אחרי שלא שיחקה במחזור שעבר בשל מותה של המלכה וגם המשחק מול פ.ס.וו איינדהובן נדחה בגלל אותה סיבה, חזרה היום (ראשון) ארסנל לפעילות ועשתה את זה בצורה מוצלחת. התותחנים ניצחו 0:3 את ברנטפורד בחוץ והתאוששו מההפסד למנצ'סטר יונייטד במחזור האחרון לפני ההפסקה.
וויליאם סאליבה כבש ראשון מנגיחה אחרי בישול של בוקאיו סאקה (17) מקרן, גבריאל ז'סוס הכפיל עם שערו הרביעי העונה (28) ופאביו ויירה התכבד בשער בכורה בקבוצה אחרי בישול נוסף של סאקה (49). אית'ן נוואנרי בן ה-15 נכנס בארסנל בתוספת הזמן והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הפרמייר ליג. במחזור הבא, תפגוש ארסנל את טוטנהאם לדרבי צפון-לונדוני שהוא גם קרב צמרת רותח.
תוצאה נוספת בליגה האנגלית: אברטון - ווסטהאם 0:1
10 צפייה בגלריה
גבריאל ז'סוס חוגג
גבריאל ז'סוס חוגג
גבריאל ז'סוס חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
10 צפייה בגלריה
אית'ן נוואנרי שחקן ארסנל
אית'ן נוואנרי שחקן ארסנל
שבר שיא. נוואנרי
(צילום: גטי אימג'ס)

איטליה

מצבה של יובנטוס בפתיחת העונה מוסיף להיות בכי רע. הקבוצה של מסימיליאנו אלגרי (שלא עמד על הקווים היום לאחר שהורחק במשחק הליגה הקודם) רשמה היום שפל חדש כשהפסידה 1:0 בחוץ למונצה, שהייתה נועלת הטבלה באיטליה עד מחזור זה. כעת, הצליחה העולה החדשה לרשום ניצחון בכורה שהעלה אותה למקום ה-18, בעוד הגברת הזקנה עדיין ללא ניצחון בחודש ספטמבר, והיא במקום השמיני בלבד בסריה A. תוסיפו לזה את העובדה שהקבוצה עדיין ללא נקודות בליגת האלופות, ואפשר מכן להסיק עד כמה גדול מד הלחץ אצל הביאנקונרי.
חמש דקות לפני הירידה להפסקת המחצית, פגע אנחל די מריה בשחקן יריב וראה כרטיס אדום ישיר. יובנטוס שיחקה רע עוד לפני כן, אבל אחרי ההרחקה של הארגנטינאי היא פשוט נעלמה. מונצה ניצלה זאת כאשר כריסטיאן גיטקייאר העלה אותה ליתרון מוצדק בדקה ה-74. המארחת הצליחה לשמור על היתרון עד הסיום וחגגה כאמור ניצחון ראשון העונה.
10 צפייה בגלריה
שחקן יובנטוס אנחל די מריה
שחקן יובנטוס אנחל די מריה
פתיחת עונה מסויטת עבור יובנטוס. אנחל די מריה
(רויטרס)
אטאלנטה לעומת זאת ממשיכה בפתיחת העונה הנהדרת שלה והיום גברה 0:1 בחוץ על רומא בדרך חזרה לפסגת הסריה A. ג'רוג'יו סקאלביני כבש את השער היחיד במשחק לזכות החבורה של ג'אן פיירו גאספריני (35) והעניק לה את ניצחונה החמישי העונה. מאמנה של המפסידה ז'וזה מוריניו לא שלט בעצביו ולבסוף הורחק בדקה ה-57. הרחקת הפורטוגלי לא השפיעה לטובה על שחקני הג'אלורוסי, שירדו מנוצחים בביתם.

