מכבי חיפה העפילה לשלב פלייאוף ליגת האלופות לאחר שניצחה 1:3 את סלובן ברטיסלבה והשלימה 2:5 בסיכום שני המשחקים. יריבתה בשלב הבא נקבעה בהגרלה שנערכה במשרדי אופ"א לפני תשעה ימים - הדאבליסטית השווייצרית, יאנג בויז ברן, שתהיה המשוכה האחרונה שתעמוד בפני הירוקים בדרך להופעה שנייה ברציפות ורביעית בתולדותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות. במקרה של הדחה, מכבי חיפה כבר הבטיחה לעצמה אתמול מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית.
הקבוצה של מסאי דגו הייתה יכולה לקבל יריבות קשות יותר כמו גלאטסראיי הטורקית, דינמו זאגרב הקרואטית או קופנהאגן הדנית, אך בכל זאת מדובר במשוכה לא פשוטה מבחינת הירוקים. בניגוד לשלושת סיבובי המוקדמות, המשחק הראשון יתקיים באצטדיון סמי עופר ביום רביעי הבא, והגומלין ייערך שבוע לאחר מכן במגרשה הביתי של יאנג בויז, וואנקדורף, שמכיל 32 אלף מקומות.
3 צפייה בגלריה
שחקני יאנג בויז ברן פביאן לוסטנברגר, לוריס בניטו ושייק אניאסה
שחקני יאנג בויז ברן פביאן לוסטנברגר, לוריס בניטו ושייק אניאסה
משוכה לא פשוטה. יאנג בויז ברן
(EPA/ALESSANDRO DELLA VALLE)
יאנג בויז השתלטה בשנים האחרונות על הכדורגל השווייצרי, וזכתה ב-5 אליפויות ב-6 השנים האחרונות, כאשר בשנה שעברה זכתה בדאבל. מדובר בקבוצה ביתית מאוד, שמחזיקה ברצף של 18 משחקי בית רצופים ללא הפסד, כשהאחרונה שעשתה זאת הייתה אנדרלכט ב-18 באוגוסט 2022, בפלייאוף העלייה לשלב הבתים בקונפרנס ליג. כלומר, היא לא הפסידה בבית במשך כמעט שנה.
במהלך הקיץ מכרה יאנג בויז מספר שחקנים מובילים, שהיוו חלק משמעותי בהצלחתה בזירה המקומית בעונה שעברה. החלוץ כריסטיאנו פאסנאכט, שכבש בעונה שעברה 11 שערים ובישל 10, עבר לנוריץ' מליגת המשנה באנגליה תמורת 3 מיליון אירו, בעוד הבלם סדריק צזיגר עבר לוולפבורג הגרמנית, ששילמה עליו 5 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
שחקן יאנג בויז ברן ז'אן-פייר אנסאם
שחקן יאנג בויז ברן ז'אן-פייר אנסאם
יגיע לסמי עופר בשבוע הבא. ז'אן-פייר אנסאם
(EPA/PETER SCHNEIDER)
3 צפייה בגלריה
מאמן יאנג בויז ברן רפאל ויקי
מאמן יאנג בויז ברן רפאל ויקי
הוביל את יאנג בויז לזכייה בדאבל. רפאל ויקי
(EPA/PETER SCHNEIDER)
את הקבוצה מאמן לאורך השנה האחרונה רפאל ויקי, שחקן נבחרת שווייץ לשעבר. בסגל הקבוצה ניתן למצוא את סדריק איטן, ששיחק נגד ישראל במדי נבחרת שווייץ, שהביסה במארס האחרון 0:3 את החבורה של אלון חזן. העונה הוא כבש שני שערים בארבעה משחקים. מאזן דומה של כיבושים יש גם לשחקני ההתקפה ז'אן-פייר אנסאם הקמרוני וז'ואל מונטיירו הפורטוגלי. בנוסף, הצטרף הקיץ לקבוצה הקשר ההתקפי דריאן מאלס, שהגיע מאינטר תמורת 2 מיליון אירו.
בניגוד לליגה הישראלית, שתצא לדרך בעוד 11 ימים, בליגה השווייצרית כבר שוחקו ארבעה מחזורים. יאנג בויז ממוקמת נכון לעכשיו במקום השלישי בטבלה, עם שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. בשני משחקי הבית שלה היא גברה 1:2 על לוזאן והביסה 2:5 את וינטרטור, אך בחוץ עדיין לא הצליחה לנצח.
פורסם לראשונה: 21:59, 15.08.23