בינואר האחרון עלה פאו קובארסי להופעת הבכורה שלו בברצלונה, ימים ספורים לפני שחגג את יום הולדתו ה-17. אז הוא היה שחקן צעיר ואלמוני, אבל במהרה הפך לשחקן הרכב קבוע תחת צ'אבי.
לכן אף אחד לא הופתע שבארסה הודיעה היום (חמישי) כי קובראסי האריך את חוזהו במועדון עד 2027, כשסעיף השחרור, תקשיבו טוב, נקבע על 500 מיליון אירו.
1 צפייה בגלריה
פאו קובארסי
פאו קובארסי
נשאר בבארסה. קובארסי
(צילום: David Ramos/Getty Images)
אנחנו רגילים לכך שילדי הפלא של לה מאסיה מתבלטים בעמדות ההתקפיות, אבל קובארסי הוא משהו אחר לגמרי. הבלם בן ה-17 הוקפץ להרכב על ידי צ'אבי, כאמור, בינואר האחרון, והיכולת שלו הייתה נהדרת. המיקום, הניידות והאגרסיביות הפכו אותו ליחידת חיסול של איש אחד שביטלה את היריבה, והוא גם הוציא התקפות בצורה מדויקת.
רוברט לבנדובסקי היה אחד המחמיאים הראשיים בזמנו כשאמר: "עבר זמן רב מאז שראיתי בלם שמתמסר במשולשים בכזו שלווה, ועוד בגיל כזה. חוץ מזה, הוא גם בחור נהדר". אלברט פוץ', שאימן אותו בקבוצת הילדים של ברצלונה, הוסיף: "הוא יכול לדחוף את הכדור קדימה, להשחיל מסירות לשטחים קטנים או לשנות כיוון בכדור ארוך ולבלבל את היריבה". וכל הסופרלטיבים האלה, שמדגישים את הייחוד של קובארסי כבלם עם מחשבה על יציאה להתקפה, עוד לא נוגעים בכלל למטרה הראשית שלו – הגנה.
רונלד אראוחו, השותף הטבעי של קובארסי בהגנה, התלהב גם הוא: "פאו מזכיר לי את ג'רארד פיקה, בעיקר בחוכמה. יש לו כישרון בלתי ייאמן עבור בן 17".
זה נראה ודאי שקובארסי ישחק באולימפיאדה בקיץ, אבל לאט-לאט עולה התהייה – האם ייתכן שנבחרת ספרד תרצה אותו גם באליפות אירופה? בכושר כזה, יהיה קשה לוותר עליו.