10 צפייה בגלריה
שחקני אטאלנטה חוגגים
שחקני אטאלנטה חוגגים
שבו לפסגה. שחקני אטאלנטה חוגגים
(צילום: Getty Images)
לצד מצבם העגום של חלק מהמועדונים, פתיחת העונה בליגות הבכירות של אירופה הביאה איתה שלל קבוצות מפתיעות. בצרפת אלו לוריין ולאנס, בגרמניה אלו אוניון ברלין ופרייבורג, באנגליה ברייטון ופולהאם, ובאיטליה זאת ללא ספק אודינזה. אחרי ארבעה ניצחונות רצופים בליגה, הקבוצה של אנדראה סוטייל גברה היום (ראשון) 1:3 ביתי על אינטר ואפילו עלתה זמנית למקום הראשון - עד ניצחונה של אטאלנטה.
שער של ניקולו בארלה (מעורב כבר בארבעה שערים העונה בליגה; שני שערים ושני בישולים) העלה את הנראזורי ליתרון כבר לאחר שש דקות, אך שער עצמי של מילאן שקריניאר (22) השווה את התוצאה. ג'רארד דאולופאו היה קרוב מאוד לכבוש את שערו הראשון לעונה עם בעיטה שמצאה את המשקוף בדקה ה-74. כבר היה נראה שהמשחק יסתיים בחלוקת נקודות, אלא שצמד בישולים של דאולופאו – שכבר עם שישה כאלה העונה - ליאקה ביול (84), וטולגאי ארסלן המחליף (90) קבעו מהפך וניצחון גדול.
10 צפייה בגלריה
שחקני אודינזה חוגגים את הניצחון על אינטר
שחקני אודינזה חוגגים את הניצחון על אינטר
שחקני אודינזה חוגגים את הניצחון על אינטר
(צילום: EPA)
במשחק המרכזי של המחזור נפגשו מילאן ונאפולי שהגיעו לא מנוצחות ופתחו את העונה באופן פנטסטי. אחרית מחצית ראשונה מאופסת, נאפולי עלתה ליתרון 1:0 מכדור עונשין מ-11 מטרים של מתיאו פוליטאנו, אחרי הכשלה של סרג'יניו דסט. מילאן השוותה את התוצאה ל-1:1 בשער כל צרפתי שתיאו הרננדז מבשל לאוליביה ז'ירו. אבל המילה האחרונה במשחק הייתה של נאפולי וג'יובאני סימאונה שכבש שער ניצחון והעניק לקבוצתו 2:1 בסן סירו ואת המקום הראשון בטבלה.
10 צפייה בגלריה
כובש שער הניצחון, ג'יובאני סימאונה
כובש שער הניצחון, ג'יובאני סימאונה
כובש שער הניצחון, ג'יובאני סימאונה
(רויטרס)
תוצאה נוספת היום בליגה האיטלקית: קרמונזה - לאציו 4:0

ספרד

ניצחון החוץ על הפועל באר-שבע בקונפרנס ליג בחמישי האחרון העניק לוויאריאל שש נקודות מתוך שש במפעל האירופי, אך בליגה היא עם נקודה בודדת בשני המחזורים האחרונים.
הצוללת הצהובה הגיעה למשחק הבית הערב מול סביליה לאחר ההפסד ליריבתה העירונית בטיס, וקיוותה לחזור למסלול הניצחונות בלה-ליגה. עם זאת, לאורחת מהתחתית היו תכניות אחרות והיא עלתה ליתרון משער של אוליבר טורס כבר בדקה ה-8. אלכס באנה, שכבש גם בטרנר השווה עבור המארחת (51), אך זו לא הצליחה להפוך ולהשיג את שלוש הנקודות.
10 צפייה בגלריה
שחקן ויאריאל אלכס באנה
שחקן ויאריאל אלכס באנה
שוב כבש עבור ויאריאל. אלכס באנה
(צילום: Getty Images)

