ערב מטורף נרשם באנפילד אתמול (ראשון) במסגרת המחזור ה-33 בפרמייר-ליג. בליץ של ליברפול עם שלישייה ב-15 הדקות הראשונות הפך לקאמבק איטי אך מבטיח של טוטהנאם, שהושלם בשוויון סופר דרמטי בדקה ה-93 משער של רישארליסון.
אבל פחות מדקה אחר כך המחליף דיוגו ז'וטה (שהיה אמור להיות מורחק כמה דקות קודם לכן בעקבות עבירה מסוכנת על אוליבר סקיפ) הוריד את מכת הפטיש האחרונה עם 3:4 קטלני והאדומים רשמו ניצחון רביעי ברציפות. היה כל כך שמח באנפילד, שאפילו המנג'ר יורגן קלופ מתח שריר לאחר שחגג בהפגנתיות מול ספסל טוטנהאם ומול השופט הרביעי, כשהחגיגה בעצם הופנתה כלפי השופט הראשי, פול טירני - מהבודדים שירצו לשכוח את הערב הזה אחרי ששתי הקבוצות לא הותירו יותר מדי מקום לדמיון במחאה נגדו. בכל הנוגע לחגיגה המופגנת של מאמן ליברפול - הפרשנים וגם המאמן עצמו הודו שמישהו הגזים, ולא בפעם הראשונה.
4 צפייה בגלריה
ליברפול טוטנהאם קלופ
ליברפול טוטנהאם קלופ
רקורד בעייתי. קלופ מול טירני והקוונים
(צילום: EPA/Peter Powell)
4 צפייה בגלריה
ליברפול טוטנהאם ג'וטה
ליברפול טוטנהאם ג'וטה
היה צריך להיות בחוץ? ג'וטה חוגג
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
"יש לנו היסטוריה איתו", הסביר המאמן הגרמני ל"סקיי ספורט" את החגיגה שנראתה כהתרסה, לאחר שספג כרטיס צהוב על דיבור מיותר עם טירני והצוות שלו. "לא יודע מה יש לו נגדנו. היה לו מבט רע כשהוא שלף לעברי את הכרטיס". ואכן, הסכסוך בין השניים הולך באמת אחורה, לפחות עד שנת 2020, אז טירני אמר לקלופ "כדאי שתתגבר על זה", לאחר ששרק שריקה לא מוצדקת נגד קשר ליברפול דאז ג'ורג'יניו ויינלדום.
שנה לאחר מכן קלופ טען נגד טירני ש"אין לי בעיה עם אף שופט, רק איתו", אחרי שלא שלף אדום להארי קיין. בשלב מוקדם של העונה הנוכחית, לאחר הפסד לברנטפורד, קלופ פנה לגורמים רשמיים בפרמייר-ליג כדי לדון בהחלטות שהתקבלו במשחק, בין השאר על ידי טירני. "אבל זה כמו לדבר למיקרוגל", סיכם קלופ את הפנייה. כל זה התנקז למשחק הדרמטי אתמול, רק שהפעם קלופ היה בצד המנצח.
קלופ מודה ש"מתיחת השריר הייתה עונש הוגן"
4 צפייה בגלריה
ליברפול טוטנהאם
ליברפול טוטנהאם
החגיגה הזמנית של רישארליסון
(צילום: AP Photo/Jon Super)
לפרשן BBC אלן שירר לא היה ספק מי הצודק בין השניים: "גם ז'וטה וגם קלופ היו יכולים לסיים את המשחק הזה עם כרטיס אדום. היה לו מזל שהוא בחר ללכת לשופט הרביעי – וזאת לא הפעם הראשונה שהוא עשה את זה". אגב, גם משקיפי השיפוט בפרמייר-ליג נתנו גיבוי מלא להחלטות של טירני ("מפריכים כל טענה שפעולותיו לא היו ראויות").
אם אצל ליברפול הסתפקו במחאה של מנצחים, בקרב הצוות המקצועי של טוטנהאם הזעם נגד טירני היה בשמיים. "אני לא מבין אין ז'וטה לא הורחק או למה צוות ה-VAR לא העיר לשופט בנושא", אמר המאמן הזמני של התרנגולים ראיין מייסון. "באמת, זה נראה כמו אדום ברור, סקיפ היה צריך תפרים וז'וטה חגג שער ניצחון כשהוא לא צריך להיות על המגרש".
4 צפייה בגלריה
ליברפול טוטנהאם  מייסון
ליברפול טוטנהאם  מייסון
"אדום ברור". מייסון מוחה
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
"הכי טוטנהאם שאפשר"
בסיום המשחק עקפה ליברפול (מקום חמישי עם 56 נקודות) את טוטנהאם (שישית עם 54 נקודות) והיא במרחק שבע נקודות מהמקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות, שבו נמצאת מנצ'סטר יונייטד. "לא נצליח להגיע למקום הרביעי", הודה קלופ, "אבל נצטרך להמשיך לנצח אם אנחנו רוצים להגיע לאירופה בכלל".
מנגד, טוטנהאם המסכנה סופרת כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון שבהם ספגה 15 שערים. "אי אפשר לספוג ארבעה שערים כקבוצה", אמר מייסון. "(למרות הקאמבק המרשים) אנחנו צריכים להתגאות יותר מרשת נקייה". הקפטן קיין סיכם: "הטבלה לא משקרת. יש לנו שחקנים ורגעים פנטסטיים אבל אנחנו לא משחקים מספיק טוב יחד כקבוצה".