נבחרת שווייץ התקרבה אתמול (שלישי) משמעותית לעבר הבטחת הכרטיס ליורו 2024 מהבית הישראלי כשהביסה 0:3 את אנדורה. עם זאת, מלבד ההשפעה של התוצאה על נבחרת ישראל וגם על רומניה, נרשם אירוע משמעותי אחר בהתמודדות - הבלם אילדפונס לימה, הקפטן האנדורי, ערך את משחקו הבינלאומי האחרון לאחר 26 שנות קריירה - הארוכה ביותר אי פעם לכדורגלן.
אומנם מדובר באחת הנבחרות החלשות ביבשת ובעולם בכלל (מדורגת 154 בדירוג פיפ"א, כאשר רק תימן והאיים המלדיביים מתחתיה), אך כשלימה הוחלף בדקה ה-23, עצרו שחקני שתי הנבחרות ומחאו לו כפיים. מעבר לכך, הקהל השווייצרי קיבל אותו בתשואות רמות וכיבד גם הוא את הכדורגלן בן ה-43 שירד מכר הדשא בפעם האחרונה לאחר 137 הופעות במדים של אנדורה.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנדורה אילדפונס לימה
שחקן נבחרת אנדורה אילדפונס לימה
הקריירה הבינלאומית הארוכה בכל הזמנים הגיעה לקיצה. אילדפונס לימה נפרד
(EPA/LAURENT GILLIERON)
לימה ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת אנדורה ב-1997, בהפסד 4:1 לאסטוניה, אז היה בן 17, והוא גם זה שהבקיע עבור נבחרתו את שערה השני אי פעם בתחרויות הבינלאומיות. הוא שיחק בנבחרת של מדינתו במשך ארבעה עשורים, והשחקן שהחליף אותו, ריקארד פרננדס בטריו, נולד כמעט שנתיים (!) לאחר הופעת הבכורה של לימה במדים הלאומיים.
ב-9 באוקטובר 2021, נכנס לימה לספר השיאים של גינס בתור הכדורגלן בעל הקריירה הבינלאומית הארוכה ביותר, כשאז השיא שלו עמד על 24 שנים ו-109 ימים. מאז הוא האריך את שיאו ל-26 שנים ו-171 ימים.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנדורה אילדפונס לימה עם שחקן נבחרת שווייץ שרדאן שאקירי
שחקן נבחרת אנדורה אילדפונס לימה עם שחקן נבחרת שווייץ שרדאן שאקירי
זוכה לכבוד משרדאן שאקירי
(EPA/LAURENT GILLIERON)
לפני משחקו האחרון, פרסם לימה ציוץ פרידה בטוויטר, וכינה את משחק הפרישה שלו "הריקוד האחרון", כרפרנס כמובן לאותה סדרה שעלתה בנטפליקס ותיארה את עונת הפרישה של מייקל ג'ורדן משיקגו בולס.
לימה הוא גם מלך השערים של נבחרת אנדורה בכל הזמנים (11) והשחקן האירופי השלישי אי פעם שמשחק בארבעה עשורים שונים. מלבד הליגה האנדורית הוא שיחק גם בספרד, איטליה ושווייץ, כאשר בין השאר היה חתום באספניול (שיחק בקבוצת המילואים של המועדון) ובראיו וייקאנו.