אחרי שאוהדיה הניפו בשבת האחרונה שלטים שהביעו תמיכה בחמאס, סלטיק הוציאה הערב (שני) הודעת גינוי רשמית.
"סלטיק הוא מועדון כדורגל ולא ארגון פוליטי", נכתב בהודעה, "אחד מהערכים הבולטים שלנו הוא קבלה של כל אדם, לא משנה מה הגזע שלו, הצבע שלו, או הדעה הפוליטית שלו. זאת הסיבה לכך שהמועדון אמר בבירור בעבר שהוא לא רוצה שלטים פוליטיים במגרש הביתי שלו, או בכל משחק של סלטיק".
2 צפייה בגלריה
סלטיק
סלטיק
"לשחרר את פלסטין" ו"ניצחון להתנגדות" - השלטים שהניפו אוהדי סלטיק
(צילום: MacNicol/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
הסטורי של ליאל עבדה
הסטורי של ליאל עבדה
"הלב שלי עם כל המשפחות". הסטורי של ליאל עבדה
ליאל עבדה, שחקנה הישראלי של הקבוצה, פרסם תגובה ראשונה באינסטגרם שלו וכתב: "אני לא יכול לתאר לכם מה עובר לי בגוף כרגע. אלפי הודעות, תגובות והמון רעש. לקח לי יומיים-שלושה לעכל מה קורה באמת. התעוררנו לאחד הבקרים הקשים שידעה המדינה. המצב שאני נמצא בו כרגע לא פשוט. אני רוצה להגיד לכם תודה מכל הלב על התמיכה והאהבה שאתם נותנים לי ברשתות החברתיות. זה לא מובן מאליו בימים כאלו. הלב שלי עם המשפחות שאיבדו את היקרים להם. אוהב אתכם ונקווה לימים שקטים יותר".
בשלטים שהונפו במשחקה של סלטיק בשבת, בשעות שלאחר פתיחת המתקפה הרצחנית של חמאס, נכתב: "שחררו את פלסטין" ו"ניצחון ההתנגדות". זאת לא הפעם הראשונה שהקהל של סלטיק לא מהסס להתערב בעניינים פוליטיים ובסכסוך הישראלי-פלסטיני. דגלי פלסטין מונפים לא מעט לאורך השנים במגרשה הביתי, בעיקר אחרי תקריות פוליטיות. וזאת למרות ששיחקו בשורותיה כדורגלנים ישראלים לאורך השנים.
כבר שלשום שחקנה הישראלי של סלטיק בעבר, ניר ביטון, שהעביר תשע שנים במועדון, לא נשאר אדיש לשלטים של האוהדים וכתב להם שהם עברו "שטיפת מוח". לאחר מהם העלה סטורי נוסף בו כתב: "זהו אחד הימים הכי קשים בהיסטוריה של ישראל. אני מהעם שאנשים בו נרצחים, נטבחים ונחטפים בבתיהם. לראות אוהדים מעודדים את הרצח של העם שלי, זה לא מקובל בשום אופן. סבלנו הרבה במהלך ההיסטוריה, אבל תמיד קמנו. ב-70 שנה, בנינו את אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם. לעולם לא ניכנע לשום סוג של טרור".
במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014, הניפו אוהדי הקבוצה דגלי פלסטין, מחו כנגד צה"ל ואף תקפו את ניר ביטון, אז עוד שחקן סלטיק, שאיחל בריאות לחיילי צה"ל.בשנת 2016 כשהפועל באר שבע הגיעה לשחק בסלטיק פארק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, זכו הדרומיים לקבלת פנים עוינת במיוחד שכללה קריאות גנאי ואף אלימות פיזית כנגד אוהדים.
גם הכרזתו של נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל ועל כוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לעיר הקודש, זכתה לתגובה כשכרזה "ירושלים שייכת לפלסטין" הונפה במשחק ליגה נגד היברניאן ב-10 בדצמבר 2017.