ספק אם דניאל פרץ דמיין בחלומותיו הוורודים ביותר שיום אחד ישחק בבאיירן מינכן. מדובר לא רק במועדון הגדול והבכיר ביותר בגרמניה, אלא אחד המצליחים בכדורגל העולמי. כזה שכל שנה - וכמובן גם העונה - שואף לזכות בכל מה שזז, גם באירופה.
פרץ בן ה-23, שהערב עוד שיחק במדי מכבי ת"א בניצחון 1:4 על צלייה במסגרת הקונפרנס-ליג, ינחת באליאנץ ארנה המפואר, על כל 75 אלף מושביו ולסגל נוצץ שאת רוב שחקניו ראה רק דרך מסכי הטלוויזיה.
6 צפייה בגלריה
נוייר
נוייר
הולכים על כל התארים, כל שנה. שחקני באיירן
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ, הארי קיין ותומאס טוכל
דניאל פרץ, הארי קיין ותומאס טוכל
דניאל פרץ, הארי קיין ותומאס טוכל. נכנס לגוב האירות
(צילום: AP ועוז מועלם)
מה שכן, השוער הישראלי לא סתם נרכש על-ידי הבווארים. השוער הבכיר וקפטן הקבוצה, מנואל נוייר בן ה-37, שעבר תאונת סקי בשנה שעברה, יחזור למגרשים רק בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר וסוון אולריך (35) נותר כעת כשוער הבכיר בסגל. עד להחלמתו של נוייר, בבאיירן רצו שוער נוסף - וברמה גבוהה - שיוכל להשתלב בכמה משחקי גביע ואפילו להתחרות עם אולריך על אפודת השוער הראשון.

הלחץ מדבר

הם חשקו בתחילה בדויד דה חאה, ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד, אבל המשכורת הגבוהה הרתיעה. לאחר מכן ניסו לצרף את שטפן אורטגה הגרמני ממנצ'סטר סיטי, אך קיבלו סירוב. פרץ היה האופציה השלישית ואפילו הרביעית (גם יאסין בונו היה על הכוונת לפני שחתם באל-הילאל), אבל בסופו של דבר הכל יצא לטובה.
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
פרץ נפרד מאוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בבאיירן יודעים למה פרץ מסוגל. ראשיה צפו במשחק הראשון של יורו הצעירות האחרון, בו השוער הצעיר הציל את הנבחרת מהפסד לגרמניה כשעצר שני פנדלים, הוסיף עוד כמה הדיפות מרשימות - ונבחר לשחקן המצטיין.
פרץ, יש לציין, מגיע לבאיירן כשהיא בתקופה לחוצה. אפילו לחוצה מאוד, למרות ה-0:4 הקליל בליגה על ורדר ברמן במחזור הפתיחה. לפני שבועיים היא הובסה 3:0 על-ידי לייפציג בסופרקאפ הגרמני. זה מגיע כמה חודשים אחרי סיום עונת 2022/23 הדרמטית במיוחד, בה באיירן הצליחה לזכות באליפות ה-11 ברציפות במחזור הסיום. דורטמונד הייתה צריכה ניצחון ביתי על מיינץ כדי להבטיח את הצלחת, אך סיימה ב-2:2 וראתה את הבווארים רושמים 1:2 בקלן משער בדקה ה-89 של ג'מאל מוסיאלה.
6 צפייה בגלריה
נוייר ואולריך
נוייר ואולריך
אחד פצוע, השני לוקח את המושכות. נוייר ואולריך
(צילום: Johannes Simon/Bongarts/Getty Images)
הדרמה הגדולה וסיום העונה החלש הובילו למתיחת פנים משמעותית בהנהלה. באיירן אמנם זכתה בתואר בפעם ה-33 בתולדותיה, אבל היא נראתה רע, יש שיגידו אפילו רע מאוד. אוליבר קאן וחסן סליהמידז'יץ', שהיו האנשים החזקים במועדון, פוטרו ובמקום חזרו למועדון קרל היינץ רומיניגה ויאן כריסטיאן דריזן.
המאמן תומס טוכל, שהגיע במהלך העונה שעברה אחרי פיטוריו המפתיעים של יוליאן נגלסמן, נשאר במערכת, אך גם הוא יודע שיכולת רעה נוספת גם במחזורי הפתיחה בבונדסליגה יובילו לזעזוע נוסף. אולי בשל כך - בקיץ פתחו בבאיירן את הארנק ושברו את שיא ההעברות שלהם.

קיין תחילה

אחרי האכזבה מסדיו מאנה - בבאיירן הוציאו 100 מיליון אירו עבור הארי קיין, מלך השערים של טוטנהאם בכל הזמנים עם 280 כיבושים ב-435 משחקים. קיין אמור להחזיר את כוח ההרתעה שנעלם מאז עזיבתו של רוברט לבנדובסקי לברצלונה, אבל הוא כמובן לא היה הרכש היחידי.
6 צפייה בגלריה
קיין
קיין
הרכש של הקיץ. קיין
(צילום: Daniel Kopatsch/Getty Images)
קים מין-ג’ה הגיע מנאפולי על תקן אחד הבלמים הטובים בעולם, קונראד ליימר ורפאל גריירו הם חיזוק טוב מהבונדסליגה (על חשבון היריבות לצמרת לייפציג דורטמונד בהתאמה) ויש עוד כמה שמות בקנה. טוכל בונה כמובן בעיקר על הכוכבים שנשארים מהעונה שעברה. מתייס דה ליכט, אלפונסו דייויס, קינגסלי קומאן וג’מאל מוסיאלה הם רק רשימה חלקית.
טוכל עוד מחפש קשר אחורי איכותי, מתוך אמונה שג'ושוע קימיך מתאים לתפקיד התקפי יותר. מעמדו של לירוי סאנה גם עוד לא ברור, אבל הוא יצטרך להתחרות על מקום בהרכב עם רשימה נוצצת של שמות כמו מוסיאלה, קומאן, סרג' גנאברי ותומאס מולר.
6 צפייה בגלריה
מוסיאלה
מוסיאלה
גיבור האליפות האחרונה. מוסיאלה
(צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
בעונה שעברה באיירן איבדה נקודות ב-13 משחקים בבונדסליגה ועדיין לקחה אליפות. נתון כזה בקיץ הקרוב כנראה לא יספיק ובבאיירן כמו באיירן רוצים לדרוס את היריבות בדרך לאליפות נוספת – ה-12 ברציפות.
פורסם לראשונה: 22:57, 24.08.23