבדרך כלל פותח לצד וראן, היה בצד המנצח של אותו גמר וטרם חזר מהחגיגות של נבחרת ארגנטינה. מי תפס את מקומו? באופן מפתיע זה לא היה הארי מגווייר ולא ויקטור לינדלוף, אלא המגן השמאלי לוק שואו.
כך גם היה בניצחון 0:1 על וולבס בשבת האחרונה, כשההגנה של יונייטד שמרה על שער נקי פעם נוספת. בסיום המשחק, המאמן אריק טן האח הילל את היכולת של שואו בתפקוד החדש והסביר כי הוא נדרש למלא מקום בשל ההיעדרות של מרטינס ומכיוון שהארי מגווייר ו-ויקטור לינדלוף, שבעבר הלא רחוק היו צמד הבלמים הפותחים של יונייטד, חזרו ממחלה.
3 צפייה בגלריה
הארי מגוייר
הארי מגוייר
פתח רק בשישה משחקי ליגה העונה. מגווייר
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
לוק שואו
לוק שואו
"עשה עבודה טובה מאוד בתור בלם". שואו
(צילום: AP)
מגווייר בן ה-29, הקפטן של מנצ'סטר יונייטד למי ששכח, היה כשיר מספיק כדי לעלות מהספסל בשני המשחקים, כך שמסתמן שמאחורי ההחלטה של טן האח עומד גם שיקול טקטי, והוא אף הודה בכך. "עבור תוכנית המשחק שהייתה לנו נגד וולבס, חשבתי שהכי טוב יהיה לפתוח עם וראן ושואו. במיוחד בהתחשב במהירות שיש לה בחלק הקדמי", סיפר המאמן במסיבת העיתונאים לאחר המשחק.
מגווייר, שפתח רק בשישה משחקי ליגה העונה, קיווה להמשיך את היכולת הטובה שהציג במדי נבחרת אנגליה במונדיאל, אך כעת זה נראה כי מעמדו התערער אפילו יותר. מרטינז צפוי לחזור להרכב ביום חמישי מול בורנמות' ולפתוח לצד וראן, אבל כשטן האח נשאל האם שואו הוא אופציה לעמדת הבלם גם בטווח הארוך, הוא ענה: "כמובן. יש לך רעיונות ותוכנית, אבל לפעמים הן משתנות על ידי הנסיבות כמו המחלה של ויקטור והארי".
3 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
"עוד אופציה זה תמיד טוב עבור הקבוצה". טן האח
(צילום: גטי אימג'ס)
"בדרך כלל הם יפתחו במשחקים כאלה, אבל קאסמירו עשה עבודה טובה בתור בלם (בניצחון 0:2 על ברנלי בשמינית גמר גביע הליגה) ולוק שואו עשה עבודה טובה מאוד. בשני המשחקים האחרונים הוא היה נפלא. הוא הרשים מאוד, אבל אנחנו כמובן יודעים שהוא גם מגן שמאלי טוב מאוד. הוא עוד אופציה וזה תמיד טוב עבור הקבוצה".
מגווייר מתמודד כעת עם תחרות גדולה מאי פעם על דקות משחק ביונייטד. וראן, מרטינז ואפילו לינדלוף כבר עכשיו מקבלים עדיפות על פניו, וכעת מסתמן כי גם שואו מהווה מכשול נוסף בדרך שלו להרכב. זה לא סביר שהוא יעזוב כבר בינואר כי יש מעט מדי אופציות למעבר וטן האח עדיין זקוק לעומק בסגל שלו. אבל בשלב הזה של הקריירה שלו, מגוויר צריך להיות שחקן מוביל בקבוצה שלו, וריו פרדיננד מאמין שהוא צריך לעזוב. "אם אני הארי מגוייר, אני מחפש מועדון חדש כבר עכשיו", אמר בלם העבר של יונייטד ונבחרת אנגליה. "המאמן החדש מראה לו שהוא לא הולך להיות אחד משני הבלמים הפותחים. אני הייתי אומר לסוכן שלי שימצא לי קבוצה חדשה בה אני יכול לשחק באופן שוטף ולהינות מהכדורגל שלי".
יונייטד תצטרך לקבל החלטה גדולה ביחס למגוייר בקיץ הקרוב, כשאז יישארו עוד שנתיים בחוזה, לפיו הוא מרוויח 190,000 אירו לשבוע. בהתחשב במשכורת ובגיל של מגווייר, ספק אם יונייטד תחזיר אפילו שליש מה-80 מיליון האירו שהשקיעה עבורו כשרכשה אותו מלסטר בקיץ 2019.