נבחרת אנגליה ניצחה אתמול (שישי) את אוסטרליה 0:1 משער של אולי ווטקינס, במשחק ידידות שייזכר בזכות הרבה דברים לפני הכדורגל. אבל הדיון כיצד להנציח את זכר הנרצחים בישראל - כאשר לבסוף הוחלט לא להאיר את הקשת מעל אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל, אלא לערוך דקת דומיה לזכרם של "הקורבנות משני הצדדים, בישראל ובפלסטין" - הוא לא הדבר היחיד שתפס את תשומת הלב.
הארי קיין נותר על הספסל, ומי שענד את סרט הקפטן במקומו הוא הקשר האחורי בן ה-33 ג'ורדן הנדרסון, שרשם את משחק הבית הראשון שלו בנבחרת מאז המעבר לסעודיה, וספג שריקות בוז מהקהל כשהוחלף בדקה ה-62.
2 צפייה בגלריה
גארת' סאותג'ייט וג'ורדן הנדרסון
גארת' סאותג'ייט וג'ורדן הנדרסון
ספג שריקות בוז. הנדרסון עם סאותג'ייט לאחר החילוף
(צילום: Reuters/Matthew Childs)
קפטן ליברפול לשעבר הצטרף הקיץ לאל-איתיפאק של סטיבן ג'רארד במהלך שעורר מחלוקת רבה. בתקופתו בליברפול הנדרסון היה הקול החזק והברור ביותר בכדורגל האנגלי למען הקהילה הגאה, ולכן מעברו לכסף הגדול של סעודיה - שם ההומוסקסואליות אסורה בחוק, ועלולה להביא אף לעונש מוות - נתפסה כבגידה. מוקדם יותר החודש, הנדרסון פרסם סרטון שבו הוא תמך בהצעה של סעודיה לאירוח מונדיאל 2034.
"אני באמת לא מבין את זה", הצהיר המאמן גארת' סאותג'ייט. "זה שחקן עם 79 הופעות בנבחרת, המחויבות והתרומה שלו לנבחרת הן גדולות, התפקיד שלו בנבחרת על המגרש ומחוצה לו חשוב מאוד. הוא זה שלקח את ג'וד בלינגהאם תחת חסותו והוא מודל לחיקוי במקצוענות שלו. אנשים החליטו לשרוק בוז ואני לא מבין על מה".
2 צפייה בגלריה
הנדרסון במדי אל-איתיפאק
הנדרסון במדי אל-איתיפאק
ויתר על סרט קפטן בצבעי קשת הגאווה. הנדרסון במדי אל-איתיפאק
(צילום: Yasser Bakhsh/Getty Images)
כאשר אל-איתיפאק הודיעה על החתמתו של הנדרסון, המועדון פרסם סרטון קבלת פנים ברשתות החברתיות עם רגעים נבחרים מהקריירה של הנדרסון, אך סרט הקפטן שלו בצבעי קשת הגאווה נצבע אפור. בריאיון ל"אתלטיק" הוא סיפר כי אינו מתכוון לענוד את סרט הגאווה בסעודיה: "אני לא אפגע בכבודם של האנשים בסעודיה ובאמונה שלהם. אנחנו חייבים לכבד את כולם, אני לא הולך לעשות משהו שיפגע באמונה הדתית של אנשים".
קשר סנדרלנד לשעבר שיחק בשלושה גביעי עולם ושלוש אליפויות אירופה עבור אנגליה וזכה בליגת האלופות, בפרמייר-ליג, בגביע האנגלי ובגביע הליגה כקפטן ליברפול. הוא רשם העונה שמונה הופעות בליגת העל הסעודית.