ריאל מדריד היא אלופת ספרד בפעם ה-36, והאמת, שאף אחד לא באמת הופתע. העונה הנהדרת של הבלאנקוס נמשכה אתמול (שבת) עם ניצחון קליל 0:3 על קאדיס, כמה שעות לאחר מכן ברצלונה הפסידה 4:2 בג'ירונה ופתחה את האות לחגיגות בבירת ספרד. כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה, ריאל מוליכה על ג'ירונה בפער של 13 נקודות והסיפור, כאמור, נסגר.
עשרות אלפי אוהדי ריאל הציפו את כיכר סיבלס, אולם השחקנים נעדרו מה"מסיבה" - בהוראת המאמן קרלו אנצ'לוטי, שרוצה לשמור אותם מפוקסים לקראת המפגש החשוב מול באיירן מינכן ביום רביעי בחצי גמר ליגת האלופות. אז מה אפשר לקחת מהאליפות המרשימה של ריאל? הנה כמה נקודות מעניינות.
3 צפייה בגלריה
חוסלו
חוסלו
אליפות דומיננטית. שחקני ריאל חוגגים, אתמול מול קאדיס
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
האליפות חזרה למדריד: 0:3 לריאל על קאדיס
(באדיבות ONE)

המלך קרלו

עם כל הכבוד לשחקנים, המנצח של התזמורת הוא אנצ'לוטי. זו האליפות השנייה של ריאל מאז "דון קרלו" נחת שוב בברנבאו ב-2021 - והוא ממשיך לשבור שיאים ולזלול תארים.
אנצ'לוטי הניף כעת שש צלחות אליפות בחמש מדינות: איטליה, אנגליה, צרפת, גרמניה וספרד. "חלק גדול מההצלחה האמיתית שלנו הושג כשהתחלנו להגן טוב יותר, עם מחויבות אחד לשני", הסביר האיטלקי בסיום המשחק מול קאדיס. "המאמץ שהשקיעו שחקני ההתקפה היה גדול, אבל הפציעות בתחילת העונה עזרו לנו להבין שלא מדובר ביחידים, אלא במאמץ קולקטיבי, ועשינו את זה מצוין".
3 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
הניף כעת שש צלחות אליפות בחמש מדינות. אנצ'לוטי
(צילום: REUTERS/Juan Medina)

דומיננטיות מפחידה

זו הייתה אחת העונות הכי מוצלחות של ריאל מדריד העונה (ואנחנו עוד לא בסיומה). הבלאנקוס עם 87 נקודות מ-34 משחקים, 13 נקודות יותר מג'ירונה השנייה ו-14 מברצלונה השלישית, שלמען האמת כלל לא איימה על החבורה ממדריד.
שימו לב לנתונים היבשים: ריאל כבשה הכי הרבה שערים העונה בליגה הספרדית (74), ספגה הכי מעט (22) וסיימה הכי הרבה פעמים עם רשת נקייה (18, כפול כמעט מהקבוצה שבאה אחריה). וזה לא רק זה. דיוק המסירות של שחקניה היה הטוב ביותר (89.9 אחוז), כמו גם שיעור ההצלחה במאבקים (53.9 אחוז) וכמות הנגיעות ברחבת היריבה (32.8).
הליגה הוכרעה, אבל ריאל מחפשת עוד תואר העונה. ביום רביעי היא יכולה לעשות צעד נוסף לעבר עלייה לגמר ליגת האלופות, כשתארח את באיירן מינכן אחרי 2:2 במשחק הראשון באליאנץ ארנה. "אני חושב עכשיו על כל האוהדים שלנו", הבהיר אנצ'לוטי. "זה מגיע לנו ואנחנו מתכוונים לחגוג עם האוהדים אחרי המשחק ברביעי. כרגע אנחנו חושבים על המשחק מול באיירן מינכן".

25 תארים, אבל מי סופר

זו הייתה האליפות ה-36 בתולדות ריאל מדריד והרביעית של לוקה מודריץ' ונאצ'ו פרננדס. הקרואטי והספרדי זכו ב-25 תארים עם מדריד, והשוו את שיא המועדון של קארים בנזמה ומרסלו. בסוף החודש - אם ריאל תגיע לוומבלי - הם יוכלו לשבור את השיא.
3 צפייה בגלריה
אגדה. מודריץ'
אגדה. מודריץ'
אגדה. מודריץ'
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)

סוגר חשבון

ויניסיוס כמו ויניסיוס לא יכול שלא לייצר כותרות. בשעות הלילה, לאחר שברצלונה הפסידה לג'ירונה וריאל הבטיחה רשמית את התואר, ניצל הברזילאי את הבמה לסגירת חשבונות. כוכב הבלאנקוס נזכר בריאיון של בלם ברצלונה רונאלד אראוחו, שלפני כשנה הכריז על "עידן חדש", אחרי הזכייה של בארסה בתואר, כשהוא מרמז על מהפך בספרד.
ויניסיוס לא שכח - והגיב בציוץ שבו כתב, איך לא, "עידו חדש" עם אימוג'י מופתע, כשקידם תמונה של כל כוכביה הצעירים של ריאל מדריד - ביניהם גם רודריגו, טשואמני, ואלוורדה, גולר, בלינגהאם וברהים דיאס.

התקשורת במדריד חוגגת

התקשורת במדריד, איך לא, חגגה את הזכייה המרשימה של ריאל. שערי ה"אס" ו"המארקה" הלכו על כותרת זהה וממש לא מקורית - "אלופים" - והפרשנים השונים החמיאו לחבורה של אנצ'לוטי. "קבוצה היסטורית. אין זכר לעידן החדש שאראוחו דיבר עליו", נכתב, בין השאר. "ריאל היא האלופה ומרחק נגיעה מגמר הצ'מפיונס". על הדרך, כצפוי, שמחו לעידה של ברצלונה: "זה מועדון שחי בכאוס וחולשה ספורטיבית, שתמשיך להעמיק".