עד לפני שלוש שנים פדריקו גאטי, בלם יובנטוס ונבחרת איטליה, עבד בלילות כפועל בניין, ובימים שיחק כדורגל במגרשים הבוציים של הליגה הרביעית. באותם זמנים, אף אחד בסביבתו לא האמין כי ישנו סיכוי שיום יבוא והוא ישחק בסרייה A. ובכל זאת, הבלם הלך וטיפס במעלה הליגות, עד שבגברת הזקנה שמו אליו לב והחתימו אותו אחרי בינואר 2022. הוא הושאל חזרה לפרוזינונה מליגת המשנה עד לתום העונה, שבסיומה זכה בתואר שחקן העונה של הסרייה B.
הנסיקה של גאטי בן ה-25 הייתה מטאורית. הוא הפך לעוגן בהגנה של כל קבוצה אליה הצטרף, בין אם בפרו-פטריה מהליגה השלישית, או כאמור בפרוזינונה. ביוני 2022, עוד לפני שערך את הופעת הבכורה שלו בסרייה A, הוא לבש לראשונה את מדי נבחרת איטליה, במשחק ליגת האומות נגד אנגליה.
3 צפייה בגלריה
שחקן יובנטוס פדריקו גאטי
שחקן יובנטוס פדריקו גאטי
נסיקה מטאורית. פדריקו גאטי
(Emilio Andreoli/Getty Images)
אחרי עונת התאקלמות טובה ביובנטוס אשתקד, העונה הוא כבר הפך לאחד השחקנים החמים של קבוצתו הלוהטת, ויש לו גם שלושה שערי ליגה, כולל שני שערי ניצחון בשבועיים האחרונים. לפני שני מחזורים גאטי מצא את הרשת ארבע דקות בתוך תוספת הזמן והעניק ליובנטוס שלוש נקודות יקרות במשחק החוץ מול מונזה, ובשבוע שעבר הבקיע את השער היחיד ב-0:1 החשוב על האלופה נאפולי. הרבה בזכותו יובנטוס רחוקה רק שתי נקודות מאינטר שבפסגה, וההגנה שלה ספגה רק תשעה שערים ב-15 משחקים.

השוואות לקייליני ובונוצ'י

גאטי, המתנשא לגובה של 1.90 מטר, הוא בן העיר טורינו, ובמשפחתו בכלל לא חלמו שישחק ביובנטוס, אלא ביריבתה העירונית הנושאת את שם העיר. עם זאת, בתקופתו כפועל בניין ושחקן בליגות הנמוכות, גם חלום זה היה נראה לא מציאותי. זמן לא רב לאחר מכן - השנה - הוא כבש במדי יובנטוס בדרבי וניצח את טורינו, אהובת ליבה של מרבית בני משפחתו.
כשהגיע לאימון הבכורה שלו ביובה, ניגש אליו הקפטן דאז ג'ורג'יו קייליני ואמר "הנה, היורש שלי הגיע". לאחר הודעתו של קייליני בשלישי האחרון על פרישה, הסימון של גאטי כיורשו נראה רלוונטי מתמיד. והמחמאה העצומה הזו היא לא היחידה. המנהל המקצועי של פרוזינונה, גידו אנג'לוזי, אמר עליו כי הוא "משחק כמו קייליני, עם רגליים של לאונרדו בונוצ'י", שניים מבכירי הבלמים של יובנטוס ונבחרת איטליה בשנים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י
ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י
גאטי ייכנס לנעליהם הגדולות? קייליני ובונוצ'י
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
שחקן יובנטוס מורנו טוריצ'לי
שחקן יובנטוס מורנו טוריצ'לי
סיפור סינדרלה דומה לזה של גאטי. מורנו טוריצ'לי
(Anton Want/Getty Images)
עם זאת, גאטי לעת עתה מנסה להישאר צנוע ולא יוצא מגדרו. אחרי שער הניצחון שכבש נגד מונזה, הוא אמר: "מה אפשר להגיד, זה רגע גדול מאוד בשבילי. זו הרגשה בלתי נתפסת". הקהל של יובנטוס מאוהב, ולאחר המשחק נגד נאפולי שאג את שמו של גאטי הנרגש. התשוקה, ההשקעה והצניעות שלו כובשים את ליבו של הקהל באצטדיון אליאנץ.

בדרכו של סבא ג'פטו

באיטליה אוהבים מאוד סיפורים כאלה כמו של גאטי. לפני 31 שנה קיימה יובנטוס משחק ידידות נגד קראטזה החצי מקצוענית, ומאמן יובה דאז, ג'ובאני טרפאטוני, התרשם מאוד משחקן היריבה, מורנו טוריצ'לי, שעבד במקביל כפועל במפעל רהיטים. טראפטוני הציע לטוריצ'לי להצטרף לאימוני הגברת הזקנה לתקופת טרום העונה, וטוריצ'לי קפץ על ההזדמנות.
רוברטו באג'יו, שהיה הכוכב הגדול של יובנטוס והכדורגל האיטלקי באותם ימים, כינה את טוריצ'לי "סבא ג'פטו", אך הוא לא נשאר בונה רהיטים לאורך זמן. טוריצ'לי המשיך לשש שנים נהדרות ביובנטוס, במהלכן זכה בשלוש אליפויות, גביע, גביע אופ"א (הליגה האירופית של היום) וגם בליגת האלופות ב-1996. גאטי יכול לחלום על הספק כזה, ולפי כושרו בתקופה האחרונה, וסיפור חייו - זה בהחלט לא בלתי אפשרי.
פורסם לראשונה: 11:12, 15.12.23