כדורגלנים, גם הגדולים ביותר בעולם, הם שבשבת שמשתנה לפי כיוון הרוח. כשהקבוצה מצליחה אז כולם מחמיאים למאמן ומספרים על החיבור הנהדר איתו, כשהקבוצה לא פוגעת, השחקנים יפנו את גבם מהר מאוד לעבר אותו מאמן.
אנחל די מריה לא שונה מאחרים בעניין הזה. ב-14 בספטמבר יובנטוס הפסידה 2:1 לבנפיקה בבית ונותרה עם 0 נקודות בשני משחקים באלופות. הארגנטינאי ניגש בסיום המשחק אל ארקדיוש מיליק וצולם כשהוא מדבר איתו ארוכות על החילוף שלו (של הפולני), כמי שלא מבין ומטיל ספק בהחלטה של המאמן מסימיליאנו אלגרי. הוא אפילו עשה תנועת חילוף עם הידיים כדי שאף אחד לא יפספס את הג'סטה. די מריה גם לא טיפש ולחץ על נקודה כואבת מאוד מבחינת המאמן שלו. לא רק שאלגרי תחת לחץ כבד בגלל פתיחת העונה האומללה של יובה, אלא שמחוות של פקפוק זה לא דבר שחדש או זר לו. קרלוס טבס עשה לו את זה אחרי שהוחלף במהלך משחק מול ריאל מדריד ופלט "נמושה". כריסטיאנו רונאלדו עשה לו את זה אחרי ההפסד לאיאקס ברבע גמר ליגת האלופות ב-2019 עם הרבה תנועות גוף שהראו את חוסר שביעות הרצון שלו מהצורה בה הקבוצה שיחקה.
3 צפייה בגלריה
אנחל די מריה שחקן יובנטוס
אנחל די מריה שחקן יובנטוס
רק שער אחד ובישול אחד בליגה עד כה. די מריה
(צילום: AFP)
ואמנם, מאז שהגיע ליובנטוס בהעברה חופשית מפריז ז'רמן בקיץ, די מריה לא תרם יותר מדי, פרט לשלושת הבישולים במשחק הראשון מול מכבי חיפה. ולא בשביל לנצח את מכבי חיפה הוא שם. לארגנטינאי בן ה-34 יש בסך הכול ארבע הופעות בליגה העונה ו-188 דקות בהן כבש שער אחד, בישל עוד אחד והורחק עם אדום ישיר אחרי מרפק ששלח לעבר שחקן מונזה. די מריה היה פצוע בתחילת העונה ולאחר מכן האדום הוביל להשעיה בת שני משחקים, שמנעה ממנו גם לשחק מול מילאן בשבת.
די מריה לא רק כבש שערים ובישל בנבחרת ארגנטינה, בנפיקה, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, פריז סן ז'רמן ויובנטוס, אלא גם ספג לפחות כרטיס אדום בכל אחת מהקבוצות האלה ובסך הכול הורחק 10 פעמים במהלך הקריירה. את הלהט של הקיצוני הטכני אפשר היה לראות לטובה וגם לרעה אפילו מול מכבי חיפה. הוא חיפש את הצלילות ואת הפרובוקציות אפילו מול קבוצה שעל הנייר נחותה מיובנטוס בצורה משמעותית.
אחרי אותו הפסד במונזה, בו אלגרי לא עמד על הקווים כיוון שהורחק לפני כן, אמר עוזרו מרקו לאנדוצ'י ש"האוהדים יתלוננו, אנחנו צריכים לסתום את הפה ולהקשיב, יובה חייבת לעשות תוצאות טובות יותר".
3 צפייה בגלריה
מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס
מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס
די מריה דרך לו על נקודה כאובה. אלגרי
(צילום: רויטרס)
אז ביובנטוס אולי סתמו את הפה, אבל התוצאות נשארו לא טובות, חוץ מ-0:3 מול בולוניה והניצחון על מכבי חיפה. אחרי ה-1:3 מול הירוקים, אלגרי החמיא לדי מריה ואמר שיש דברים שרק הוא יודע לעשות, גם דושאן ולאחוביץ' אמר שזה כבוד גדול לשחק לצידו. אבל הקוסם הארגנטינאי עדיין לא הראה עקביות ביכולת שלו מאז החתימה ביובנטוס, בין היתר בגלל הפציעה והכרטיס האדום שספג.
אם כל הצרות האלה לא מספיקות, אז בשבוע שעבר הייתה לדי מריה עוד חוויה לא נעימה. בזמן שהוא ודושאן ולאחוביץ' אכלו ארוחת ערב אצלו בבית, שלושה אנשים ניסו לפרוץ אל הבית. המצלמות בבית הקפיצו את המשטרה לאזור והיא תפסה רק אחד מהם בעוד שניים אחרים הספיקו לברוח. זה בוודאי העלה זיכרונות רעים מאוד מבחינתו אחרי שבזמן ששיחק בפריז סן ז'רמן שודדים פרצו אליו הבית ובזזו את הרכוש בזמן שאשתו ובנותיו בבית.
אז בינתיים הכול הולך די הפוך לדי מריה ביובנטוס, גם במגרש וגם מחוצה לו. עכשיו מצפים ממנו להתחיל לגלות קצת עקביות במגרש ולהביא קצת ברק ויצירתיות לקבוצה האפורה משהו של אלגרי, שצברה 13 נקודות מ-27 בליגה עד כה. בזמן פגרת הנבחרות האחרונה דיווחו באיטליה שאלגרי מצפה מדי מריה לתרומה משמעותית אחרי הפגרה ושהוא סימן אותו כמי שאמור לעזור למשוך את העגלה הזאת החוצה מהבוץ. בינתיים צצו גם דיווחים שדי מריה וחברו לאנדרו פארדס ביקשו מיובה לא לשחק בנובמבר כדי לנוח לפני המונדיאל והשניים האלה הכחישו את הסיפור מכל וכל.
3 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ' שחקן יובנטוס עם אנחל די מריה
דושאן ולאחוביץ' שחקן יובנטוס עם אנחל די מריה
נגד מכבי חיפה הם חגגו, לאחר מכן חוו אירוע לא נעים. די מריה ודושאן ולאחוביץ'
(צילום: גטי אימג'ס)
בינתיים די מריה מקווה לככב שוב לפחות מול מכבי חיפה ולהוביל את יובנטוס לניצחון גם בישראל, כשכל תוצאה חוץ מניצחון עלולה לגמור את הסיפור של הביאנקונרי בליגת האלופות. בשבוע שעבר זה הלך לו טוב ובניגוד לחבריו, הוא גם קיבל מנוחה של שישה ימים בין המשחקים כך שהוא יגיע רענן.
"אני מנסה לעשות את העבודה שלי, למסור בישולים זה מה שגורם לי לאושר", אמר די מריה אחרי הניצחון מול מכבי חיפה, "בישולים יותר חשובים משערים, רציתי לשחק כך ואני שמח. אבל אנחנו חייבים להמשיך לשחק בצורה הזו ולכבוש הרבה שערים כדי להגיע לאן שאנחנו רוצים. נהיה חייבים להיות מרוכזים מאוד בגומלין".
את התשובות לחלק מהשאלות בנוגע לדי מריה בפרט ויובנטוס בכלל נקבל כבר הערב בחיפה. למרות שגם ניצחון ויכולת טובה של הארגנטינאי לא יראו איזה שינוי משמעותי, עם כל הכבוד והאהבה למכבי חיפה. זה רק תחילתו של המבחן.