הגרלת שלב הבתים של יורו 2024 התקיימה היום (שבת) בהמבורג, ושם נקבע שישראל עשויה להיות בבית עם בלגיה, סלובקיה ורומניה. כדי שזה יקרה, הנבחרת קודם כל צריכה לעלות ליורו והיא תעשה זאת אם תנצח בפלייאוף, שייערך בחודש מרץ הקרוב.
ב-21 במרץ תשחק ישראל נגד איסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה במסלול 2 - במשחק ביתי (אם המצב בארץ יאפשר זאת). אם תנצח, כעבור חמישה ימים היא תתארח אצל המנצחת של חצי הגמר השני - שיפגיש בין בוסניה לאוקראינה החזקה - לקרב ישיר על כרטיס לגרמניה.
2 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
קודם נצטרך לעבור את הפלייאוף
(צילום: עוז מועלם)
אם ישראל תעלה ליורו, זה יהיה לוח המשחקים שלה: ב-17 ביוני היא תפגוש את רומניה באליאנץ ארנה במינכן, ב-21 ביוני היא תשחק נגד סלובקיה בדיסלדורף, וב-26 ביוני מול בלגיה בשטוטגרט. שתי הראשונות בבית יעלו לשמינית הגמר.

היריבות האפשריות של ישראל

בלגיה היא הנבחרת החזקה ביותר בבית מספר 5 והפייבוריטית הברורה לעלות לשמינית הגמר מהמקום הראשון. ביורו 2016 ו-2020 היא הגיעה לרבע הגמר, ובמונדיאל האחרון היא איכזבה והודחה כבר בשלב הבתים. אדן הזאר, שהיה הכוכב הכי גדול שלה בעשור הקודם, פרש מכדורגל. השם הבולט בסגל שלה הוא קווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי, שכרגע מתמודד עם פציעה ואמורה לחזור לפעילות עוד חודש. שם מוכר נוסף הוא החלוץ רומלו לוקאקו שהקריירה שלו נמצאת בירידה והוא משחק היום ברומא. תיבו קורטואה עומד בשער, אבל הוא קרע את הרצועה הצולבת ונמצא בספק ליורו. לבלגיה יש כוכב עולה בדמות ז'רמי דוקו, שעבר למנצ'סטר סיטי בקיץ האחרון מראן הצרפתית תמורת 60 מיליון אירו.
את רומניה ישראל כבר מכירה היטב, כי היא שיחקה מולה במוקדמות. המפגש בבוקרשט הסתיים ב-1:1, אבל במשחק הקובע על העלייה לפני שבועיים ניצחו הרומנים 1:2 בהונגריה. אין בסגל של רומניה שמות גדולים, אבל היא בכל זאת עשתה קמפיין מוקדמות מצוין והעפילה מהמקום הראשון, כשהיא משאירה את שווייץ העדיפה במקום השני.
2 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
לוקאקו. הקריירה בירידה אבל בנבחרת הוא עדיין כוכב
(צילום: AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)
סלובקיה ניצלה הגרלה קלה יחסית שהיא קיבלה במוקדמות וסיימה במקום השני אחרי פורטוגל. זאת תהיה ההופעה השלישית ברציפות שלה באליפות אירופה. ביורו 2016 היא עלתה לשמינית הגמר וביורו 2020 סיימה את דרכה בשלב הבתים. בהגנה שלה אפשר למצוא את הבלם מילאן שקריניאר מפריז סן ז'רמן, אחד הבלמים הכי טובים באירופה. הקשר האחורי סטניסלב לובוטקה משחק בנאפולי וזכה איתה באליפות איטליה בעונה שעברה.