שמו של לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר, ממשיך לעלות בהקשרים שליליים. אתמול (שלישי) קיבלו את פניו חוקרי משטרת מדריד, כשנחת בשדה התעופה בבירה הספרדית, ועיכבו אותו לחקירה בחשד למוערבות בפרשת שחיתות שמסעירה את הכדורגל הספרדי.
זאת, כשבוע לאחר שהפרקליטות דרשת להטיל עליו עונש מאסר של שנתיים וחצי, בעקבות הנשיקה הכוחנית לכוכבת הנבחרת, ג'ני הרמוסו, על הפודיום בסיום גמר גביע העולם לנשים באוגוסט האחרון.
3 צפייה בגלריה
רוביאלס
רוביאלס
פרשת שחיתות שמסעירה את הכדורגל הספרדי. רוביאלס
(צילום: EPA/SERGIO PEREZ)
3 צפייה בגלריה
רוביאלס רוביאלס ויו"ר ההתאחדות הסעודית הנסיך עבדולעזיז בן טורקי אל-פייסל
רוביאלס רוביאלס ויו"ר ההתאחדות הסעודית הנסיך עבדולעזיז בן טורקי אל-פייסל
רוביאלס ויו"ר ההתאחדות הסעודית, הנסיך עבדולעזיז בן טורקי אל-פייסל
(צילום: AP Photo/Amr Nabil, File)
פרסומים בתקשורת הספרדית טוענים כי עם נחיתת המטוס (שהמריא מהרפובליקה הדומיקנית), ציפה לרוביאלס סמוך למסלול הטיסה טנדר שחור, שלקח אותו משם לחקירה. לאחר חרושת שמועות שחולל האירוע, גורמים רשמיים בספרד הבהירו כי הוא נלקח לחקירה במתקן של המשטרה בשדה התעופה וכי הוא שוחרר לאחר שלא הואשם בעבירה מסוימת.
העיכוב הגיע על רקע חקירת שחיתות שמתנהלת בספרד בעקבות ההחלטה של ההתאחדות הספרדית ב-2019 להרחיב את גמר הסופר-קאפ הספרדי (בין האלופה לזוכה בגביע) לטורניר בן 4 קבוצות בסעודיה, שאף הוא עבר בהמשך מתחילת העונה לאמצע ינואר – עסקה שמוערכת בכ-130 מיליון דולר. בחודש שעבר ערכו רשויות האכיפה חיפוש בביתו של רוביאלס בגרנאדה (ובמוקדים אחרים), במסגרת חקירת העסקה. לפני כחודשיים הוא העתיק את מגוריו לרפובליקה הדומיניקנית.
3 צפייה בגלריה
תמונות השנה בספורט 2023 שערוריית השנה: נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו אחרי זכיית הנבחרת במונדיאל הנשים
תמונות השנה בספורט 2023 שערוריית השנה: נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו אחרי זכיית הנבחרת במונדיאל הנשים
רוביאלס כופה את הנשיקה על הרמוסו בגמר מונדיאל הנשים
(צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)
כאמור, במקביל, מתמודד נשיא ההתאחדות לשעבר עם אישומים חמורים - תקיפה מינית של הרמוסו, ודרישה להטיל עליו מאסר של שנתיים. בנוסף דורשת התביעה להטיל עונש מאסר של שנה וחצי על מאמן הנבחרת לשעבר חורחה וילדה, מנהל השיווק לשעבר של ההתאחדות רובן ריברה ומנהל נבחרת הגברים אלברט לוקה בגין הטרדות מיניות ו"יצירת אווירה רעילה ופוגענית".
האירוע, שהתרחש בעת ששחקניות אלופת העולם עלו על הבמה לקבלת מדליות הזהב, רגע לפני הנפה, עורר תגובות נזעמות בספרד וברחבי העולם. רוביאלס סירב תחילה להתפטר מתפקידו, ואף התעקש שהנשיקה הייתה בהסכמה. בהצהרה ששחרר לרשתות החברתיות הוסיף: "אני בטוח באמת שלי ובכך שאני חף מפשע, להאשים אותי ללא הוכחות לא יתרום שום דבר". מאוחר יותר אישרה ההתאחדות הספרדית כי הוא אכן עזב את תפקידו.