מסע הקסם של הקבוצה הכי מפתיעה בכדורגל האירופי בשבועות האחרונים נמשך. קלאקסוויק ניצחה הערב (שלישי) 1:2 את מולדה, במשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי במוקדמות ליגת האלופות, וסידרה לעצמה מקדמה לקראת הגומלין בנורבגיה בשבוע הבא.
מגנוס איקרם כבש ראשון לנורבגים (49), אבל צמד של ארני פרדריקסברג (64 ו-86) סידר לקבוצה האלמונית מאיי פארו את הניצחון הסנסציוני. כבר בשבוע שעבר - עם עלייתה לסיבוב המוקדמות השלישי - הבטיחה קלאקסוויק כי למדינה הננסית תהיה קבוצה בשלב בתים אירופי לראשונה בהיסטוריה. אבל עם האוכל, כמו ששמתם לב, מגיע התיאבון.
2 צפייה בגלריה
שחקני קלאקסוויק
שחקני קלאקסוויק
מי היה מאמין? שחקני קלאקסוויק
(צילום: Adam IHSE / TT NEWS AGENCY / AFP)
יש לציין כי הסיכוי שקלאקסוויק תעפיל לשלב הבתים של הצ'מפיונס הוא כמובן קלוש למדי. לא בגלל מולדה, אלא יותר בשל מי שהיא עשויה לפגוש בשלב הבא, אם אכן תעלה. גלאטסראיי הטורקית, שהערב רשמה 0:3 בחוץ על לובליאנה (45 דקות לסער פדידה).
הסיפור של קלאקסוויק מרגש למדי. אחרי שהדיחה בסיבוב הראשון את פרנצווארוש של מוחמד אבו פאני, קלאקסוויק הדהימה בשבוע שעבר את אלופת שבדיה, האקן, עם 3:3 במשחק החוץ ו-3:4 בבעיטת הכרעה מהנקודה הלבנה. שני ניצחונות בשני סיבובי מוקדמות, הישג שאפילו זקני איי פארו לא זוכרים.
2 צפייה בגלריה
נילס ג'ונתן
נילס ג'ונתן
נילס ג'ונתן, שוער קלאקסוויק. מסע הקסם נמשך
(צילום: EPA/Adam Ihse)
עבור מגנה הוסת' הנורבגי, מאמנה של קלאקסוויק, היה זה הערב מפגש פיקנטי. הוא כיכב במולדה בין 2006-2014 עם 41 שערים ב-167 הופעות והפעם פגש את האקסית, כשהוא על הקווים.
קלאקסוויק היא אימפריה מקומית באיי פארו, כשבמאזנה 20 אליפויות ו-6 גביעים מקומיים. כוכבים אין באמת לקבוצה, השמות הבולטים הם של מלך השערים שלה פאל קלטסקארד (14 כיבושים העונה) ושל המגן השמאלי הברזילאי פטריק דה סילבה, שעל-פי טרנספר מרקט הוא השחקן בעל השווי הגבוה ביותר במועדון - 300 אלף אירו.