וואסים חאק, חבר הנהלת ההתאחדות האנגלית לכדורגל שהשווה בין היטלר לנתניהו, החליט להתפטר היום (חמישי) מתפקידו, זאת לאחר שהיא השעתה אותו מתפקידו והודיעה כי היא תערוך בירור בנושא.
"בצער רב החלטתי להתפטר מתפקידי", כתב חאק, "הביקורת שלי הייתה על אדם מסוים, לא נגד גזע של אנשים. בחרתי במילים הלא נכונות, טעיתי. אני לוקח אחריות על כך ומקווה שיסלחו לי על הדברים. אחרי שחמאס תקף ב-7 באוקטובר, אני כמו אנשים רבים בעולם, הרגשתי רע עם אובדן החיים וההרס".
1 צפייה בגלריה
התאחדות אנגלית
התאחדות אנגלית
התאחדות אנגלית. חאק החליט להתפטר
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
"אין מנצחים במלחמה, אני מגנה את כל מי שהביא אותנו למצב הזה - גם חמאס וממשלת ישראל", כתב חאק, "אני מקווה שאלוהים ישמור על כל מי שנפגע מהמלחמה. אני מתכוון להיפגש עם נציגי הקהילה היהודית ולהתנצל".
חאק כאמור כתב בשבת, לפני כשבועיים, פוסט בו השווה בין היטלר לנתניהו, ומאוחר יותר מחק את אותו והבהיר: "אני לא אנטישמי" ואף התנצל עליו. ההתאחדות האנגלית הודיעה על השעייתו המיידית והודיעה שתערוך בירור, גם איגוד הטניס האנגלי הודיע כי הוא משעה עד חאק עד הודעה חדשה. הוא החליט להקדים תרופה למכה, והתפטר מתפקידו.
יש לציין כי הדברים של חאק פורסמו בשבת, במהלכה התקיימה בלונדון בשעות הצהריים הפגנה המונית נגד ישראל, בה השתתפו כ-300 אלף איש. ההחלטה לקיים את הצעדה הפרו-פלסטינית, שעברה בין השאר בשגרירות ארה"ב, עוררה אמוציות וויכוח ציבורי ופוליטי בבריטניה, משום שהיא נערכה ביום שבו מציינים בממלכה את "יום שביתת הנשק" של מלחמת העולם הראשונה, יום הפותח את סוף השבוע שבו זוכרים הבריטים את החיילים שנפלו במלחמות.