אחרי ארבע שנות בצורת, ברצלונה זכתה אתמול באליפות ספרד בפעם ה-27 בתולדותיה, ולראשונה מאז עונת 2018/19. כבר הערב (שני) היא ערכה את מצעד האליפות המסורתי ברחובות העיר לצד קבוצת הנשים של המועדון שזכתה גם היא בתואר - ועוד יכולה להשלים העונה טרבל מרשים.
"נעשה הכל כדי להחזיר את לאו מסי", הצהיר הנשיא ז'ואן לאפורטה במהלך החגיגות אתמול אחרי ה-2:4 מול אספניול. הערב עשרות אלפי אוהדי בארסה שהגיעו למצעד האליפות קראו בשמו של הכוכב הארגנטינאי, שכל הדיווחים מראים על רצונו לחזור לקטאלוניה.
3 צפייה בגלריה
חגיגות אליפות ברצלונה
חגיגות אליפות ברצלונה
מצעד האליפות של ברצלונה
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
3 צפייה בגלריה
חגיגות אליפות ברצלונה
חגיגות אליפות ברצלונה
"מה המבקרים יגיעו עכשיו?. צ'אבי
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
3 צפייה בגלריה
חגיגות אליפות ברצלונה
חגיגות אליפות ברצלונה
האוהדים חוגגים בצעדה
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
"אני מקווה שזה עידן חדש שבו נזכה בהרבה תארים", אמר לאפורטה. "כל הכבוד לשחקנים לצוות ולאוהדים. צ'אבי הוא מאמן מצוין, אני שמח שיש לנו אותו. זאת זכייה היסטורית, לקחנו אליפות כשנותרו עוד ארבעה מחזורים לסיום. כולם עשו עבודה נהדרת".
ברצלונה שלטה לחלוטין בלה ליגה העונה, והאליפות הובטחה ארבעה מחזורים לסיום העונה. היא אולי לא הייתה אחת הקבוצות המלהיבות באירופה (נכשלה גם בליגת האלופות וגם בליגה האירופית), אבל בליגה היא הציגה הגנת ברזל שספגה רק 13 שערים (הכי מעט בחמש הליגות הבכירות, ובפער), הרבה הודות לעונה אדירה של השוער מארק-אנדרה טר-שטגן.
בצד השני של המגרש, היא כבשה 64 שערים, כשרוברט לבנדובסקי, שהגיע בקיץ מבאיירן מינכן, אחראי ל-21 מהם - מלך השערים של הליגה. גם פדרי וגאבי, שני קשרי העתיד של נבחרת ספרד, ראפיניה, עוסמן דמבלה, אנדראס כריסטנסן, ז'ול קונדה, רונלד אראוחו ולא מעט שחקנים נוספים - הציגו עונה אדירה.
אבל האליפות הזו היא קודם כל של צ'אבי, האיש על הקווים, שהחזיר לקטלאנים את החיוך - ועכשיו גם הביא להם אליפות. כשקשר העבר האגדי מונה במהלך העונה הקודמת, היה ברור שהוא מגיע למועדון שנמצא בשיא השפל שלו, לקבוצה שהתמודדה עם איבוד הכוכב הגדול בתולדותיה ועם משבר כלכלי חסר תקדים. בקיץ קיבל צ'אבי לא מעט שחקנים מעולים, ובעזרתם הוכיח שכל הדיבורים עליו כמאמן העתיד של בארסה - ובכלל - היו מוצדקים.
"זו הליגה של ברצלונה", הצהיר המאמן. "כמה דברים אמרו עליי....אמרו שאנחנו לא מתאמנים מספיק, שהקבוצה לא מאומנת, לא מספיק התקפית...זה פגע לי באגו, אני מודה. אבל מה הם יגידו עכשיו? אני כבר לא יודע".
המשחק מול אספניול היה הדרבי האחרון של הקפטן סרג'יו בוסקטס, שהודיע בימים האחרונים על סיום דרכו בקבוצה אחרי 15 עונות, במהלכן זכה איתה בכל אפשרי. הוא ישאיר את ברצלונה ללא נציגים מהקבוצה הגדולה של פפ גווארדיולה, עובדה שמסי יוכל לשנות בקיץ הקרוב. "רציתי לעזוב עם זכייה בתואר וזה פשוט נפלא", סיכם בוסקטס. "אני מאוד שמח שזה מה שקרה. אני עוזב את ברצלונה, אבל נתראה בקרוב. בנינו העונה קבוצה מנצחת לשנים הבאות".