לקראת המשחק הקריטי בחמישי הקרוב (21:45) בין נבחרת ישראל לאיסלנד שיתקיים בבודפשט, פעילת BDS מקומית תקפה בחריפות את ההתאחדות המקומית על כך שאיפשרה את קיום המשחק בין הנבחרת של מדינתה לבין החבורה של אלון חזן.
זה לא סוד שבמדינה הנורדית ישנה ביקורת רבה התנהלות ישראל במלחמת חרבות ברזל, ובכלל מול הפלסטינים. כעת, באתר Visir החליטו לפרסם טור של הראן גומונדסדוטיר, בו היא יצאה נגד ההחלטה לקיים את ההתמודדות.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל דור פרץ, מיגל ויטור מול נבחרת איסלנד
שחקני נבחרת ישראל דור פרץ, מיגל ויטור מול נבחרת איסלנד
בשל התנהלותה, הואשמה ישראל ברצח עם בפני בית הדין בהאג". ויטור ופרץ מול איסלנד במשחק מהשנה שעברה
(צילום: גיל נחושתן)
"אופ"א וההתאחדות האיסלנדית העמידו את שחקני נבחרת איסלנד בעמדה בעייתית", כתבה גומונדסדוטיר. "הם ייאלצו לשחק נגד נבחרת שמגיעה ממדינה שמבצעת התקפות על אזרחים ומפרה זכויות אדם. בשל התנהלותה, הואשמה ישראל בביצוע רצח עם בעזה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג על פי פסק דין מקדמי. בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג הוא בית המשפט הגבוה בעולם ורצח עם הוא הפשע החמור ביותר שיש".
פעילת ה-BDS האשימה את איסלנד בכך שהיא מסייעת לישראל להלבין את מעשיה בעזה: "השתתפות בתחרויות ובאירועים בין-לאומיים, בין אם בתחום הספורט או התרבות, מספקת למדינת ישראל במה לטייח את פשעיה. בעצם קיום המשחק, אנו מעבירים מסר כי איננו רואים את הפשעים של ישראל כחמורים. בניגוד להצהרות שכדורגל הוא רק כדורגל, ההיסטוריה הוכיחה לנו שבמגרש הכדורגל יש הזדמנות לנקוט עמדה מוסרית נגד אי צדק, אפרטהייד, הפרות זכויות אדם ואלימות".
גם פיפ"א ואופ"א ספגו: "זה לא מפתיע, אבל פיפ"א התעלמה במשך שנים מקריאות של ארגוני זכויות אדם לאסור על קבוצות מהתנחלויות בלתי חוקיות לשחק בליגות ישראליות. התאחדות הכדורגל האיסלנדית מיישמת מדיניות דומה. נציגי ההתאחדות אומרים כי החרמת המשחק לא הייתה על הפרק, ולמעשה מפנים את האחריות כולה לאופ"א. עם זאת, ההתאחדות לא קראה לפסול את ישראל ולא מתחה ביקורת על אופ"א על ​​אי נקיטת צעדים. ברור מכך שלפיפ"א, אופ"א ולהתאחדות האיסלנדית אין רצון אמיתי להפעיל לחץ על ישראל באמצעות הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה מול שחקן  נבחרת איסלנד יון דאגור תורסטיינסון
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה מול שחקן  נבחרת איסלנד יון דאגור תורסטיינסון
אלי דסה מול יון דאגור תורסטיינסון
(צילום: גיל נחושתן)
לסיכום כתבה: "איסלנד מתעלמת מכל זה, ובכך היא מברכת על פשעיה של ישראל. מאז תחילת המתקפה הישראלית, הצבא הרג בממוצע ילד אחד כל 15 דקות, מה שאומר שניתן להעריך שישה ילדים ייהרגו במהלך 90 הדקות של המשחק בין ישראל לאיסלנד. זו בושה שאיסלנד משחקת נגד ישראל. לא משנה איך המשחק יסתיים, איסלנד כבר הפסידה".

גם מאמן איסלנד תקף את ישראל, וחזר בו

בחודש שעבר גם המאמן הנורבגי של איסלנד, אוגה הריידה, תקף את ישראל: "התחושה היא שמדובר במשחק שיכול להיות קשה לשחקנים שלי. אני מעדיף לא לשחק מול ישראל, ובלי קשר לספורט. כפי שנראים העניינים היום, חשוב להפריד פוליטיקה, וצריכים לשים את הרגשות בצד".
עוד אמר באותו ריאיון: "יש לי את הרגשות שלי לגבי המלחמה שמשתוללת במזרח התיכון, אבל אני חייב לשים אותם בצד ולנסות להסתכל על המשחק הזה בעין חיובית. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה לנצח את ישראל".
3 צפייה בגלריה
הריידה מאמן נבחרת איסלנד
הריידה מאמן נבחרת איסלנד
תקף - וחזר בו. הריידה
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
בתחילת החודש אמר הריידה דברים חריפים הרבה יותר: "לא צריך לשחק נגד נבחרת ממדינה שמעוללת דברים איומים ונוראים לנשים, ילדים ואזרחים חפים מפשע. מצד שני, אם נסרב לשחק, אופ"א עלולה להעניש אותנו בחומרה".
עם זאת, המאמן חזר בו בדברים שאמר לעיתונאים איסלנדים בסוף השבוע האחרון: "אנחנו עומדים לשחק נגד כדורגלנים, לא נגד חיילים, כך שנהיה חייבים להפגין ספורטיביות", אמר הריידה. "אני שואף לשלום בכל העולם. המצב בעזה לא נוח לאף אחד, ואני לא מסכים עם אף צד בסכסוך הזה. אם הייתי נדרש לשחק בישראל, לא היה לי אכפת לעשות את זה".
המנצחת במשחק בין שתי הנבחרות תתמודד מול אוקראינה או בוסניה, שייפגשו בחצי הגמר השני. המנצחת בגמר (שיתקיים בפולין) תעלה ליורו שייערך בקיץ הקרוב בגרמניה ותשובץ בבית מספר 5, יחד עם בלגיה, סלובקיה ורומניה.