כוכב פ.ס.ז' קיליאן אמבאפה נבחר לשחקן העונה של הליגה הצרפתית בפעם הרביעית ברציפות לאחר שעזר לקבוצה מעיר האורות לזכות באליפות ה-11 בתולדותיה, ובכך להפוך לשיאנית האליפויות בצרפת. החלוץ הצרפתי הוא השחקן היחיד שזכה בפרס ארבע פעמים, אחרי שעקף את זלאטן איברהימוביץ' שזכה בפרס שלוש פעמים.
"אני רוצה להודות לשחקנים, לצוות, לכל האנשים שעובדים בצללים", אמר אמבאפה בן ה-24, שכבש העונה 28 שערים בליגה (מלך השערים כרגע) ובישל עוד חמישה."תמיד רציתי להשאיר חותם. לא ציפיתי לנצח כל כך הרבה כל כך מוקדם אבל אני שמח לעשות היסטוריה במדינה שלי".
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
שחקן העונה בפעם הרביעית ברציפות. אמבאפה
(צילום: bERTRAND GUAY / AFP))
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
"שמח לעשות היסטוריה". אמבאפה נואם לצד מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן
(צילום: bERTRAND GUAY / AFP))
החוזה של אמבאפה בפ.ס.ז' הוא עד 2024 עם אופציה לשנה נוספת. "אני מאושר ואני אהיה כאן בעונה הבאה", אמר, מבלי לרמוז אם יישאר במועדון עד 2025.
"תענוג לזכות", המשיך אמבאפה. "אבל לפני הכל אני רוצה להביע את דאגתי לסרחיו ריקו, לבי איתו, כולנו פה איתו, חושבים עליו". כזכור, שוער המשנה של הקבוצה נפל אתמול מסוס במהלך רכיבה ומאושפז בבית החולים, כשמצבו מוגדר קשה.
4 צפייה בגלריה
הייסה
הייסה
מאמן העונה. הייסה
(צילום: bERTRAND GUAY / AFP))
פרנק הייסה נבחר למאמן העונה לאחר שהוביל את לאנס למקום השני, ובכך החזיר את המועדון הצפוני לליגת האלופות אחרי 21 שנים. "זה הסיפור של שלוש עונות... אני לא שוכח את מי שכבר לא בהרפתקה הזו", אמר הייסה, שהשתלט על הקבוצה כשהיא הייתה בליגת המשנה ב-2020. "מה שעברנו הוא בלתי נשכח".
ללאנס היו גם ארבעה שחקנים בנבחרת העונה - ברייס סמבה, המגן קווין דנסו, הקשר סקו פופאנה והחלוץ לויס אופנדה - כשסמבה נבחר לשוער העונה.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה, מנדש וחכימי
אמבאפה, מנדש וחכימי
שחקני פ.ס.ז' שהגיעו לטקס. אמבאפה, מנדש וחכימי
(צילום: bERTRAND GUAY / AFP))
גם לפ.ס.ז' היו ארבעה נציגים בנבחרת העונה: (בנוסף לאמבאפה) נמצאים שם כמובן לאו מסי (16 שערים, 16 בישולים) ושחקני ההגנה נונו מנדש ואשרף חכימי. מבין הארבעה, רק מסי לא הגיע לטקס.