דרמה גדולה בכדורגל הספרדי: הפרקליטות דורשת להטיל עונש מאסר של שנתיים וחצי על נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר, לואיס רוביאלס, בעקבות הנשיקה הכוחנית לכוכבת הנבחרת, ג'ני הרמוסו, על הפודיום בגמר גביע העולם לנשים באוגוסט האחרון.
הפרקליטות טוענת כי מדובר בעבירות של תקיפה מינית ודורשת כי רוביאלס אף יפצה את הרמוסו ב-100 אלף אירו. כמו כן, ישנה דרישה מצידה להטיל עונש מאסר של שנה וחצי על מאמן הנבחרת לשעבר חורחה וילדה, מנהל השיווק לשעבר של ההתאחדות רובן ריברה ומנהל נבחרת הגברים אלברט לוקה בגין הטרדות מיניות ו"יצירת אווירה רעילה ופוגענית".
3 צפייה בגלריה
תמונות השנה בספורט 2023 שערוריית השנה: נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו אחרי זכיית הנבחרת במונדיאל הנשים
תמונות השנה בספורט 2023 שערוריית השנה: נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו אחרי זכיית הנבחרת במונדיאל הנשים
רוביאלס והרמוסו על הפודיום בגמר המונדיאל האחרון
(צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)
כזכור, לאחר לחץ ציבורי עצום, ואחרי התלונה הפלילית שהגישה נגדו הרמוסו, הסכים בסופו של דבר רוביאלס להתפטר בחודש אוקטובר מתפקידו כנשיא ההתאחדות הספרדית. עם זאת, יומיים לאחר ההתפטרות הוא המשיך להתבצר בעמדתו, וטען כי "לא נגרם לאף אחד נזק, וכי לא מדובר באקט מיני".
האירוע, שהתרחש בעת ששחקניות אלופת העולם עלו על הבמה לקבלת מדליות הזהב, רגע לפני הנפה, עורר תגובות נזעמות בספרד וברחבי העולם. רוביאלס סירב תחילה להתפטר מתפקידו, ואף התעקש שהנשיקה הייתה בהסכמה. בהצהרה ששחרר לרשתות החברתיות הוסיף: "אני בטוח באמת שלי ובכך שאני חף מפשע, להאשים אותי ללא הוכחות לא יתרום שום דבר". מאוחר יותר אישרה ההתאחדות הספרדית כי הוא אכן עזב את תפקידו.
3 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
יישלח לכלא? רוביאלס
(צילום: PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP)
3 צפייה בגלריה
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד בחודש ספטמבר האחרון נגד לואיס רוביאלס
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
כאמור, בסופו של דבר הוא נאות להתנצל ואף להתפטר, אך גם המשיך להתגונן: "עשיתי טעות, אני מתנצל, אבל בוא נהיה מדויקים. בשום מקרה אין מדובר בתקיפה מינית".מספר רב של שחקניות הנבחרת הודיעו כי לא יחזרו ללבוש את המדים של ספרד עד שרוביאלס יתפטר מתפקידו, וכשזה אכן קרה, הן חזרו בהן מפרישתן.
במשך כל התקופה מאז האירוע חזרה וטענה הרמוסו כי הנשיקה ההיא של רוביאלס נעשתה בניגוד לרצונה. בכתב הגנה שפרסם אז, טוען רוביאלס בן ה-42 שנעשו "כמה טעויות ברורות", שעליהן הוא מתחרט, אך "בשום צורה לא הייתה תוקפנות או אי נוחות בעת הנשיקה".