אחרי ההדחה המאכזבת במוקדמות היורו, לישראל עדיין נותר גלגל הצלה אחרון והיא תוכל לעלות ליורו דרך הפלייאוף. את זהות היריבה רק ביום חמישי אחרי ההגרלה בשעה 13:00, וזאת תהיה אחת מהשתיים: איסלנד או אוקראינה. המשחק ייערך ב-21 במרץ והמנצחת בו תעלה לקרב על הכרטיס ליורו אשר ייערך ב-26 במרץ. ישראל תארח את חצי הגמר, ומארחת הגמר תיקבע בהגרלה.
חמש נבחרות עלו למסלול הפלייאוף של ישראל בדרג ב', ואחת מהן תצטרך לעבור למסלול של הדרג הראשון. פינלנד, אוקראינה ואיסלנד ייכנסו להגרלה. אם אוקראינה או פינלנד יעלו בהגרלה ויעלו לדרג א' - אז ישראל תפגוש את איסלנד. אם השם של איסלנד יעלה בהגרלה, אז ישראל תפגוש את אוקראינה.
2 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
עדיין לא אבדה תקוותנו. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, ישראל סיימה במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות (לפני יותר משנה - בבית שכלל אז את אלבניה ואיסלנד וללא רוסיה שהושעתה), ובכך היא הבטיחה את השתתפותה בפלייאוף שמעניק שלושה כרטיסים אחרונים לאליפות אירופה. גם בוסניה תהיה בפלייאוף של דרג ב', כי כמו ישראל - היא סיימה בראש הבית שלה בליגת האומות. בוסניה וישראל יוכלו להיפגש בגמר.
איסלנד היא יריבה מוכרת לישראל של אלון חזן ויוסי בניון והיא גם יריבה נוחה יותר מאוקראינה. הנבחרות נפגשו בליגת האומות וסיימו פעמיים בתיקו 2:2. איסלנד סיימה במקום הרביעי בבית שלה במוקדמות היורו, אחרי לוקסמבורג, סלובקיה ופורטוגל. המאזן שלה כולל 10 נקודות ב-10 משחקים ושלושה ניצחונות בלבד - שני ניצחונות על ליכטנשטיין ואחד נגד בוסניה, שסיימה מקום אחד מתחתיה וגם היא כאמור תהיה בפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
שחקני איסלנד חוגגים
שחקני איסלנד חוגגים
שחקני איסלנד חוגגים בסמי עופר. יריבה מוכרת
(צילום: גיל נחושתן)
אוקראינה היא נבחרת חזקה בהרבה מאיסלנד וישראל. היא סיימה במקום השלישי בבית שלה במוקדמות היורו, אחרי איטליה ואנגליה. היא הייתה צריכה לנצח את איטליה כדי לעלות - אבל הן סיימו הערב בתיקו 0:0. בסגל שלה אפשר למצוא את מיכאילו מודריק, שעבר לצ'לסי משחטאר דונייצק תמורת 100 מיליון אירו בחודש ינואר האחרון.
חוץ ממודריק, לאוקראינה יש לא מעט שחקנים שמשחקים בליגות הגדולות של אירופה. הקפטן והמגן השמאלי אולכסנדר זינצ'נקו הוא שחקן הרכב די קבוע בארסנל, הקשר ויקטור ציגנקוב והחלוץ ארטם דובביק משחקים בג'ירונה, שמוליכה כרגע את הליגה הספרדית. בהגנה יש לה את איליה זבארני המצוין מבורנמות', ובשער שלה עומד אנטולי טרובין מבנפיקה ליסבון. על הנייר, היא לא אמורה להתקשות מול ישראל.
פורסם לראשונה: 00:00, 21.11.23