אוהדי ברצלונה קמו הבוקר (רביעי) לפרק חדש בתולדות המועדון אחרי התפטרותו של הנשיא השנוי במחלוקת ז'וזפ מריה ברטומאו. בעיתוני ספרד התעסקו כמובן בנושא, והשער ב"ספורט" הקטלאני אמר הכל: "ברטומאו זרק את המגבת".
מי שעוד הגיב להתפטרות היה הנשיא לשעבר ואחד מיריביו הגדולים של ברטומאו, ז'ואן לאפורטה, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן, הכבישים סוף סוף נפתחו עבור המועדון לקום לתחייה". על פי הערכות, לאפורטה צפוי להודיע בקרוב על ריצה מחדש לתפקיד הנשיאות.
3 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
ברטומאו. סוף עידן בבארסה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
השער הבוקר ב"ספורט"
השער הבוקר ב"ספורט"
השער הבוקר ב"ספורט"
מה קורה כרגע? כאמור, ברטומאו וכל הנהלת ברצלונה התפטרו, אבל המועדון לא יכול להישאר בלי מנהלים. על פי סעיף 35.4 בתקנון של ברצלונה, ברגע שכל ההנהלה מתפטרת, צריכה להתמנות במיידי הנהלה זמנית.
מי שימונה לנשיא הזמני הוא יו"ר הוועדה הכלכלית של המועדון, איש העסקים קרלס טוסקווטס, שיחד עם ז'ון מנואל חימנס ממפלגת "סינדיק דה סויס", ימנו חמישה חברי הנהלה חדשים שיגיעו מאותה ועדה כלכלית אותה ניהל טוסקווטס, וכן מוועדת המשמעת של ברצלונה.

אז מה קורה עכשיו?

הבחירות הבאות לנשיאות יתקיימו ב-20 וב-21 במרץ של השנה הבאה לאחר שהוקדמו במספר חודשים מיוני 2021. מי שייבחר כשנשיא ברצלונהה וירוויח את המנדט, יכהן בתפקיד במשך שש שנים. זה אומר שבחירות אמורות להיערך כל שש שנים, כמובן אם לא יקרו דברים יוצאי דופן, כמו ההתפטרות אמש.
נכון לעכשיו המתמודדים הצפויים על התפקיד אמורים להיות ויקטור פונט, הנשיא לשעבר לאפורטה, ג'ורדי פארה, טוני פרייצ'ה ולואיס פרננדס. פארה, פונט ולאפורטה חתמו על הצבעת אי האמון כדי להדיח את ברטומאו לפני תום כהונתו במרץ 2021.
פונט על פי דיווחים מקווה לבצע מספר שינויים במועדון. "יש לנו מספר אתגרים בחמש או עשר השנים הבאות", הוא אמר למארקה לפני כשנה וחצי. "אחד מרכזי והראשון ברשימה הוא ההתמודדות וההכנה לקראת הפרישה הצפויה של לאו מסי".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
פונט רוצה להחזיר את צ'אבי למועדון
(צילום: רויטרס)
כמו כן, פונט מעוניין להחזיר את צ'אבי למועדון, וזוכה לתמיכה מצד קפטן העבר קרלס פויול, כמו גם הנשיא לשעבר ז'ואן גספארט, שכיהן בתפקיד בין 2000 ל-2003.
פרייצ'ה לעומת זאת מאמין ברונלד קומאן, ומתעקש שההולנדי הוא הבחירה הנכונה לטווח הרחוק: "כשאני מדבר איתו, זה עושה לי צמרמורת. הוא מכיר את המועדון ויש לו כישורי מנהיגות נהדרים".
פארה טוען שצריכים להיעשות שינויים גדולים במועדון כדי ליצור פרויקט לטווח, והעובדה שלא קיים כזה, גם לטענת מסי עצמו, היא אחת הסיבות שהוא רצה (או עדיין רוצה) לעזוב.