גרמניה

אוניון ברלין ממשיכה את פתיחת העונה המדהימה שלה בבונדסליגה. הקבוצה מבירת גרמניה פתחה רע מאוד את הקמפיין שלה בליגה האירופית עם שני הפסדים בשני המחזורים הראשונים של שלב הבתים, אך בזירה המקומית היא עושה חיל והיא בפסגת הליגה בתום שבעה מחזורים עם 17 נקודות מתוך 21.
10 צפייה בגלריה
שראלדו בקר שחקן אוניון ברלין
שראלדו בקר שחקן אוניון ברלין
פתיחת העונה הנהדרת של אוניון ברלין בבונדסליגה נמשכת. שראלדו בקר
(צילום: רויטרס)
הערב גברו השחקנים של אורס פישר 0:2 בבית על וולפסבורג ורשמו את ניצחונם החמישי העונה, לצד שתי תוצאות תיקו. לאחר מחצית ראשונה מאופסת ג'ורדן סיבאצ'ו מצא את הרשת בדקה ה-54 והעלה את המארחת ליתרון. שראלדו בקר הכפיל 23 דקות לאחר מכן וקבע את תוצאת המשחק. במחזור הבא תתארח אוניון בפרנקפורט ותקווה לשמור על מקומה בפסגה.

הולנד

שני משחקי צמרת מרתקים נערכו היום במסגרת המחזור ה-7 בליגה ההולנדית. המוליכה והאלופה אייאקס שמטה נקודות לראשונה העונה כשהפסידה 2:1 לאלקמאר. הקבוצה מאמסטרדם הוליכה 0:1 משער של מוחמד קודוס (12), אך המארחת הפכה משערים של מייס דה וויט (40) וינס אודגור (45+5) ממש על סף הירידה להפסקה. אלקמאר שמרה על יתרונה עד הסיום והיא כעת במקום השלישי, רחוקה נקודה בלבד מהפסגה.
10 צפייה בגלריה
שחקן פ.ס.וו איינדהובן קודי גאקפו
שחקן פ.ס.וו איינדהובן קודי גאקפו
הבריק והעלה את פ.ס.וו לפסגה. קודי גאקפו
(צילום: ANP)
באחד המפגשים הקלאסיים של הליגה ההולנדית, אירחה היום פ.ס.וו איינדהובן את פיינורד למשחק נפלא ורווי מהפכים בו ניצחה הקבוצה הביתית 3:4 בדרך למקום הראשון בטבלה. אוסמה אידריסי העלה את האורחת ליתרון כבר בדקה ה-3, אך ג'רד ברייתווייט השווה בעקבות בישול של קודי גאקפו (16), שגם קבע מהפך בדקה ה-25. האורחת מרוטרדם לא התכוונה לוותר והצליחה להשוות שלוש דקות לפני הירידה להפסקה משער של דנילו.
המחצית השנייה הייתה לא פחות מרתקת. גאקפו בישל פעם נוספת, הפעם לחוס טיל, ופ.ס.וו השיבה לעצמה את היתרון. פיינורד העיקשת השוותה שוב (אורקון קוקצ'ו, 73) אך איש המשחק קודי גאקפו הוסיף בישול שלישי וסידר לארמנדו אוביספו את שער הניצחון היקר (83), והחבורה של רוג'ר שמידט עלתה לפסגה בתום משחק יוצא מהכלל.

צרפת

אחרי הניצחון בחיפה, חזרה פ.ס.ז' למחזור השמיני בליגה הצרפתית ויצאה למשחק חוץ מול אולימפיק ליון. כבר בדקה ה-5 מבצע משותף של ליאו מסי וניימאר הסתיים בבישול של הברזילאי לארגנטינאי שהעלה את פ.ס.ז' ל-1-0. עד הסיום שמרו הפריזאים על היתרון וניצלו את איבוד הנקודות המוקדם יותר של מארסיי מול ראן (1:1) כדי לעלות לראשות הטבלה. פ.ס.ז' עדיין ללא הפסד העונה.
10 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן עם לאו מסי
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן עם לאו מסי
ניימאר בישל, מסי כבש
(צילום: EPA)
במשחק נוסף שנערך מוקדם יותר הביסה מונאקו את ריימס 3:0 משערים של אלכסנדר גולובין הרוסי, טקומי מינאמינו וויסאם בן ידר. ריימס סיימה את המשחק ב-10 שחקנים לאחר הרחקה של ברדלי לוקו במחצית הראשונה.
פורסם לראשונה: 15:29, 18.09.22