אחרי ה-4:0 המשפיל בצרפת במחזור פתיחת מוקדמות יורו 2024, נבחרת הולנד פגשה אתמול (שני) יריבה מאוד נוחה להתאושש מולה - גיברלטר הקטנה (מקום 200 בדירוג פיפ"א), בבית. המשחק עצמו הסתיים ב-0:3 "בלבד", אך נתוני הסטטיסטיקה שלו הם שהשאירו את חובבי הכדורגל בהלם.
הולנד החזיקה בכדור 86% מהזמן, בעטה לא פחות מ-50 פעמים לשער (12 מתוכן למסגרת) וסיימה עם 5.04 שערים צפויים. האורנג', בעצם, בעטו למסגרת פעם בשתי דקות כולל תוספות הזמן. הולנד השלימה 694 מסירות לעומת 55 בלבד של היריבה, שכלל לא איימה על השער, יחד עם 19 קרנות לעומת אפס. בזכות 50 הבעיטות לשער, כמו גם 101 הנגיעות בכדור ברחבת היריבה שרשמה הולנד, היא שברה שיא למשחק מאז שהחלה הספירה של חברת "Opta" באוגוסט 2013.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הולנד
נבחרת הולנד
שברה שיאים. הולנד
(צילום: רויטרס )
2 צפייה בגלריה
אקה
אקה
הבלם רשם תשעה איומים על השער. אקה
(צילום: רויטרס )
יש לציין כי גיברלטר שיחקה את רוב המחצית השנייה בעשרה שחקנים בעקבות כרטיס אדום שספג ליאם ווקר, אקס בני יהודה, בדקה ה-51. עוד לפני כן, ממפיס דפאי, שבשני משחקי מוקדמות המונדיאל כבש ארבעה שערים נגד גיברלטר – מתוך 13 במצטבר של הולנד נגד היריבה החלשה – כבש גם הפעם (28). מי שגנב את ההצגה בהמשך הוא בלם מנצ'סטר סיטי נתן אקה - שכבש צמד שני בקריירה (50 ו-81), הקודם היה בנבחרת הולנד עד גיל 21 וגם אז השער השני היה מפנדל.
בסך הכל רשם אקם תשעה איומים על השער וייצר עוד שבעה מצבי הבקעה לחבריו. "אני מאוד מרוצה מהצמד שהבקעתי", סיפר אקה אחרי המשחק. "בשלב מסוים כבר חשבתי לעצמי 'זה יכול להיות השלושער הראשון שלי בקריירה!', אבל זה כנראה לא נועד לקרות".