רוצים לשמוע משהו ממש מפחיד, אבל ממש? ארלינג הולאנד עוד לא גמר לגדול. כן, מה ששמעתם. באנגליה דיברו הקיץ על כך שכאשר החלוץ הנורבגי הגיע לבדיקות הרפואיות לקראת החתימה במנצ'סטר סיטי, נדהמו הרופאים לגלות שהענק בן ה-22 הוא מסוג הצעירים שחווים "פריחה מאוחרת" - עדיין צומח, הוסיף סנטימטר מימיו בדורטמונד - 1.95 מ', וטרם ברור איפה זה ייגמר. הדבר האחרון שההגנות של היריבות צריכות, זה שהמכונה הזו תתעצם עוד יותר.
משחק מגן הקהילה, הראשון של הולאנד בקבוצה, הסתיים בהפסד לליברפול וה,רבה ביקורות על כך שהנורבגי נראה לא מתואם עם החברים. מאז הוא ערך תשע הופעות נוספות בכל המסגרות, והבקיע בשמונה מהן, כולל שבעת המשחקים האחרונים ברצף. באנגליה הוא כבר שבר את כל השיאים האפשריים לפתיחה הטובה ביותר, עם 11 כיבושים בשבעה מחזורים (14 בסך הכל בסיטי), בליגת האלופות הבקיע בשבוע שעבר שער ניצחון מול האקסית דורטמונד, ובסך הוא עומד על 100 שערים ב-99 משחקים מאז שעזב את זלצבורג בינואר 2020. אלו לא מספרים הגיוניים במיוחד.
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד חלוץ מנצ'סטר סיטי עם פיל פודן
ארלינג הולאנד חלוץ מנצ'סטר סיטי עם פיל פודן
כאילו שיש אצלו משהו חלש. הולאנד עם פודן
(צילום: EPA)
הדבר המשעשע הוא שבניסיון נואש למצוא אצלו חיסרון, גולשים רבים ציינו אחרי השער שלשום מול וולבס - בעיטה אדירה מחוץ לרחבה - שהולאנד עשה זאת עם רגל ימין "החלשה יותר שלו". כאילו יש אצלו משהו חלש.
הכוח שלו הוא מה שמושך את העין יותר מהכל כרגע. מעולם לא חסרו לו שרירים, אבל התהייה תמיד הייתה אם יסתדר מול שחקני הגנה פיזיים יותר מאשר באוסטריה ובגרמניה. כעת, כמעט בכל משחק אפשר לראות אותו מעיף מדרכו איזה בלם או מגן כשהוא יוצא קדימה, מנצח בכל מאבק כזה.
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
הכוח שלו הוא מה שמושך את העין יותר מהכל כרגע. הולאנד
( צילום: רויטרס)
באותו משחק מול וולבס, המגן ג'וני רדף אחריו במהלך התקפה מתפרצת. הרשת השתגעה מהסרטון הקצר, בו רואים את הולאנד מפנה את ראשו לעברו, נותן לו דחיפה קטנה (במונחים של הנורבגי), ואז ממשיך לבדו לרחבה בזמן שהספרדי מנסה לקום. זו תמונה שחוזרת על עצמה.
"מדהים לצפות בו", התלהב השבוע וויין רוני. "הוא ייחודי, יש לו נוכחות, ואני חושב שיהיה כוכב ענק". פפ גווארדיולה, שעדיין לא מאמין שהצליח להביא את הולאנד לסיטי תמורת 60 מיליון יורו בלבד, היה דרמטי עוד יותר אחרי השער האקרובטי מול דורטמונד: "זה הזכיר לי את יוהאן קרויף. יש לארלינג גם את הגמישות של זלאטן איברהימוביץ', היכולת הזו להגיע לכדור קשה ולשים אותו ברשת".
3 צפייה בגלריה
וויין רוני
וויין רוני
הולאנד הולך לשבור את השיאים שלו ושל הפרמייר ליג מהר מאוד. רוני
(צילום: getty images)
הולאנד בא כדי להביא את גביע האלופות. כאחד עם 26 שערי צ'מפיונס ב-21 הופעות בלבד, הוא לא ירפה עד הסוף. זה עוד מוקדם, אבל נראה שסיטי מצאה את שובר השוויון שלה.