יום המשחקים של מוקדמות יורו 2024 נפתח עם סנסציה ענקית. אחרי האכזבה הגדולה במונדיאל, דנמרק (מקום 18 בדירוג פיפ"א) רצתה לשכוח ממה שקרה לה בקטאר והיא התחילה ברגל ימין עם 1:3 על פינלד. היום (ראשון) מול קזחסטן (מקום 113 בדירוג פיפ"א) בחוץ, היא הייתה קרובה לשמור על מאזן מושלם כשעלתה ליתרון כפול, אך המארחת סיפקה מהפך ענק ורשמה את הסנסציה הכי גדולה עד כה במוקדמות היורו.
רסמוס הוילונד, החלוץ בן ה-20 של אטלנטה שכבש שלושער מול פינלנד במשחקו הראשון בהרכב הנבחרת, השלים צמד (21 ו-36), אך נבחרתו פשוט נעלמה במחצית השנייה. בקטיור זאניוטידנוב צימק עם פנדל בדקה ה-72, אשקט טאגיברגן איזן עם פצצה אדירה מחוץ לרחבה בדקה ה-86, וכעבור שתי דקות בלבד הושלם המהפך הסנסציוני בזכות נגיחה מקרוב של אבאט איימבטוב, שגם הורחק בתוספת הזמן. כעת שתי הקבוצות נמצאות עם שלוש נקודות אחרי שני משחקים.
2 צפייה בגלריה
אבאט איימטוב חוגג
אבאט איימטוב חוגג
כבש את שער הניצחון. איימטוב חוגג
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
שחקני קזחסטן חוגגים
שחקני קזחסטן חוגגים
שחקני קזחסטן חוגגים
(צילום: רויטרס)
קזחסטן, שעד לא מכבר נחשבה לאחת הנבחרות החלשות ביבשת, גם סיימה במקום הראשון בבית 3 של דרג ג' בליגת האומות. כך שאם לא תצליח לעלות ליורו דרך בית ח' של המוקדמות - שבנוסף אליה, דנמרק ופינלנד כולל את צפון אירלנד, סלובקיה וסן מרינו - היא תנסה את מזלה דרך הפלייאוף של ליגת האומות.