"השגתי הרבה באירופה ונהניתי מתקופות מיוחדות, אבל תמיד רציתי להיות שחקן גלובלי ולבחון את עצמי עם אתגרים והזדמנויות במקומות חדשים". הדובר: ניימאר, שאתמול רשם את אחד המעברים המדוברים של הקיץ בכדורגל העולמי כשחתם לשנתיים בשורות אל-הילאל הסעודית.
הכוכב הברזילאי, ששבר לפני שש שנים שיא ונקנה על-ידי פ.ס.ז' ב-222 מיליון אירו בדרך להפיכתו לשחקן היקר בעולם, עזב את האימפריה הצרפתית ונחת דווקא בסעודיה. הכסף שהיו באל-הילאל מוכנים לשפוך הוא מה שעשה את ההבדל. ניימאר ירוויח, על-פי שלל דיווחים, 260 מיליון אירו בשנתיים ופ.ס.ז' צפויה לקבל עבורו כ-90 מיליון אירו.
4 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
עוד החתמה נוצצת. ניימאר
(צילום: האתר הרשמי של אל-הילאל)
אז למה הברזילאי בן ה-31 עבר לממלכה הערבית? "אני רוצה לרשום היסטוריה ספורטיבית חדשה, ולליגה הסעודית יש אנרגיה אדירה ושחקנים איכותיים כרגע. שמעתי הרבה וראיתי שאני ממשיך רשימה של לא מעט שחקנים ברזילאים ששיחקו בסעודיה לאורך השנים. אני מאמין שזה המקום הרצוי גם עבורי".
ניימאר הוסיף: "אל-הילאל הוא מועדון ענק, עם אוהדים פנטסטיים, והוא הטוב ביותר באסיה. זה נותן לי הרגשה שזו ההחלטה הנכונה עבורי. בזמן הנכון עם המועדון הנכון. אני אוהב לנצח ולהבקיע שערים, ומתכנן להמשיך לעשות זאת בסעודיה עם אל-הילאל".
4 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
חוזה מיליונים בסעודיה. ניימאר
(צילום: האתר הרשמי של אל-אהלי)
אמש נחשפו גם הפרטים של חוזה המיליונים עליו חתם ניימאר כחלק מהמעבר לאל-הילאל. על פי אותם פרסומים עומד הברזילאי לקבל הטבות ובונוסים עצומים הכוללים מטוסים פרטיים לסידורי נסיעה, בית מפואר עם צוות עובדים, ובונוס של 80 אלף אירו על כל ניצחון.
אבל חבילת הבונוסים לא מסתיימת עם היכולות שיציג ניימאר על המגרש. אל-הילאל אף הבטיחה לכוכב מענק כבד בסך חצי מיליון אירו עבור כל כתבה או פוסט שיפרסם ברשתות החברתיות, שיסייע לקידום המועדון. וכמובן משכורת של 130 מיליון אירו לעונה.
4 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
פירק סופית את הגלאקטיקוס בפריז. ניימאר
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
"ניימאר הוא אייקון עולמי שהביא שמחה והנאה לכל המעריצים בכל מקום שבו שיחק", החמיא לו נשיא אל-הילאל, פאהד בן נאפל. "הזרקור תמיד עליו והוא מגיב לזה נהדר. אנחנו שמחים שהוא יצטרף לאל-הילאל, המועדון המצליח באסיה".
אגב, אל-הילאל סיימה את העונה הקודמת במקום השלישי בסעודיה וכבר החתימה הקיץ את רובן נבש (וולבס), קאלידו קוליבאלי (צ'לסי), מלקולם (זניט סנט פטרסבורג) וסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' (לאציו). משחק הבכורה של ניימאר צפוי להתקיים בשבת (21:00), כשאל-הילאל תארח את אל פאייח במסגרת המחזור השני.

הבעלים של פ.ס.ז': "רגע קשה למועדון"

ויש גם את הצד הפחות שמח או נוצץ במעבר - הפרידה מפ.ס.ז'. למרות העליות והירידות ביכולתו, היווה ניימאר חלק ארי בבנייה המחודשת של המועדון שנרכש ב-2011 על ידי רשת ההשקעות הקטארית. "זהו רגע קשה עבור המועדון", אמר אמש הנשיא והבעלים נאסר אל-חלאיפי על השחקן שכבש 118 שערים וחילק 77 בישולים ב-173 משחקים בכחול-אדום.
4 צפייה בגלריה
"חלק מההיסטוריה שלנו" אל-חלאיפי וניימאר אי שם ב-2017
"חלק מההיסטוריה שלנו" אל-חלאיפי וניימאר אי שם ב-2017
"חלק מההיסטוריה שלנו" אל-חלאיפי וניימאר אי שם ב-2017
(צילום: AP)
"לעולם לא אשכח את היום שהוא הגיע לפ.ס.ז'", המשיך אל-חלאיפי. "וגם לא את מה שהוא הביא איתו למועדון ולפרויקט שלנו בשש השנים האחרונות. חווינו רגעים יוצאי דופן וניימאר תמיד יהיה חלק מההיסטוריה שלנו. אני רוצה להודות לו ולמשפחתו, ומאחל להם את הטוב ביותר בעתיד ובהרפתקה הבאה שלו".