ברצלונה תפתח הערב עונה בליגה הספרדית במשחק מול ריאל סוסיאדד. לראשונה מזה כמעט 17 שנה, זה יהיה בלי לאו מסי. ב-21:00 יחל "העידן החדש" כפי שכינה אותו נשיא המועדון, ז'ואן לאפורטה.
רק שלאפורטה בעין הסערה. כמה שעות לפני המשחק נתלו שלטים בגנות הנשיא ובעד, איך לא, מסי. בין היתר נכתב: "בוגד, מסי בפריז ואתה באיביזה", "אתה בוגד".
4 צפייה בגלריה
ג'ואן לאפורטה
ג'ואן לאפורטה
בעין הסערה. לאפורטה
(צילום: EPA)
זאת כנראה הולכת להיות עונה מאוד מסובכת עבור ברצלונה, שסובלת מקשיים כלכליים רבים. רק ברגע האחרון היא הצליחה לרשום למשחק את שחקני הרכש החדשים שלה, ממפיס דפאיי והבלם אריק גרסיה.
4 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה
שחקני ברצלונה
לילה ראשון בלי מסי. שחקני ברצלונה
(צילום: רויטרס)
המאמן רונלד קומאן פותח עונה שנייה בקבוצה, לאחר שסיים רק במקום השלישי בעונה שעברה. "זה כואב לאבד את מסי", אמר ההולנדי במסיבת עיתונאים לקראת המשחק, "אבל אני מתרגש לקראת העונה החדשה ומקווה שגם האוהדים. אנחנו לא יכולים לחיות בעבר וצריכים להסתכל קדימה".
"אנשים מדברים רק על מסי וזה נורמלי ביחס למה שהוא עשה במועדון, אבל הוא לא פה. יש לנו סגל חזק מאוד ואין תירוצים. יש לנו משחקים שצריך לנצח בהם", אמר קומאן.
4 צפייה בגלריה
גריזמן בפעולה
גריזמן בפעולה
גריזמן. יוביל את ברצלונה?
(צילום: רויטרס)
מי שאמור לנסות להוביל את התקפת ברצלונה בעידן פוסט-מסי הוא כמובן אנטואן גריזמן. החלוץ הצרפתי שהגיע מאתלטיקו מדריד לפני שנתיים עדיין לא ממש הראה מה הוא יודע לעשות. "אני אוהב מאוד לעבוד איתו, הוא עושה הרבה תנועה ללא כדור", החמיא לו קומאן, "הוא צריך להיות יותר קטלני ליד השער. עכשיו תפקידו יהיה חשוב יותר, כי הוא יכול לשחק בתפקיד של מסי".
גריזמן הוא המשתכר הבכיר בברצלונה, ועל פי ההערכות הוא מרוויח בין 25 ל-35 מיליון אירו בעונה. גם הבוקר היו דיווחים על קאמבק אפשרי לאתלטיקו מדריד, אבל כרגע זה נראה רחוק ובלתי אפשרי. בתקשורת הספרדית נטען שברצלונה בונה עליו לפחות לעונה הנוכחית. אם לומר את האמת, אין לה הרבה ברירות לאור המצב הכלכלי שלה. גריזמן גם עשוי לשחק בתפקיד חופשי יותר כמו שהוא אוהב, ולהביא את המספרים שהיו לו בשיאו.
4 צפייה בגלריה
קומאן
קומאן
קומאן. יסתדר עם מה שיש
(צילום: AFP)
למרות שהעונה כבר בפתח, לברצלונה יש עדיין בעיות מחוץ למגרש ועוד לא מעט עבודה בחלון ההעברות. היא עדיין מחפשת מועדונים שיקלטו את סמואל אומטיטי ומיראלם פיאניץ', שהחוזים שלהם מאוד מכבידים על המועדון והם גם ככה ממעטים לשחק. אומטיטי עשוי לעבור לבנפיקה ליסבון בהשאלה, ופיאניץ' עשוי לחזור ליובנטוס, הקבוצה בה שיחק לפני ברצלונה.
סרחיו אגוארו פצוע, ולבארסה יש בעיה גם בחלק הקדמי. "אנחנו רוצים להביא עוד חלוץ, אבל לא בטוח שנוכל בשל המצב הכלכלי שלנו", הודה קומאן במסיבת העיתונאים. גם בלי חלוץ ובלי מסי, הציפיות מברצלונה יישארו אותו דבר - לזכות באליפות ולהגיע כמה שיותר רחוק בליגת האלופות.
היום היא פותחת את העונה מול 22 אלף צופים בקאמפ נואו, וזאת פעם ראשונה מאז פברואר 2020 שברצלונה תשחק מול קהל. זאת לא תהיה אותה ברצלונה בלי מסי, אבל לאוהדים נותר רק לקוות שאיכשהו הכל יסתדר גם בלעדיו.
פורסם לראשונה: 11:03, 15.08.21