המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, וגם ברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (שבת) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
20:00: מחווה מרגשת נרשמה הערב על ידי שוערה של הפועל ת"א ונבחרת ליטא, אמיליוס זובאס, שעלה למשחק נגד נבחרת בולגריה, במסגרת מוקדמות יורו 2024, עם סרט שחור. זאת, כאות הזדהות עם ישראל וחבריו לקבוצה. כידוע, רוב השחקנים הזרים בליגת העל, עזבו את ישראל בשל המצב הבטחוני, כשחלקם משתתפים במשחקי הנבחרות ברחבי העולם.
5 צפייה בגלריה
מחמם את הלב. זובאס והסרט השחור
מחמם את הלב. זובאס והסרט השחור
מחמם את הלב. זובאס והסרט השחור
(רויטרס)
19:47: ג'ואל אבו-חנא, המגן הערבי-ישראלי של מכבי נתניה כתב: "שלום אוהדי נתניה, שלום לכל אזרחי ישראל. זו תקופה מאוד קשה שהמדינה מתמודדת איתה עכשיו, ואני רוצה לדבר עליה. קודם כל, אני חושב שלכולנו כשחקני כדורגל יש זכות גדולה, להביא אהבה ואושר לאנשים בזמנים טובים, אבל יש לנו גם את האחריות לדבר כשצריך. הפעולות הברבריות, הלא אנושיות והאכזריות שביצע ארגון הטרור חמאס החל משבת בבוקר בדרום ישראל משאירות אותי ללא מילים ומעלות בי רגשות שאני אפילו לא רוצה לתאר. חמאס הוא ארגון טרור, שום דבר אחר. אני ערבי נוצרי, ואני ישראלי. אבל אני גם גרמני, ולראות אנשים תומכים בארגון טרור בכל העולם, אפילו בגרמניה, גורם לי לפקפק באנושות הקיימת בעולם בו אנו חיים כעת".
17:20: אקס סטנדרד ליאז' ומאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, התראיין היום (שבת) לתקשורת הבלגית וסיפר על המצב בישראל מנקודת מבטו. "אני מתפלל לשלום", אמר המאמן הישראלי, "אבל אני לא חושב שיבוא כזה גם בעוד 200 שנה. אנחנו האזרחים רוצים שקט אבל הם חיות, חיים רק כדי לרצוח".
5 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
"הם חיות". לוזון
(צילום: עוז מועלם)
16:35: בשל המצב: אילת לא תארח את גמר הסבב העולמי במים פתוחים שהיה אמור להתקיים בתחילת דצמבר. התחרות הועתקה על ידי איגוד השחייה העולמי לפורטוגל. יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה אמר: "כולנו תקווה שהמצב ישתפר ונחזור לארח את אחת מתחרויות הדגל השנתיות בעולם".
13:20: בשל המצב הביטחוני, ליאור רפאלוב שוהה כעת עם משפחתו בבלגיה, אותה הוא עזב הקיץ אחרי 12 שנה כדי לחזור למכבי חיפה. "חזרתי לבלגיה ביום שני בערב, לא רציתי להישאר בישראל", סיפר השחקן לתקשורת הבלגית. "רציתי להיות עם אשתי גל והילדים, המשפחה של אשתי גרה בדרום הארץ וכל לילה הם קמים מאזעקות והולכים למרחב המוגן".
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב
שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב
"מאז השואה לא הייתה כזו אלימות נגד יהודים". רפאלוב
(צילום: עוז מועלם)
הקשר הוותיק סיפר על הזעזוע מהתיעודים שאליהם נחשף: "ראיתי סרטון של מחבל שמבקש שהמצלמה תופנה אליו כי הוא עומד לערוף ראש, תינוקות נרצחו. אף אחד לא דמיין שדברים כאלה אפשריים בעולם המודרני, מאז השואה לא הייתה כזו אלימות נגד יהודים".
גם ג'ורדן בוטאקה שעבר הקיץ מהפועל ירושלים למ.ס אשדוד שב לבלגיה. "מה שראיתי בשבוע שעבר יישאר איתי לנצח", הוא סיפר לתקשורת הבלגית. "אחרי שחוויתי את זה אני מבין שוב כמה טוב לנו בבלגיה".
11:18: קשר הפועל ת"א הספרדי חוסה רודריגס ממשיך לקחת חלק פעיל בהסברה הישראלית. "אם חמאס לא היו מקדישים את שבת ה-7 באוקטובר לטבח בחפים מפשע, לא היו היום הרוגים ברצועת עזה, אני חושב שזה מאוד פשוט להבנה", צייץ.
11:16: בניגוד לשאר הזרים של הפועל חולון שטסו לקפריסין, שחקן העונה בליגה הליטאית אשתקד אמד קייבר נחת היום בארה"ב משום שסבתא שלו הלכה לעולמה, והתייחס למצב הביטחוני בארץ. "סוף סוף הגעתי לאטלנטה. תודה על התפילות והמילים. אני מתפלל שהמלחמה הזו תיפסק ושהחפים מפשע יהיו בטוחים משני הצדדים", צייץ הגארד. לאחר שקיבל לא מעט תגובות זועמות מצד ישראלים, קייבר מחק את הציוץ ופרסם אחד חדש שאליו רק מי שהוא עוקב אחריו יכול להגיב: "לכל אוהדי חולון ולחבריי בישראל, לא התכוונתי ליצור בלבול או אי הבנה. אני מתפלל עבור החפים מפשע שנהרגו בישראל ומקווה שיצליחו להגיע למקום מבטחים. תפילות למשפחות וליקירים שעוברים את התקופה הקשה הזו".
