נבחרת גמביה עלתה לטיסה כדי להגיע לאליפות אפריקה, אך תקלה במטוס גרמה ללחץ רב אצל השחקנים והצוות וכמעט גרמה לאסון גדול.
אחרי תשע דקות בלבד באוויר, המטוס נחת בנחיתת חירום עקב חוסר בחמצן. חלק מהנוסעים התעלפו, חלקם חשו סחרחורות ובחילות חזקות. טייס המטוס הצליח לבצע נחיתת חירום ובכך מנע אסון גדול. מאמן גמביה טום סיינטפיט אמר: "כולנו יכולנו למות. אנשים התעלפו מהר, גם אני איבדתי הכרה, היה לי חלום ברור בו החיים שלי מסתיימים. חלק מהשחקנים לא התעוררו עד הנחיתה. אחרי תשע דקות, הטייס הבחין בכך שמשהו לא בסדר והחליט לבצע נחיתת חירום. זה הציל את חיינו".
1 צפייה בגלריה
נבחרת גמביה במטוס
נבחרת גמביה במטוס
נבחרת גמביה במטוס
(צילום: נבחרת גמביה)
השחקן סיידי ג'נקו הוסיף: "אחרי 28 שעות מפרכות בדרכים, הגענו למטוס שהיה אמור לקחת אותנו לאליפות אפריקה. המטוס היה קטן, וחלקנו התחלנו להזיע כבר בעלייה אליו והתחלנו להרגיש שמשהו לא בסדר. צוות המטוס אמר לנו שמיזוג האוויר יופעל כשהמטוס ימריא, זה לא קרה. שחקנים התחילו לחוש רע מאוד. חלקם הקיאו, חלק חשו סחרחורת. חלק פשוט התעלפו. היה לנו מזל".
הנבחרת הגמבית כתבה בהודעה הרשמית שלה: "כולם בסדר עכשיו, השחקנים מתאוששים וחשים בטוב. חזרנו למלון בשביל להתאושש, ונמצא בקרוב טיסה אחרת לחוף השנהב".
גמביה תחל את הופעותיה באליפות אפריקה ביום שני הקרוב מול האלופה סנגל. לאחר מכן היא תתמודד מול גיניאה (19.1) והמשחק האחרון שלה יהיה נגד קמרון (23.1). שתי הראשונות מכל בית יעלו אוטומטית לשמינית הגמר ועוד ארבע הקבוצות הטובות ביותר מהמקום השלישי. זאת ההופעה השנייה שלה באליפות, אחרי שבאליפות הקודמת ב-2021 הצליחה להפתיע ולעלות לרבע הגמר.