שחקני פריז סן ז'רמן חגגו ארוכות בחדר ההלבשה אמש (שבת) לאחר ה-1:1 בחוץ מול שטרסבורג, שהבטיח לקבוצה את האליפות ה-11 בתולדותיה. בכך הפכה פ.ס.ז' לקבוצה עם הכי הרבה אליפויות בתולדות הליג-1, לאחר שהשאירה מאחור את סנט אטיין, לה יש עשר זכיות ברזומה.
מעבר לזכייה, זה היה אקורד הסיום של לאו מסי בקבוצה בתום שתי עונות. מבחינה אישית, הכוכב הארגנטינאי לא יכול היה לבקש דרך טובה יותר לסיים את דרכו בקבוצה, כאשר השער שהבקיע "הפרעוש" קבע שיא חדש של כיבוש שערים בחמש הליגות הבכירות. מסי הבקיע את שער הליגה ה-496 בקריירה (ספרד וצרפת) ובכך השאיר מאחור את הנמסיס כריסטיאנו רונאלדו, שעומד על 495.
2 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
נפרד עם שיא. לאו מסי
(Jean-Christophe Verhaegen/AFP)
בנוסף, היה זה תוארו ה-42 בקריירה של השחקן שהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה במונדיאל האחרון בקטאר, מה שהציב אותו בפסגה גם בקטגוריה זו, לצד חברו לשעבר בברצלונה - דני אלבס. אגב, חלק טוענים כי למסי בכלל יש 43 תארים, כאשר התואר השנוי במחלוקת הוא הסופרקאפ הספרדי שבו זכתה ברצלונה ב-2005 - זכייה לה מסי לא היה שותף בפועל, מאחר שלא שיחק בשני המשחקים שבסיכומם ניצחה בארסה 2:4 את בטיס.
זו הייתה עונה סוערת במיוחד מבחינת מסי, שנחשב בפי רבים לכדורגלן הגדול בכל הזמנים. הוא הוביל את ארנטינה לזכייה בגביע העולם שנערך במהלך העונה, בתום בצורת וציפייה של 36 שנה של האלביסלסטה להנפת התואר - לו חיכו מאז הזכייה של הנבחרת בראשות דייגו מראדונה ב-1986.
2 צפייה בגלריה
מסי
מסי
עונה סוערת. מסי
(צילום: Jean-Christophe Verhaegen / AFP)
עם זאת, לאחר ההדחה הכואבת של פריז סן ז'רמן מליגת האלופות בשלב שמינית הגמר אוהדיה החלו לגלות יחס עוין כלפי מסי ואף שרקו לו בוז, דבר שהלך והתעצם לאחר שנסע לסעודיה מבלי להודיע לאנשי הקבוצה. הדבר הוביל להשעיה קצרה של הכוכב, שצפוי לעזוב כעת את המועדון. ספקולציות רבות טוענות כי פניו חזרה לברצלונה, שאותה עזב לפני שנתיים, אבל מסי עצמו טרם התייחס לעתידו.

גאלטייה עונה למבקרים

כאמור, זו האליפות ה-11 של פ.ס.ז' (והשנייה ברציפות), כאשר תשע זכיות מתוכן עשתה ב-11 השנים האחרונות. המאמן כריסטוף גאלטייה ספג לא מעט ביקורות מהתקשורת המקומית וגם מהאוהדים, בעקבות ההדחה מליגת האלופות בידי באיירן מינכן, ולאחר הזכייה הוא סיכם את העונה.
"בכל הקשור לזירה המקומית, העונה שלנו היא הצלחה", אמר גאלטייה לערוץ הטלוויזיה +canal. "אני לא מסכים שמדובר בעונה קטסטרופלית - זה היה נכון אם לא היינו זוכים באליפות - אבל זכינו. למרות שזה נראה קל, בשביל לזכות באליפות צריך לשחק טוב. נכון שבמהלך החלק השני של העונה היו לנו כמה נפילות, אבל אנחנו ננתח את זה ברוגע ונבין מה קרה".