9:00: הטניסאית המצרית מאייאר שריף, המדורגת 49 בעולם, תוקפת את ישראל וקוראת לעולם להתערב: "התראה של 24 שעות להימלט מצפון עזה, מפגיזים את מי שמנסה לברוח וההודעה על הפסקת אספקת האינטרנט אחרי החשמל והמים. העולם עד להכנות לרצח עם בעזה, עצרו את רצח העם".
6:00: גראם סונס, מאגדות ליברפול בכל הזמנים, התייחס גם הוא לאירועים הקשים ומתקפת הטרור של החמאס בטור ב"דיילי מייל" הבריטי: "הזוועות הללו הם כתם על האנושות", כתב סונס. "הרג אקראי על ידי טרוריסטים, שכך צריך לקרוא להם, למרות שחלק מכלי התקשורת בוחרים שלא לעשות זאת מסיבות שאינן ברורות לי. אלה לא מפגינים שמניפים דגל, הקורבנות כוללים תינוקות וילדים. זה מבייש אותי כבריטי גאה לראות שהורים יהודים במדינה שלנו חושבים שזה לא בטוח לשלוח את הילדים לבית הספר, מלמדים את התלמידים בבית ספר מה לעשות אם יגיע לשם מישהו חמוש".
5 צפייה בגלריה
גרהאם סונס
גרהאם סונס
למען ישראל. גראם סונס
(צילום: Mark Runnacles/Getty Images)
5:30: ההתאחדות האנגלית בחרה אתמול שלא לקחת צד, ולא האירה את אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל לפני משחק הידידות מול אוסטרליה. שתי הנבחרות עמדו דום לפני שריקת הפתיחה לזכר "ההרוגים החפים מפשע בישראל ופלסטין", כפי שהצהירה ההתאחדות.
למרות האיסור על כך, דגל ישראל נצפה ביציע והונף על-ידי אחד האוהדים. ב"דיילי מייל" הבריטי התייחסו לכך: "היה פחד שזה יהרוס את המשחק, וזאת אחרי שנמסר שכל מי שיניף דגלים שאינם של הנבחרות שמשחקות ייעצר. סדרנים ניגשו לאדם שהניף את הדגל, אך עדיין לא ידוע האם נעצר".
5 צפייה בגלריה
דגל ישראל ביציעי וומבלי לפני המשחק בין אנגליה לבין אוסטרליה
דגל ישראל ביציעי וומבלי לפני המשחק בין אנגליה לבין אוסטרליה
דגל ישראל ביציעי וומבלי לפני המשחק בין אנגליה לבין אוסטרליה
(Reuters/Matthew Childs)
1:00: קריסטל פאלאס היא כנראה הצדיקה בסדום בכל הקשור למועדונים בפרמייר-ליג. פאלאס הוציאה הודעת גינוי חד משמעית כנגד החמאס ומתקפת הטרור, בניגוד ליתר הקבוצות והליגה עצמה.
"יותר מ-1,000 ישראלים, ובני אדם נוספים שביקרו מהעולם כולל מבריטניה, נרצחו או נחטפו על ידי טרוריסטים מהחמאס ביום שבת. כמועדון אנחנו מצטרפים לקולות הגינוי הכלל עולמי בעקבות מותם של כל החפים מפשע", נאמר בהודעה. "שחקני הקבוצה יענדו סרטים שחורים בשבת הבאה. נערוך גם דקת דומייה לפני משחק הבית הבא שלנו מול טוטנהאם".
כזכור, רק אתמול יו"ר מינהלת הליגות בישראל, ארז כלפון, שלח מכתב חריף ליו"ר הפרמייר-ליג, ריצ'רד מסטרס, כנגד 'שתיקתה' של הליגה האנגלית לאור האירועים הקשים ביישובי הדרום ורצח האזרחים על-ידי חמאס. "בימים האחרונים, ישראל הייתה תחת מתקפה בלתי נסלחת, כאשר טרוריסטים ביצעו פשעים נגד האנושות, בהתקפת הטרור המזעזעת ביותר בהיסטוריה האנושית המודרנית", נאמר, בין השאר במכתב של כלפון. "משפחות שלמות נטבחו ונשרפו בתוך בתיהן, חלקם נחטפו, ניצולי שואה נרצחו, סרטונים של הוצאות להורג הועלו לרשת. עשרות גופות של תינוקות נמצאו, נשים נאנסו".
00:30: דקת דומייה נערכה גם אמש, בכל משחקי היורוליג. ז'לגיריס קובנה העלתה לחשבון הטוויטר שלה תמונה מהמחווה ותייגה את מכבי ת"א, שכמובן התרגשה מכך.
פורסם לראשונה: 07:00, 14.10.23