מנצ'סטר יונייטד עשויה לעבור לידו של שייח' ג'אסים בין חמאד על ת'אני - אחיו של אמיר קטאר שגם עומד בראשות "קטארי איסלמיק בנק", מהבנקים הגדולים בקטאר - שאישר הערב (שישי) שהוא הגיש הצעה לרכישת מועדון הפאר האנגלי.
"אנחנו מתכננים להחזיר את המועדון לימי הזוהר על המגרש ומחוצה", אמר השייח' בהודעה הרשמית. "נשקיע בקבוצות, במתחם האימונים, באצטדיון, בחוויית האוהדים ובמועדוני האוהדים. חזון ההצעה הוא שמועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד יהיה ידוע במצוינות שלו בכדורגל, וייחשב למועדון הכדורגל הגדול בעולם. פרטים נוספים על ההצעה יפורסמו, במידת הצורך, אם וכאשר יתפתח תהליך ההצעה".
1 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים נגד ברצלונה
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים נגד ברצלונה
בדרך לעידן חדש. שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים נגד ברצלונה
(צילום: רויטרס )
ההצעה עשויה להיתקל בהתנגדות פומבית וציבורית, לאור הביקורת שהייתה באנגליה ובעולם על קטאר לאורך כל השנה האחרונה - לפני אירוח המונדיאל ובמהלכו. שלטונות המדינה הואשמו ומואשמים ב"ספורטוושינג" - שימוש בספורט כדי להלבין את הפרות זכויות האדם של המשטר.
כזכור, הבעלים הנוכחיים שרוצים למכור את הקבוצה, משפחת גלייזר, הציבו תג מחיר של כ-6 מיליארד ליש"ט. השייח' מתמודד עם הצעה אחרת של יריב משמעותי, ג'ים רטקליף, האיש העשיר ביותר בבריטניה ואוהד יונייטד, שהיה הראשון שיצא לאור בכוונתו לרכוש את המועדון.