"האמת, לא ברור אם יש שחקן שטיימינג הפציעות שלו במהלך הקריירה הוא כזה שובר לב". כן, גם ב"קיקר" הגרמני הסבירו את מה שרוב חובבי הכדורגל ברחבי העולם חושבים על מרקו רויס, קשר בורוסיה דורטמונד, שנפצע אתמול (שבת) שוב, הפעם ב-0:1 על שאלקה בדרבי. פציעה בקרסול שכנראה תגרום לו להחמיץ את המונדיאל בקטאר.
רויס מירר אתמול בבכי כשפונה מהאלונקה בדקה ה-31. לאחר ארבע דקות של טיפול בכר הדשא, התברר כי זה הרבה יותר מרק מתיחה. "זה נראה רע", הודה חברו של רויס בדורטמונד, מאטס הומלס. "הקרסול לא נראה משהו ממבט ראשוני, כולנו מקווים שזה לא ייגמר רע. כמו שכולנו כבר הורגלנו".
5 צפייה בגלריה
מרקו רויס
מרקו רויס
רויס נאנק מכאבים, אתמול בדרבי מול שאלקה
(צילום: רויטרס)
ואכן, הומלס צודק. הדבר היחיד שמתחרה בכישרון העצום של רויס הוא בעיות הכשירות. במקום לממש את הפוטנציאל ולהפוך לאחד מעשרת השחקנים הטובים בעולם, הוא העביר יותר מדי זמן בחדרי טיפולים, בניתוחים, בשיקום, בצפייה מהצד.
השיא היה בשמונה השנים האחרונות. רגע לפני מונדיאל 2014 הוא פספס את ההזדמנות לקחת גביע עם גרמניה בגלל פגיעה בקרסול. את יורו 2016 החמיץ בגלל דלקת בירך שגרמה לכאבים, וקרע ברצועת הברך בסוף עונת 2016/17 השאיר אותו בחוץ למשך יותר משבעה חודשים. הוא החמיץ שני טורנירי יורו ועוד מונדיאל אחד וכעת הוא בדרך להיגרע גם מטורניר גדול נוסף - רביעי במספר.
5 צפייה בגלריה
מרקו רויס
מרקו רויס
כואב הלב. רויס
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
מרקו רויס
מרקו רויס
הפציעה שהותירה אותו מחוץ למונדיאל 2014
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
מרקו רויס
מרקו רויס
ומחוץ ליורו 2016
(צילום: gettyimages)
מאמן דורטמונד, אדין טרזיץ', אמר בסיום: "מרקו סבל מאוד. הרופא בדק אותו, זה נראה כאילו הוא נפצע ברצועות הצולבות". דורטמונד עברה תקופות ארוכות בלעדיו, שינתה סגלים, מצאה שחקני מפתח חדשים וקיוותה שבסוף זה יתחבר. הרי מדובר בשחקן שעזר לה להגיע לגמר ליגת האלופות, לקחת שני גביעים גרמנים והבקיע 156 פעמים בשמונה עונות וחצי. "אנחנו חושבים שזו לא תהיה פציעה ארוכה, או כך לפחות אנחנו מקווים", סיכם טרזיץ'.

נגלסמן בדרך הביתה?

האם יוליאן נגלסמן בדרך החוצה מבאיירן מינכן? זו לפחות הסברה בחלק מכלי התקשורת בגרמניה אחרי ההפסד המביך של האלופה, 1:0 באוגסבורג. זאת הפעם הראשונה מאז 2001 שבה הבווארים לא מנצחים במשך ארבעה משחקים ברציפות בבונדסליגה והראשונה מאז פברואר 2020 שבה באיירן לא כובשת שער אחד.
5 צפייה בגלריה
נגלסמן
נגלסמן
הלחץ עליו. נגלסמן
(צילום: gettyimages)
"אני לא הולך להתמקד בשחקן ספציפי, המגמה השלילית מדאיגה מאוד, הרבה דברים צריכים להשתנות", הודה נגלסמן בסיום. כשנשאל על מעמדו, ענה: "אני אחשוב על הכל, על עצמי, על המצב, על הכל".
תומאס מולר, הקשר הוותיק של הקבוצה, היה חריף יותר: "אין לי מילים, אסור לנו להפסיד משחק כזה. יצרנו יותר מצבים, אבל לא עשינו איתם כלום. אם חסר חלוץ? יכול להיות, אבל אנחנו צריכים לעבוד עם הסגל שכן יש לנו".